Gå til innhold

Nimo codec pack

Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål til dem som bruker denne codec-pakken.

Hva slags alternativ lønner det seg å installere ( basic, full, custom, encoder, decoder) når man bare skal se på divx-materiale og annet, og ikke skal lage divx-filmer selv?

tommelomsk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke installer den pakka er mitt råd. Den skapte bare problemer for meg, og for andre også har jeg hørt. Det du bør gjøre er å laste ned DivX3.11 Alpha og DivX4.12 Bundle + DivX Antifreeze. Dette holder i massevis. PS. Husk å velg at DivX4 IKKE skal spille av DivX3 materiale når du installerer DivX4.12 (etter DivX3.11)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-12 18:40, ebe skrev:

Ikke installer den pakka er mitt råd. Den skapte bare problemer for meg, og for andre også har jeg hørt. Det du bør gjøre er å laste ned DivX3.11 Alpha og DivX4.12 Bundle + DivX Antifreeze. Dette holder i massevis. PS. Husk å velg at DivX4 IKKE skal spille av DivX3 materiale når du installerer DivX4.12 (etter DivX3.11)

Du har et poeng der. Installerte Nimo-pakken bare for ei lita stund siden (timer), men synes faktisk at kvaliteten fra codec'ene 3.11alpha og 4.12 gir bedre bilde. I tillegg så prøver nå Windows Media Player å laste ned en codec hver gang jeg kjører ei avi-fil, noe som selvfølgelig ikke skjedde før. Irriterende!

Det som var kjekt imidlertid var at med alle filtrene så fikk jeg undertekst når jeg brukte WMP eller ZoomPlayer. Synes at undertekstene var "finere" enn med programmet "Subviewer", som jeg har brukt før.

tommelomsk

[ Denne Melding var redigert av: tommelomsk på 2002-06-12 19:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...