cd32 Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Kremt.. Hmm.. I min frustrasjon over mangel på ting å gjøre mens jeg satt foran skjermen i går.. Fyrte jeg opp PQmagic 7.0 og startet converteringen av boot-partisjonen min (WinXP..) C:, fra Fat32 til NTFS Dette var en av det mindre smarte tingene jeg har gjordt det siste året.. WindowsXP rebootet og begynte på Konverteringen, tok sin tid men fikk beskjed om at Konverteringen var fullført.. Ventet på en aldri så liten "auto-reboot" Men nei da, her skjedde det lite! Trykket restart knappen etter 5.min.. maskinen startet på nytt, men ble møtt av følgende error: "Windows could not start because the following file is missing or corrupt: System32DriversNtfs.sys" (Arrg!) Hva svarte gjør jeg nå da? Har prøvd å boote med WinXP CD, men får bluescreen, prøvde Win98 bootdisk men får beskjed om at det er en ugyldig systemdisk.. ...help!? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 1. PM gjør feil 2. Ta backup 3. PM bruker laaaang tid - aldri restart før det har gått minst 3-4 timer uten respons. 4. PM gjør feil Du sier at du prøver å boote med XP-CD/98-diskett... sikker på at du virkelig gjør det? Du skal ikke få feil hvis du gjør det. Da må det være noe feil med CD/diskett. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 18:48, borre skrev:1. PM gjør feil Har ikke hatt problemer med PM tidligere (har ikke brukt annet enn PM og litt FDISK) Quote: 2. Ta backup Du sier ikke det.. Men en backup fra forige uke er ikke "up to date" i dag. Gjør mye på en uke ser du.. Og lage backup hver dag har jeg ikke råd til (har bare cd-brenner) ikke tid heller.. Quote: 3. PM bruker laaaang tid - aldri restart før det har gått minst 3-4 timer uten respons.4. PM gjør feil Du sier noe der ja.. ting tar tid med PM, men som sagt feil har jeg ikke fått tidligere. Quote: Du sier at du prøver å boote med XP-CD/98-diskett... sikker på at du virkelig gjør det? Du skal ikke få feil hvis du gjør det. Da må det være noe feil med CD/diskett. Booter fra CD, XP starter, etter en stund får jeg meldingen: "STOP: c0000221 unknown Hard Error SystemRootSystem32ntdll.dll" Liker ikke den der _HARD_ error.. Bootet med Win98se bootdisk, alt henger dersom jeg velger å starte med CD-support.. (!?!) Når jeg har bootet med oppstartsdisken finner jeg ikke WindowsXP partisjonen (Som jeg regner med er konvertert til NTFS) Jeg finner D:prog og E:media som nå er blitt C:prog og D:media ..så jeg regner med at partisjonen er tapt og at jeg må formatere den i FDISK e.l.. :sad: Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hvis du har laget de to bootdiskene med PM7P har du hvertfall et lite håp.. Sjekk programmets hjemmeside, der fant hvertfall jeg noe nyttig da jeg gjorde en reboot midt i en pm7p operasjon. liste over noen errors: http://www.powerquest.com/support/primus/id817.cfm Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hei! Har også hatt samme problemet på en kammerat sin PC. Der kjørte vi FDISK fra W98Bootdiskett slettet alle partisjoner opprettet nye og det funka, men problemet ditt er at du heller ikke får startet opp med bootdiskett? Dette var med en D: disk uten OS da. Denne disken ble også borte så FDISK fant den ikke, etter installasjon av windows og PM fikk jeg opprettet denne disken igjen. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Du kan jo alltids kikke på NTFS partisjonen med NTFSDos: http://members.tripod.ca/shaohz/download/n.../ntfsdos30r.zip Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 21:17, oXygEn skrev:Hvis du har laget de to bootdiskene med PM7P har du hvertfall et lite håp.. Sjekk programmets hjemmeside, der fant hvertfall jeg noe nyttig da jeg gjorde en reboot midt i en pm7p operasjon. Ja jeg laget bootdiskene til PM7.. Men jeg fikk ikke gjordt noe som helst med Boot-partisjonen (Error #1516 Partition improperly dismounted) Quote: liste over noen errors: http://www.powerquest.com/support/primus/id817.cfm Jeg var inne på sidene i går, etter at jeg fikk errormeldingen: " #1516 Partition improperly dismounted " Der ble jeg annbefalt å kjøre CHKDSK gjennom Windows(!) Ikke akkuratt mulig i mitt tilfelle :wink: Jeg kan jo heller ikke kjøre CHKDSK i dos (Win98se bootdisk) når jeg ikke finner partisjonen. Jeg tenkte også på å bytte ut ntdll.dll filen som er corrupt, men da må jeg jo ha tilgang til partisjonen da :smile: STØNN! Jaggu glad jeg har en bærbar også.. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 21:29, hasuwest skrev:Hei!Har også hatt samme problemet på en kammerat sin PC. Der kjørte vi FDISK fra W98Bootdiskett slettet alle partisjoner opprettet nye og det funka, men problemet ditt er at du heller ikke får startet opp med bootdiskett? Dette var med en D: disk uten OS da. Denne disken ble også borte så FDISK fant den ikke, etter installasjon av windows og PM fikk jeg opprettet denne disken igjen. Heisann, Ja hadde det ikke vært Windows partisjonen så hadde jeg bare formatert/sletta partisjonen og laget en ny.. Lastet ned en Win98se bootdisk som jeg fikk til å fungere.. men som sagt finner ikke partisjonen i annet en Partisjonerings-programmer som PM7 og FDISK Vil helst gjennopprette C: ..slippe å inatallere på nytt, alltid så mye "dill" etter en ny install :wink: Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 21:39, Cerwell skrev:Du kan jo alltids kikke på NTFS partisjonen med NTFSDos:http://members.tripod.ca/shaohz/download/n.../ntfsdos30r.zip Selv dette programmet kunne ikke mounte partisjonen.. Hmm, må vel bite i det sure eple her ja.. Slette partisjonen og gjøre en clean install av XP.. Men takk for alle reply's ! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå