Gå til innhold

Ny bærbar til skole arbeid

Hetland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope. bør ha mykje bedtre, efter et halt år løsner tastene, hadde denna æg å. elkjøp hevdar that dett vart mi skuld så dermed, fekk eæ ingon erstattning. ikkje køp nokon under 12000 that ær min arfaring. dessuten varte batteriet bare i an halt time.

Moderatoredit: Oversatt til norsk:

Nei, du bør ha en mye bedre. Etter et halvt år løsner tastene. Jeg hadde denne jeg også. Elkjøp hevder at det var min skyld så jeg fikk ikke noe erstatning. Min erfaring er å ikke kjøpe bærbar til under 12.000 kr. Dessuten varte batteriet bare i en halv time.
Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Denne er kanskje det billigste du finner innen bærbare. Hvis ikke du vil betale mer, er det jo greit. Du får en forholdsvis stor og tung bærbar med lite minne, liten harddisk, grei prosessor, treg harddisk og ikke så veldig bra batterilevetid. Skjermen har også forholdsvis lav oppløsning. Men du vil fint greie å surfe, skrive og slike ting på denne. Bare skriver at du ikke må vente deg allverden.

Hvis du har muligheten er det å foretrekke å legge på noen tusen, slik at du for eksempel får en slik en. Mye mer ytelse for pengene, i tillegg til at den er mindre, lettere og har bedre batterilevetid. Skjermen er også bedre.

Lenke til kommentar
Jeg ville vagt en 12" powerbook eller en ibook, fordi de er små og veldig god og skrive på. De har også veldig god byggkvalitet og de bråker lite.

Powerbook eller ibook :thumbup:

Argh, der traff du et ømt punkt hos meg...hehe...har egentlig bestemt meg for å bestille en ny powerbook :dribble: , men ville bare vente til etter keynoten, siden det sannsynligvis ville komme oppgraderinger på Powerbooken, men det kom ikke noe nytt på powerbooken. Ellers ryktes det nå at oppgraderinger kommer i løpet av neste måned....jeg orker ikke vente lenger!! (Men vil angre hvis jeg bestiller nå :cry: )

Eh, uansett...virker ikke som personen som startet tråden har noe bruk for powerbook, kanskje ibook er mer behagelig med tanke på lommeboka? Skriving, surfing og skolearbeid, burde ikke ibook holde?Powerbook, selv med ADC rabatten på 20% ville kostet mer enn dobbelt så mye som maskinen trådstarteren linker til...

Mvh

Locinho

Lenke til kommentar

Mr. Hetland går du på allmen siden du skal kjøpe en bærbar PC til skriving? Det er vel ingen andre linjer som har så mye skriving som de har.

Jeg anbefale at du heller tar å bruke pengene på en stasjoner som du har hjemme, som du kan bruke til alt. Men hvis du driter penger kan du vel lige godt kjøpe en mye kraftigere bærbar. Du får jo mye mer for pengene i en stasjoner.

Jeg tipper at du har en mye bedre PC nå enn de du har sitt på, så korfor i all verden skal du kjøpe en ny dårligere (bare for å kunne flytte på den?).

Skal du kun ha den til skriving, så se etter annonser vel.

På skolen hører papir og blyant til.

Lenke til kommentar

Hva er du mest vant med ? *nix/*bsd, Windows eller Mac OS/OSX?

Hvis du også har maskin hjemme, som du skal lett kunne bruke i kombinasjon med den bærbare i nettverk, overføringer osv, så burde du vurdere å velge en bærbar med samme plattform som hjemme.

Hvor mye penger har du tenkt å investere i bærbar?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke trenger så kraftige saker, og det er pris-området du har lagt deg på (rundt 6.000) så holder den massevis.

Evt. dobbeltsjekk lignende annonser på finn.no før du løper å kjøper nytt.

Ikke like pen som Ibook, men den er ganske pen den modellen der, uniwill som lager deksel maskiner for VEGA og Toshiba på mange av modellene. (ikke Sony Vega) ( uniwill: (ikke samme modell ): http://www.uniwill.com/products/performanc...ia.php?HL=1&P=1 )

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...