Gå til innhold

Ny vifte til Hercules 9800 PRO skjermkort

John Kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp deg Denne!

Har selv montert den på mitt PowerColor 9800pro, og fungerer utmerket! ;)

2 viftehastigheter (noe den nye versjonen rev. 4 IKKE har har jeg hørt), på hakk nummer 1, som der den mest stillegående, så hørers den knapt ass.. =) Og kjøler mer enn nok!

Den er noe stor, men monteringen er grise-enkel! :thumbup:

Følger til og med med en monterings-anvisning... i farger! ;)

Anbefales

-mE

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar
Hva med demontering av gammel kjøler, er ikke denne limt fast?

Skal du demontere kjøleren på begges siden av skjermkortet?

nei, det ligger bare termisk pasta i mellom GPU og kjøler, og Kjøleren sitter kun i de 2 små plastik "clipsene" rundt kjøleren.

De små clipsene til den gamle kjøleren kan være noe vanskelige å få av, men jeg brukte Leatherman, og klipte de av på baksiden (selvsagt uten å komme nær og skade kortet!!) fordi jeg ikke trengte de alikevel=) Kjøleren min tok kvelden den og =P

Selve den nye kjøleren monteres med en "plastbjelke" som legges på baksiden av kortet, med en innbygget "fjæring" som indikerer at du har skrudd godt nok fast.

Pass bare på at kjøleren legger seg jevnt på Gpu, så går det meste som smurt ;)

Men, igjen: alt fra og ta av den gamle til å fullstendig montering av den nye kjøleren følger med i bruksanvisningen :thumbup:

Bare følg den, og det hele er en lek :w00t:

Edit: Kjøp med no Skikkelig Artic Silver termisk pasta (ikke lim) i tilleg... syns den guffa som fulgte med så noe "pinglete" ut. Koster 20 kroner liksom :p

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

Så du mener at den gamle viften/kjøleren ikke er limt fast? Hva med kjøleren på baksiden?

Jeg skal ikke bytte ut kjølerne på RAM'n.

Jeg har et kabinett med flere (3 x 80 og 1 x 120) PAPS vifter, så høy temp i selve kabinettet er ikke noe problemer. Jeg har også glassdør i kabinettet slik at utseende er jeg litt opptatt av.

Lenke til kommentar

Heisann!

jeg har et 9800Pro kort som jeg skulle montere Zalman vifte og kjøeribbe på.. når dette var gjort vil ikke skjermkortet fungere! :( har prøvd å ta av zalman igjen og på med den spede orginalevifta igjen.. men kortet vil ikke! Kommer en lang pipelyd i oppstarten bare.. høre pc'en starte som normalt men ingen bilde!

Hva kan ha skjedd? Har jeg ødelagt skjermkortet helt nå? :(

Var forsiktig når jeg tok på alt.

har prøvd det i en annen maskin oxo og fungerer ikke der heller! :(

Håper noen har noe fornuftig å komme med!

Lenke til kommentar
Så du mener at den gamle viften/kjøleren ikke er limt fast? Hva med kjøleren på baksiden?

Jeg skal ikke bytte ut kjølerne på RAM'n.

Jeg har et kabinett med flere (3 x 80 og 1 x 120) PAPS vifter, så høy temp i selve kabinettet er ikke noe problemer. Jeg har også glassdør i kabinettet slik at utseende er jeg litt opptatt av.

er det en kjøler på baksiden også? på ram'en da mener du?

den er ikke limt fast nei. Titter du en gang til, så ser du plast-pluggene på kjøleren.. det er disse som holde kjøleren på plass ;)

Men, er du interessert i mer utseende, så vil jeg anbefale denne kjøleren. Fæncy og bra! ;)

du får den her

hovedsiden er www.3dfxcool.no

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

Undersøkte litt mer om disse kjøleribbene dine... ser ut til at Hercules har gått vekk fra standard-designet til ATI :p

Visste ikke det jeg... men, uansett, det ser ut til at kjøleren bak fint kan stå på under monteringen av den nye. Den vil muligens falle av om clipsene ikke overlever, men den nye kjøleren vil vel ha skruer igjennom tror jeg, og da kan disse kjølerene bare "skrus" sammen på hver sin side av kortet.... høres litt hjemme-mekk ut men trur det skal gå :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei Folken

Jeg har et Hercules 9800 PRO skjermkort hvor viften begynner å støye (romle). Er det noen av dere som har byttet disse viftene og eventuelt hvor får jeg kjøpt ny vifte?

Takker for alle svar.

:)

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet902.htm

www.3dfxcool.no gå på vga kjøling og der har du dem

helsimg meg :thumbup:

Få vell kanskje se på denne viften/kjøleren før jeg bestiller. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...