N* Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 når jeg skal inn på harddisken i expolrer sier den: "the file or directory is corrupted and unreadable" hva er det for noe? hvordan kan jeg fikse det uten å formatere? det ligger en del greier der som jeg bare må ha. Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Er den korrupt? Du får rapportere til økokrim da Du kan prøve å kjøre scandisk ihvertfall. Får du feilmld når du går inn på c: eller gjelder det for en bestemt mappe eller fil? Om hele disken hadde vært korrupt hadde du ikke fått starta win uansett. Om scandisk feiler, bruk systemreparasjon som du finner på windowsCD. Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Du kan prøve å kjøre scandisk ihvertfall. Får du feilmld når du går inn på c: eller gjelder det for en bestemt mappe eller fil? Om hele disken hadde vært korrupt hadde du ikke fått starta win uansett. Om scandisk feiler, bruk systemreparasjon som du finner på windowsCD. hele disken er korrupt. jeg fikk ikke startet den først. men så lånte jeg en disk fra en annen pc med windows på. så nå kjører jeg windows derfra. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kjør scandisk PS. Hvis det er ting der som du bare må ha, hvorfor har du ikke backup? Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Se om du finner et diagnoseprogram for disken alà SeaTools, slik at du får vite om disken er fysisk ødelagt. Tror de fleste produsenter av harddisker har slike program, men de er oftest laget for bare en produsent. Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Kjør scandisk PS. Hvis det er ting der som du bare må ha, hvorfor har du ikke backup? skulle nok hatt det ja.. scandisk? er ikke det noe som bare er på win98? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 okvangar: Seatools og de fleste andre slike program fungerer fint på disker av andre merker, men produsenten av programmet garanterer selvfølgelig ikke det. Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Oki, trodde det var spesifikt. Om disken kommer opp i explorer høyreklikker du på den, egenskaper -> tools og scandisk. Endret 13. januar 2005 av okvangar Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Om disken kommer opp i explorer høyreklikker du på den, egenskaper -> tools og scandisk. ok. det heter error-checking her. hvis ikke det er defragmentering eller backup da. når jeg skal starte error-checking/scandisk forsvinner boksen og det starter ikke. det starter på de andre diskene. edit: jeg prøvde online skjekken til seatools det jeg fikk var: Results for volume D: () Volume Label: Volume Size: 0 bytes An error occured while checking the file system. hjalp ikke særlig mye edit2: den nedlastbare seatools finner bare cd-rommene hvorfor har harddisken plutselig blitt korrupt egentlig? Endret 13. januar 2005 av N* Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Du kan prøva denna get ntfs back til å henta ut data. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kjør scandisk flere ganger. Det fikser litt fra gang til gang. (disabler døde sektorer inntil det når et visst antall og gir tilbake feilmelding) Hvis du kjører det flere ganger så vil kanskje alle feilene fikse seg. hvorfor har harddisken plutselig blitt korrupt egentlig? ermm.gif Slikt skjer. Harddisker er skjøre mekaniske komponenter. Det er naturlig at det er en viss feilprosent på disse. Det er derfor backup er så viktig. Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Kjør scandisk flere ganger. Det fikser litt fra gang til gang. (disabler døde sektorer inntil det når et visst antall og gir tilbake feilmelding) Hvis du kjører det flere ganger så vil kanskje alle feilene fikse seg. scandisk kommer opp og når jeg trykker på start forsvinner vinduet. Du kan prøva denna get ntfs back til å henta ut data. hvis den finner error funker det forde? her er det nemlig hundrevis av errors og det står at det er 23 timer igjen. gidder ikke holde på så lenge hvis det ikke hjelper liksom. Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Er kabelen i orden? tror det. harddisken er delt og den ene partisjonen funker. Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Damn! Jeg har samme problem akkuratt nå!!! Holder på å bli gal her. Jeg brukte et program som heter Active Partition Recovery, det lot meg liste ut alle filer som er i den "korrupte" haddrisken, men lar meg ikke kopiere filene Jeg fan til slutt et program som kan gjøre det, men det er en DEMO versjon som ikke tillater KOPIERING - shitt, er det ikke no vi kan gjøre???? Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Damn! Jeg har samme problem akkuratt nå!!! Holder på å bli gal her. Jeg brukte et program som heter Active Partition Recovery, det lot meg liste ut alle filer som er i den "korrupte" haddrisken, men lar meg ikke kopiere filene Jeg fan til slutt et program som kan gjøre det, men det er en DEMO versjon som ikke tillater KOPIERING - shitt, er det ikke no vi kan gjøre???? hva heter den demoen? Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Active@ UNERASER er den som kan kopiere men er DEMO Active@ Partition Recovery er den som kan liste ut filer www.ntfs.com Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 begynner å lure litt på om disken kan være fysisk skadet.. den står i toppen av en slik jernsak som harddiskene skal være i. jernsaken står på hodet. i bunnen av jernsaken har jeg en vifte som blåser opp i harddisken. det hele står på to jernstanger som ligger over kabinettet. kabinettet ligger på siden. høres det trygt ut? illustrasjon for de som ikke forstod ..mitt kjære grafikkprogramm ligger selvfølgelig på den stakkars harddisken Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har du prøvd å tilby den penger? Ellers så har man Getdataback tror jeg det heter, som kan redde endel på havarerte harddisker. Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Har du prøvd å tilby den penger? jepp Ellers så har man Getdataback tror jeg det heter, som kan redde endel på havarerte harddisker. det hadde tatt flere dager bare å scanne. pluss at jeg fikk masse errors. edit: begynnte å formatere i stad.. er det vanlig at det tar 2timer før den kommer til 1%? det var slik forrige gang jeg formaterte også.. hva kan det være? Endret 13. januar 2005 av N* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå