hauard Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Skal kjøpe nytt HK til min PC, og har funnet meg et hovedkort. Men nå har jeg også funnet et annet. Jeg kan ikke se at dette er bedre enn det forrige, men dyrere er det iallefall. Forskjeller skjønner jeg det er, men HVA er forskjellig? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Den ene har FireWire (den dyre) men er bygget på K8T800 brikkesettet fra VIA. Den andre har ikke FW og er bygget på nForce3 brikkesettet fra nVidia. Dette regnes av folk flest som et bedre brikkesett. Det første HK kan du glemme å overklokke i hvertfall (ikke AGP/PCI lås) VIAs nye brikkesett (K8T800PRO) er derimot konkuransedyktig... ville kanskje selv vurdert abit's nF3 HK. Gjør regning med at du har CPU fra før siden du vurderer et 754 oppsett... Lenke til kommentar
hauard Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Gjør regning med at du har CPU fra før siden du vurderer et 754 oppsett... Det lønner seg ikke og kjøpe med (separat) CPU altså? Hvorfor? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Den ene har FireWire (den dyre) men er bygget på K8T800 brikkesettet fra VIA. Den andre har ikke FW og er bygget på nForce3 brikkesettet fra nVidia. Dette regnes av folk flest som et bedre brikkesett. Det første HK kan du glemme å overklokke i hvertfall (ikke AGP/PCI lås) VIAs nye brikkesett (K8T800PRO) er derimot konkuransedyktig... ville kanskje selv vurdert abit's nF3 HK. Gjør regning med at du har CPU fra før siden du vurderer et 754 oppsett... Det er vel AGP/PCI-lås på de nye chipsettene til VIA? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) ikke k8t800, nei kun "ny2 k8t800pro (f.eks. abit's 754kort basert på via k8t800pro) EDIT: Trådstareter: Skal du kjøpe nytt HK og CPU kjøper du socket 939... ikke 754 som sikkert snart fases ut Endret 13. januar 2005 av Okay Lenke til kommentar
hauard Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 ikke k8t800, neikun "ny2 k8t800pro (f.eks. abit's 754kort basert på via k8t800pro) EDIT: Trådstareter: Skal du kjøpe nytt HK og CPU kjøper du socket 939... ikke 754 som sikkert snart fases ut Går ut? Den er jo netopp kommet? T.o.m. socket A, som er gamlere, er jo på banen enda... Men hvis så er tilfelle, så går man jo for 939. Man vil jo ikke at utstyret skal utdateres "samme dagen" liksom Lenke til kommentar
hauard Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Også dette kortet her: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43710 som jeg undrer litt på nå.. Hva er de 2 store sakene der, som ser ut som om de sperrer av noen PCI slots? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det er PCIe porter.... som tar over fra AGP som også "fases ut" Ting skjer i dataverden vet du ;-) Har du AGP skjermkort fra før? Kjøp da et nForce3Ultra basert hovedkort (feks. MSI K8N Neo2 til s939). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå