Delvis Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Er det noen som har prøvd eDonkey? Har lastet ned for å prøve dette programmet, men når jeg laster ned fra et sted så skulle filen komme i en mappe som heter "incoming". Men der er der ingenting. Men et eller annet sted blir det lagret, for det ser jeg på byte mengden. Men finner ikke ut hvilken mappe det er havnet i. (jeg mener altså filmfiler jeg laster ned med eDonkey.) ________________ må tenke meg om skal nok finne på noe lurt groenn [ Denne Melding var redigert av: groenn på 2002-06-12 19:15 ] Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Jo, det ser ut til at det er der den er ja. Men denne gangen kaller de seg "part-fil"(?) Og den lar seg heller ikke åpne i noe program. avi og mpg filer blir til enten DAT eller Part fil, og de kan ikke åpnes i divx eller noen ting. Prøver å "åpne i" alle slags playere, men det er det samme hver gang. Har prøvd med flere programmer og alle slags playere, som Divx powerdvd osv. Det er sikkert til å gi opp og vente til jeg får en annen maskin. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Sikker noe som har gått galt ved nedlastingen. Det finnes et et lite program som fixer opp i slike problemer som du har, men husker ikke navnet. Søk på Google etter "edonkey .part fix tool" eller lignende. Lenke til kommentar
Cueball Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 eDonkey laster ikke ned filene sekvensielt, men ulike deler lastes fra ulike kilder samtidig. Dermed er en delvis nedlastet fil verdiløs (består av mange fragmenter). Dersom du laster filen ferdig vil den komme i Incoming mappa i riktig format. Dersom filen er "så godt som" ferdig lastet kan du forsøke å endre etternavn på fila til det det skal være. Noen ganger funker dette, men hvis det er en .avi fil må du alikevell bruke DivFix eller lignende for å gjøre fila lesbar. Håper dette var til hjelp Hilsen en som brukte eDonkey mye tidligere (Føe jeg fikk ekte bredbånd og oppdaget DC) Lenke til kommentar
bihelland Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 19:44, Cueball skrev:....Hilsen en som brukte eDonkey mye tidligere (Føe jeg fikk ekte bredbånd og oppdaget DC) Beklager dette litt off-topic spørsmålet, men hva er DC? Er det et bra fildelingsprogram? Har selv prøvd EDonkey uten å være særlig imponert, den trenger særdeles lang tid på å starte en download.. Lenke til kommentar
Cueball Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hei! DC = DirectConnect Pros: Raske nedlastninger dersom du har rask linje Cons: Vanskeligere å finne akkurat den fila du ønsker (kan ikke søke i alle huber samtidig) Dette er min subjektive oppfatning. Mulig noen er uenig, eller kan bevise meg feil... Lenke til kommentar
normal Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 har lastet ned D C jeg, men måtte jo straks gi opp for jeg kom ikke innpå en eneste fordømt server uten å ha 50Gb+++ delt! jeg har hørt at det finnes en liten... fix på dette :wink: kan noen fortelle? var noe med å lage en stor fake fil og dele den Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 normal: Da blir du nesten garantert oppdaget og sparket ut, muligens bannet. Det er plenty med hubber som du slipper inn på med 1,3,5GB delt. 15GB er vel det optimale. Lenke til kommentar
H8U2DEATH Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 20:45, normal skrev:har lastet ned D C jeg, men måtte jo straks gi opp for jeg kom ikke innpå en eneste fordømt server uten å ha 50Gb+++ delt!jeg har hørt at det finnes en liten... fix på dette :wink: kan noen fortelle?var noe med å lage en stor fake fil og dele den Det er derfor jeg mener folk burde kutte ut å "reklamere" for DC på diverse forum. Det ender bare med at det tyter over av folk som deg, som vil drive med fakeshare eller andre lignende ting. Du får kose deg på de "små" hubbene til du får mer å dele med deg. Men en fakeshare blir oppdaget fort som fanden alikevel (på de store hubbene). Husk at du kun er med på & ødelegge hele DC nettverket ved å fake på diverse måter. [ Denne Melding var redigert av: H8U2DEATH på 2002-06-12 21:01 ] Lenke til kommentar
NuB Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 OK, dette har sikkert vært oppe før osv, men er der andre "cons" med Direct Connect? Spyware eller annen humbug? Har holdt meg unna pga snakk om at man ikke kommer inn noe sted med lite å dele, men nå har det nå blitt et par tusen mp3er etter hvert. Selv om det kanskje ikke er det folk flest er ute etter der inne... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 19:44, Cueball skrev:eDonkey laster ikke ned filene sekvensielt, men ulike deler lastes fra ulike kilder samtidig. Dermed er en delvis nedlastet fil verdiløs (består av mange fragmenter). Dersom du laster filen ferdig vil den komme i Incoming mappa i riktig format.Dersom filen er "så godt som" ferdig lastet kan du forsøke å endre etternavn på fila til det det skal være. Noen ganger funker dette, men hvis det er en .avi fil må du alikevell bruke DivFix eller lignende for å gjøre fila lesbar.Håper dette var til hjelpHilsen en som brukte eDonkey mye tidligere (Føe jeg fikk ekte bredbånd og oppdaget DC) Jo, det ser ut som dette kan stemme. Men guri så lang tid det ser ut til å ta, før det kommer videre av og til. Jeg mener altså at det stopper opp etter en del er ferdig, og så stilles du i kø. Først prøvde jeg en, men der gikk det jo aldri videre. Nå har jeg prøvd en annen (av samme film), og det har kommet mye lenger, men fremdeles stopper det og venter mange ganger. Men jeg syntes ikke utvalget hos edonky virket så imponerende heller da, men jeg skal hvertfall la denne filen få tid på seg en til å gjøre seg ferdig stund, så får vi se hva det blir til. Takk for opplysningen Lenke til kommentar
normal Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Det er plenty med hubber som du slipper inn på med 1,3,5GB delt. 15GB er vel det optimale. fint om du kunne gi meg noen linker til disse så jeg får kommet meg igang. :wink: Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 19:44, Cueball skrev:eDonkey laster ikke ned filene sekvensielt, men ulike deler lastes fra ulike kilder samtidig. Dermed er en delvis nedlastet fil verdiløs (består av mange fragmenter). Dersom du laster filen ferdig vil den komme i Incoming mappa i riktig format.Dersom filen er "så godt som" ferdig lastet kan du forsøke å endre etternavn på fila til det det skal være. Noen ganger funker dette, men hvis det er en .avi fil må du alikevell bruke DivFix eller lignende for å gjøre fila lesbar.Håper dette var til hjelpHilsen en som brukte eDonkey mye tidligere (Føe jeg fikk ekte bredbånd og oppdaget DC) Det var absolutt til hjelp, mange takk! Nå skjønner jeg prinsippet ..hvordan eDonkey virker ja. Har nettopp lastet ferdig "time machine" i mpeg version, og det ble akkurat som du sa. Når det var ferdig, kom den i "incoming". Åpnet den da med zoom player, og alt ser ut til å fungere som skal. billedkvaliten er jo ikke alverden da på det "widescreen" formatet som vises ...men. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Ja eg har edonkey2000 eg og men syns det er altfor treigt. Det hendte at man lastet en fil og rett før den var ferdig stoppet den å laste (etter flere dager lasting på rundt 5-10kb sec) så da installerte eg Kazza og samme greie der. Dritt lav hastighet selv om eg hadde satt upload på max! Så ble eg fortalt at Direct connect var bra og greier. lastet det ned og men det funket ikke i det hele tatt. **** sa eg og ble dritt forbanna på den j***a "rainy cloud" eg hadde over meg. da eg surfet rundt om kring så eg noe som het Direct connect++!!!! Nå laster eg så å si alltid på max hastighet!! hender eg får den helt opp 200kb sec.!! eller ligger den sjelden under 30kb men da laster eg 10 ting samtidig. ellers kan eg si at WINMX er best på musikk. Har ikke prøvd audiogalaxy enda men tviler på at eg trenger den siden eg finne alt. Forresten eg har 2mbit Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Altså noe som heter "direct connec++"? (uten utropstegnene?) Ja det får jeg sjekke. Leter jo også etter det idielle filmfil programmet. Hdde tenkt å prøve "hotline", som jeg har hatt bokmerket i et par år uten å gjøre noe mer(hadde ikke bredbånd),men da jeg skulle sjekke for et par uker siden, er siden plutselig forsvunnet..!(var der rett før.) WINMIX virket best på filmer, men ikkeno utvalg. Det er det jo heller ikke på eDonkey. Bare det aller mest kjente og aktuelle ser det ut til. Audiogalaxy er suverent best på musikk. Der finner du omtrent alt! Og veldig bra oppbygget og å bruke syns jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå