Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forskjellige viftemotorer i BMW E30

Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs jo litt hvor mye jobb du vil legge i og evnt spare penger...

Det letteste er jo å kjøpe en ny fra BMW, da må du regne med noen tusen.

Når du sier den i delebilen er annen størrelse, er det da snakk om selve motoren? (har du skjekket ut muligheten for å flytte over/tilpasse)

Såvidt jeg vet er det Bosch motorer i de BMW jeg har vært borti, og dermed kan du muligens få den billigere fra Bosch (BMW har dog vært kyniske nok til og nekte Boschforhandlere og selge feks dynamoer med BMW's delenr rett til kunder, imidlertid kan det hende du kan få en helt lik men med annet delenr, hvis det er samme praksis med viftemotorer)

Jeg har gjort dette noen ganger med E28, med viftemotorer som egentlig var til Ford tror jeg det var.

Det billigste er jo og finne en på en hogger, men vær klar over at viftemotorer er en slitedel på linje med dynamo/starter, og de har en lei tendens til og begynne å lage mye lyd når de blir slitt.

Du sier ikke hva som er feil på den du har, så må jo bare regne med at den må byttes. Men er problemet at den ikke går på alle hastigheter, er feilen ikke selve motoren, bare så det er nevnt...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en ny viftemotor til e30 direkte fra Bosch en gang. På denne var ikke skovlene med, og da jeg hadde kastet den gammle vifte var jeg like langt. Sparte noen hundrelapper, men fikk ikke brukt den til noe.

Har den liggende ennå.

Den er til vifter med 60mm skovel.

Kan selge deg den hvis du vil montere over skovlene selv og det er av den bredeste typen du skal bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...