ajoar Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Dette må ikke oppfattes som reklame!!! Men jeg tror som meg at mange har luktet litt på DivX spilleren til netthandelen.no (auksjon) Jeg tok en sjanse her om dagen og fikk en DVD /DivX spiller; Clatronic til 601kr. Dette er en DVD spiller som også handterer DivX, Xvid, MP3 etc etc. Jeg kjøpte den mest fordi jeg trengte en rimelig DivX spiller. I utgangspunktet regnet jeg med at DVD filmer ville den takle helt fint, så om DivX fungerte dårlig så var kjøpet ikke helt bortkasta alikevel. Men jeg ble positivt overrasket. Alle mine DivX filmer lar seg fint avspille, også de på gamle CD plater. Det går fint å bla i mappene på CD platene. Må nevne at jeg alltid har benyttet Verbatim sine plater, både cd og dvd+r/rw. Har alltid benyttet Nero brennerprogram. DivX spillere kan jo ofte være følsomme for både plateprodusent og brennerprogram som er benyttet. Spilleren ser ut til å takle alle mine filmformater. Bilde og lyden er helt greit. Jeg har et helt normalt TV og stereoanlegg. Til mitt bruk er jeg veldig fornøyd, prisen tatt i betrakning. Oppsettet av menyer, språk etc er oversiktelige. Men jeg fikk ikke til å Zoome inn eller ut ved spilling av DivX. Hurtigspolingen er også hakkete. Ved DVD avspilling er dette ikke noe problem. Men er man ute etter "high-end" utstyr eller har forøvrig store krav til lyd og bildekvalitet så kan jeg ikke uttale meg fordi jeg ikke har verken supergodt TV eller Stereo / 5.1-system som jeg kan teste spilleren på. Spilleren har forøvrig støtte for 5.1 anlegg og AC3. Til hverdagsbruk synes jeg denne spilleren er helt ok. Så jeg angrer foreløpig ikke på kjøpet. Den ryker vel om 1-2 år kanskje...... men da er det sikkert kommet bedre og og kanskje billigere DivX spillere uansett. Er det andre som har erfaringer med denne? eventuelt som vet om det går ann å oppgradere firm-waren til spilleren? Lenke til kommentar
F828 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Da har du betalt dyrt for en spiller som takler DIvX. De selges for 4-500,- i annenhver dagligvare. Dette er ikke ment som noen "antireklame", men Netthandelen.NO er noe av det mest amatørmessige som finnes av auksjonssider på nett. Styr unna! F828 Lenke til kommentar
themisfit Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 er det støtte for subs? det er isåfall et ufravirkelig krav for meg Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Ja det er mulig å hive sub på denne. Vel, finner nok ikke DVD spillere med DivX støtte til 4-500kr i dagligvare butikkene. Men man finner haugevis med DVD spillere til den prisen. Clatronic'n er grei nok til mitt gamle TV. Og jeg er enig i at "Netthandelen.no" ikke er det beste stedet å kjøpe brune-varer. Men, finner man noe til en grei pris, og ikke trenger topp lyd/bilde så er det jo greit. Kjøpsloven gjelder i alle fulle fall uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå