H4ngm4N Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det har eg sånn at Minas Tirith og Kampfar skal spille sammen med Mayhem imorgen (fredag) her i Hamar, og jeg er usikker på om jeg skal dra eller ikke. Jeg har hørt noe Mayhem, og det er helt greit liksom. Jeg ville ikke brukt pengene mine på å kun sett dem for å si det sånn (no offence). Men uansett, hva slags musikk er Minas Tirith og Kampfar? Tror dere jeg kan like det? Si gjerne litt mer enn bare sjanger, på forhånd, takk! PS. Jeg liker Dimmu Borgir, Emperor og Immortal og dens slags mer eller mindre melodiøs black metal, er ikke så stor fan av "ubertr00" band som Darkthrone og Gorgoroth... Lenke til kommentar
Snoop Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kampfar er utrolig rå folk/black metal, tror du kan like det! Minas Tirith har jeg ingen formening om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Uten at jeg har hørt noe av dem, så kan jeg tenke meg at Minas Titith er noe Tolkien-inspirert power-metal. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Minas Tirith: Avant-garde Black Metal Kampfar: Black Pagan Kampfar har jeg hørt, og det er bra saker. Sjekker ut Minas Tirith nå. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Sjekker ut Minas Tirith nå. Jeg har akkurat gjort det, og ble ikke akkurat imponert. Se f.eks. videoen som ligger på hjemmesiden (mp3 der også). Tror nesten O-Zone er bedre. Satt og lurte på om jeg skulle dra og se Mayhem på Samfundet i Trondheim på lørdag, men vet ikke helt om jeg gidder. Support bandet gav meg ihvertfall ikke noen bedre grunn til å bruke penger på det. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har nå hørt et par sanger fra det nyeste albumet, greit nok, men ikke noe voldsomt bra. Vil ikke kalle det jeg har hørt black metal, langt ifra. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Tusen takk for svarene. Har nå skjekket ut Minas Tirith, må si meg enig med deg Endre, langt ifra black metal, og ikke super bra, men greit nok. Driver nå å hører på Kampfar, og må igjen si meg enig med Endre, knallsaker... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Er Minas Tirith på noko sett og vis relatert til Ringenes Herre og byen Minas Tirith? Om ikkje, kva betyr ordet, når det blir brukt i 2 vidt forskjellige samanhengar? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Minas Tirith er nok hentet fra Ringenes Herre. Tviler sterkt på at de har fått det navnet fra noen andre steder. Lenke til kommentar
SjokoladeJesus Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Minas Tirith føyer seg vel bare inn i rekken av sortmetallere som stjeler av hjertets lyst fra Tolkiens univers. Shagrath, Gorgoroth etc.. Endret 14. januar 2005 av SjokoladeJesus Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Minas Tirith føyer seg vel bare inn i rekken av sortmetallere som stjeler av hjertets lyst fra Tolkiens univers.Shagrath, Gorgoroth etc.. Burzum Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har kjøpt billett, helaftens Metal-Night.. Chton, Minas Tirith, Mayhem og The Apparatus. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Jeg har nå kjøpt billetter og gleder meg mer og mer. Liker faktisk Minas Tirith mer og mer ettersom jeg hører på samplene fra hjemmesiden dems. Og kampfar er som sagt knall Edit: Nisje Olm, i Hamar eller i Trondheim? Endret 14. januar 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Trondheim, The Apparatus spiller etter hovedkonserten, koster bare 40 spenn. Endret 14. januar 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Ok, fett, men nå er jeg off til konserten.. c ya! Edit: Endret 14. januar 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Dagen derpå ser jeg på det sånn: Minas Tirith skuffet, vokalen hørtes nesten ikke, og det ødela mye. Kampfar leverte sakene og et flott show som fikk mange horn i været. Vokalisten var svært energisk og dyktig på scenen. Mayhem åpnet flott, med masse energi og griser på spyd (jeg sto litt langt bak når de spilte, så det kan hende det ikke var noe dyr i det hele tatt, men jeg syntes det lignet på to griser). Men det ble altfor ensformig for meg. De få gangene de varierte litt i stil, ble det bare dårligere. Edit: Post 450 Endret 15. januar 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Minas T. led av dårlig lyd, uff, uff, uff.. lover ikke bra for Samfundet som er beryktet for å av og til ha elendig lyd (les: rund sal). Lenke til kommentar
Occ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Minas Tirith føyer seg vel bare inn i rekken av sortmetallere som stjeler av hjertets lyst fra Tolkiens univers.Shagrath, Gorgoroth etc.. Dette har da ikke noe som helst å si på kvaliteten til musikken. Burzum, Isengard osv. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Minas T. led av dårlig lyd, uff, uff, uff.. lover ikke bra for Samfundet som er beryktet for å av og til ha elendig lyd (les: rund sal). Synst det hørtest ganske bra ut jeg, men men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå