finfyr Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Når jeg nå setter minnekortet i kortleseren kommer det opp en slik sak automatisk, der jeg velger at jeg vil Kopiere bildene til maskina. Enda er alt vel, men så, når jeg skal sette navn på bildene kommer "problemet". Tidligere laget XP da automatisk en mappe som het det samme som bildene. Dette gjør den ikke lengre, så jeg må fikse en ny mappe selv. Noe som tar en del lengre tid... Hvordan kan jeg få XP til å automatisk lage slike mapper igjen? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Kan det være SP2 som har gjort at dette har endret seg? Irriterende er det uansett! Finnes det kanskje andre måter å gjøre det på? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Når jeg kobler kamera direkte til pc'en så får jeg at XP lager mapper og alt selv, mens når jeg bruker kortleseren så må jeg manuelt lage mapper. Jeg løste dette ved å bruker programmet cam2pc som gjør alt dette selv, lager mapper for datoene når bildene ble tatt over overfører de til korrekt mappe. Samt at programmer fyller inn mitt navn og mailadresse i exif. Jeg synes det er ett genialt program http://www.nabocorp.com/cam2pc/ Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Litt OT kanskje, men er det andre som har opplevd at XP ikke tar med raw-filer? La merke til det her ved en tilfeldighet, og fikk kopiert filene manuelt.. Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Når jeg nå setter minnekortet i kortleseren kommer det opp en slik sak automatisk, der jeg velger at jeg vil Kopiere bildene til maskina....Hvordan kan jeg få XP til å automatisk lage slike mapper igjen? Den automatiske saken, er det XP-sitt eget grensesnitt du mener, altså utforskeren, som viser til en eller annen bokstav der minnekortet ligger? Tror ikke dette kan døpe om filer og kataloger automatisk. Da det fungerte hadde du sansynligvis installert en driver-pakke fra kameraleverandøren som gjorde dette for deg automatisk? Så har ett eller annet skjedd med PC-en som gjør at denne driver-pakken ikke virker lengre. Det kan kanskje være en ide å reinstallere driverne til kameraet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå