PO4nuke Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har 2 kabinettvifter (i tilleg til CPU, Skjermkort og PSU vifte) noen som har tips til hvor disse burde plasseres??? Og om de burde trekke eller suge ut luft... Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har 2 kabinettvifter (i tilleg til CPU, Skjermkort og PSU vifte)noen som har tips til hvor disse burde plasseres??? Og om de burde trekke eller suge ut luft... Så vidt jeg vet er det vell best å få den varme lufta ut av kabinettet, så hvis du setter de til å suge ut luft skal det bli bra, håper jeg,,Har selv 5 kabinettvifter jeg og 3 suger inn og 2 suger ut..men skal bytte om, skal ha noen nye Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Når du kommer med slike spørsmål bør du nesten demonstrere hvordan kabinettet ser ut, ta bilde elns Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det er en fordel med med flere vifter som båser inn enn ut, slik at du får et lite overtrykk i kabinettet. Da ungår du at støv suges inn i alle åpninger og sprekker. Det er vel vanligst å blåse luft inn i front av kabinettet, og suge luft ut bak. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 En vifte foran og en vifte bak. Kjekt å ha god luftgjennomstrømning. Kjøler de fleste komponenter noe med det. Som sagt er det mest gunstig å suge inn foran (lavt plasserte vifter) og blåse ut bak (høyt plasserte vifter). Lenke til kommentar
sevve Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 må jeg ha ribber for å få noen særlig effekt av vifter som blåser rett på komponenter? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Ingen??? Tråden stenges pga bumping. Du ble advart første gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg