Gå til innhold

Kan noen forklare denne feilmeldinga?

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg endelig ny harddisk. Jeg installerte den, og begynte å flytte rundt på filer på harddiskene (trengte denne nye hdd for å omrokkere på filer og sånt). Alt går vel, og har kopiert 60GB av totalt 76GB. Disse filene kopieres fra Install (E:) til pingping (I:). Jeg finner ut at jeg trenger å installere et program, som da er blitt flyttet over på pingping (I:). Plutselig får jeg en feilmelding som sier at I:\ ikke tilgjengelig. Hva søren tenker jeg, er disken defekt? Neida, det er tydeligvis en systemfil som er gått fløyten, men windows har ikke sagt noesomhelst. Den bare fortsetter å kopiere de resterende filene fra Install (E:).

Screenshot som forklarer det meste...

http://asparges.net/images/hw/ikke_tilgjengelig.jpg

Noen som kan fortelle meg hvordan dette er mulig? Tror windows er dummere en 3-åringer flest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows XP kan ikke miste systemfiler...om du ikke lar den det. Hørt om filbeskyttelse?!? Skal veldig mye til for at det kan skje.

Sjekk heller partisjonstabbelene med partitionmagic eller noe, mulig det er noe galt der et sted.

Lenke til kommentar

Ja det er litt rart at den gjorde det, da Windows skal avbryte kopieringen automatisk. Kanskje noen filer/mapper fra kilden var skadet/korrupte eller noe. Kan være hva som helst... ville ha sjekket partisjonene med Partition Magic for å være sikker.

Lenke til kommentar

Det viste seg å være en ganske så syk grunn som lå til grunne for dette. Etter en low-level format, fortsatte disken med de samme symptomene. Selv etter en reorganisering av diskene (som måtte gjøres uansett), ville ikke disken opp å gå - bare at denne gangen viste det seg at kontrolleren var årsaken til alt oppstyret (grunnet at en tidligere frisk disk fikk samme symptomer). Jeg har et Promise Ultra100 TX2 PCI-kontrollerkort, med en 120gb og en 160gb på. Jeg tenkte kanskje jeg hadde gammle kontroller-drivere samt firmware. Stakk inn på promise.com og fant nyeste drivere. Fremdeles samme symptomer.

Etter mye om og men, fant jeg endelig ut hva som var galt. Dersom Western Digital-disker på over 137GB skal brukes på denne kontrolleren, trengs det egne drivere fra WD. Disse finner man her.

Hvorfor WD-diskene trenger egne drivere, er jo noe man kan undre over...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...