Gå til innhold

blå prikk på bilder....

Anbefalte innlegg

kjøpte et IXUSi i dag, men plages av en blå prikk som dukker opp på samme plass på alle mørke bilder. Hva kan det være, og er det noen måte å fixxe det på eller må jeg klage på kameraet? Tror det var det siste de hadde på den butikken og fikk det litt billigere, så jeg har ikke lyst å levere det tilbake:( men vis det ikke er noen måte å få prikken til å forsvinne på blir jeg vel nødt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok et dødt punkt på CCD brikken til kameraet. Hvis det er veldig merkbart så ville jeg returnert kameraet. Det går ikke an å fikse det selv.

Dette forekommer dessverre til tider, du får selv bestemme deg om du vil returnere det og få pengene tilbake. Tror ikke dette er en garanti sak så du må nok bruke 14 dagers angrefristen din hvis du fortsatt har det.

Lenke til kommentar

kameraet er kjøp i en butikk, ikke på nettet, så da har jeg vel ikke noen angrefrist?

og hvis det ikke går på garantien er det vel ikke noe jeg kan gjøre med det, er kun synlig når jeg ser på bildet i stor størrelse, bruker det som skrivebordsbakrunn og slikt...

Lenke til kommentar

Hvis det bare er en enslig prikk og ikke mange prikker i en klynge så er det vel til å leve med. På de bildene som prikken synes godt på kan du jo bare redigere vekk i Photoshop.

Angrefrist tror jeg nå du har i butikk også, men de gjør seg nok vanskelige hvis du har åpnet alt av programvare og slikt.

Lenke til kommentar

Hei

Det er vel ingen tvil. Uansett hvor liten den prikken er, eller hor enkelt den kan redigeres i PS - så må du bytte dette kameraet. Det er jo nytt, og skal dermed være uten feil. Hadde ikke nølt et sekund. Bytt!

F828

Lenke til kommentar
Angrefrist tror jeg nå du har i butikk også, men de gjør seg nok vanskelige hvis du har åpnet alt av programvare og slikt.

Nope, ingen angrefrist ved kjøp i butikk (med mindre butikkene reklamerer med 30 dagers åpent kjøp e.l).

Angrefristen gjelder ved kjøp utenfor fast utsalgssted, ex postordre, netthandel, telefon, dørsalg, messer o.l

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det snakkes om angrefrist? Spiller ingen rolle, dette er en reklamasjonssak. En vare skal være 100% i stand når den leveres. Ikke noe å diskutere det! Det er ikke slik at digitalkameraer har en klausul i loven som sier at det er akseptabelt med opp til 5 døde pixler.... Reklamer, det er nå mitt råd.

F828

Lenke til kommentar
Hei

Det er vel ingen tvil. Uansett hvor liten den prikken er, eller hor enkelt den kan redigeres i PS - så må du bytte dette kameraet. Det er jo nytt, og skal dermed være uten feil. Hadde ikke nølt et sekund. Bytt!

F828

Så enig så enig!

Lenke til kommentar

var innom butikken og forklarte problemet, de tok inn kamera tvert og jeg skulle få et nytt så fort som mulig(de hadde for øyeblikket ingen flere inne). Fikk beskjed om at canon var greie på reklamasjon, så jeg regner med at dette ordner seg fort:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...