hauard Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har bare 2 enkle (?) spørsmål idag jeg Lønner det seg for meg og kjøpe meg et AGP eller PCIe skjermkort på et Asus 939 HK, A64 3500, 1024 3200-DDR HyperX Kingston? Hvorfor mener du det er bedre med det du evt. svarer? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Dersom det er snakk om nforce3 må du kjøpe AGP, mens nforce4 kjører PCIe. Så dette avhenger av hvilket hovedkort du velger. Vil anbefale deg å gå for et nforce4-basert hk, da dette har støtte for PCIe og dermed er mer fremtidsrettet. Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 kommer an på hva hovedkortet har det. hovedkortene har ikke begge deler.. dessverre Lenke til kommentar
hauard Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Det var ikke AGP på det Og det var nforce4 ja. Er et http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43710 jeg tenker på. Men sånn over begge sett: Hva er best av AGP og PCIe? Og er det noen prisforskjell på AGP og PCIe om de har ca. lik ytelse? (regner kanskje med at PCIe er dyrere, siden det er en ny teknologi. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 kortet du tenker på er et veldig bra valg. det har 2stk pciE porter slik at du kan kjøre sli. jeg vil si at dette er et veldig bra valg!!! Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Men sånn over begge sett: Hva er best av AGP og PCIe? Og er det noen prisforskjell på AGP og PCIe om de har ca. lik ytelse? (regner kanskje med at PCIe er dyrere, siden det er en ny teknologi. AGP og PCIe yter likt. Alstå ingen er "best" av AGP og PCIe (PCIe ble først og fremst laget fordi AGP kommer til å bli for tregt når skjermkortene blir raske nok, det er ingen skjermkort på markedet i dag som er raskere enn AGP slot'en) Anngående pris, PCIe kortene bruker å ligge noe lavere i pris enn AGP skjermkortene. (PCIe kortene er billigere, hvorfor, det vet jeg ikke) Håper det besvarer spørsmålene dine. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 PCIe ble først og fremst laget fordi AGP kommer til å bli for tregt når skjermkortene blir raske nok, det er ingen skjermkort på markedet i dag som er raskere enn AGP slot'en jepp, det er riktig! PCIe kortene bruker å ligge noe lavere i pris enn AGP skjermkorten jo, men det er noen av 6800 kortene(pciE) som ligger høyere i pris enn agp. men kort som 6600gt er mye billigere i pciE versjon enn agp. hvorfor, det vet jeg ikke det er vel fordi det er få som har pciE i forhold til agp, og da tjener de mindre på pciE kortene, og må sette ned prisen for at flere skal "konvertere" til pciE. bare en tanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå