theDragonofchaos Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har følgende problem: Når eg spiller spill med ein respektabel grafikk, pleier det å klikke etter ei tids spilling. PC: skjermkort: Saphire Radeon x800pro Hovedkort: MSI 845 MAX Ram: DDR 768 Prosessor: Intel 4, 2,2Ghz OS: Win XP Spill: Neverwinter Nigths Warcraft III Sacrefice for å nemne noen... I tillegg klikker instalasjoner ofte når eg instalerer fra CD Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kan det være varm gang Hende det er drivere... last ned aller nyaste osv... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg hadde problemer med at maskinen krasja en periode. Som oftest ikke med en gang, men etter en liten stund i 3D-spill... Det viste seg å være at de 2 minnebrikkene mine ikke samarbeidet helt. De hadde forskjellig CAS-latency. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Virker som det er rammen ja, men det kan også være skjermkortet som blir ustabilt om du har clocket en del? Lenke til kommentar
theDragonofchaos Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Har to vifter bak i kabinettet, oppe ved strømen og i midten litt over AGPen Kan være rammen, har to 256mb brikker fra samme produsent, og ei 256mb fra ein anna produsent. Har dessverre ikkje maskina her (skriver fra ei maskin på skulen og kan sikkert ikkje svare igjen før mandag) så eg kan ikkje sjekke nøyaktig. Sjermkortet er ny instalert (men problemet var før også, bare i større omfang) og ikkje overklokka. Driveren er den som fulgte med kortet. EDIT: skrivefeil Endret 14. januar 2005 av theDragonofchaos Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Slet med det samme før.. tror jeg. Funket fett ganske lenge, så sa det full stopp, med fryst bilde. Den pcn hadde litt forskjellig ram fra både her og der... Fant aldri ut av det selv, men nå skjønner jeg kanskje litt mer.. Lenke til kommentar
theDragonofchaos Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 har tatt ut den eine rambrikka, og NWN funker mye bedre alt. den klikker litt forsatt, men mykje mindre. skal skifte kabinett seinere. stor Takk til hardware.no! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Last ned Lavalys EVEREST Home Edition ( http://www.lavalys.com/products/download.p...ang=en&pageid=3 ), installer, og gå til "Maskinnavn" og "Overclock". Sjekk "SPD minne moduler". Ser de to minnebrikkene som er igjen, like ut der? Sjekk gjerne også om de er like på "Hovedkort", "SPD", "Minne modul egenskaper", "Oppdateringsfrekvens. EDit:Beklager at jeg ikke tenkte på dette med å sjekke minnet i dette programmet før... Endret 15. januar 2005 av Ratleto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå