Okeblol Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kjøpte meg et 6600 GT i dag på datakjeden her i trheim, da mitt r9800pro gikk konk (tror det iallefall, fikk såkalte "artifacts" i følge en jeg kjenner som jeg tror har peil, stygge grønne linjer nedover skjermen av og til + spill som brukte 3d kortet fikk snedige textures) Uansett, hva gjør jeg nå ? Har aldri vært borti Nvidia kortene før (geforce?) Med radeon var alt så enkelt, der gikk jeg bare på www.ati.com og trykka på support og leta frem til de nyester driverne, men jeg fant ikke noe tilsvarende for dette nye kortet. Det virker også tregt, var en spesiell plass i WoW hvor jeg VET spillet kjørte kjempebra med r9800pro med akkurat samme innstillinger som jeg har på nykortet men med nykortet så begynner det å hakke kraftig, FPS synker til 10. Regner da med at 6600GT skal være minst like bra, om ikke bedre enn r9800pro ? Men her var det altså meget dårligere. Jeg installerte powerstrip for å se om det hjalp å klokke ned r9800pro før jeg bytta det ut og satte core og ram hastighet på minimum, tenkte kanskje at det samme hadde skjedd på 6600GT men da jeg prøver å gå på Performance profiles... -> configure... i powerstrip nå får jeg denne meldingen: Clock error - NVIDIA GeForce 6600GT The defailt clock recorded for this display adapter deviate abnormally from the current clocks. This will distort the range of clock adjustment, which is based on the recorded defaults. Unless you cancel this operation, the current settings will be recorded as the new adapter defaults. Jeg trykker på cancel og kommer inn i performance konfigurasjonen, hvor begge markørene (core speed og memory speed) står på MAX, på totalt rødt spekter, med hhv 550 mhz og 900 mhz hatigheter. Hva har skjedd her ? Lenke til kommentar
Nevermind75 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Så lenge du bruker de generiske driverne innebygd i Windows kan du ikke forvente deg annet enn rævva spillytelse. Men det er da virkelig ikke vanskelig å inn på www.nvidia.com og finne de nyeste driverne. Avinstaller først ALT av Ati-drivere og -programvare, sørg for å slette alle mapper og spor, restart, og så legg inn nyeste nVidia-driver. Så skulle du nok få et lite løft i forhold til 9800 pro. Ikke en hel 3D-revolusjon, men noe bedre ytelse skulle du få ja. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 takker, av en eller annen merkelig grunn falt det meg ikke inn å prøve nvidia.com Hva med det andre spørsmålet mitt, noen som kan hjelpe meg med det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå