CrazyOne Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hei! Jeg skal kjøpe meg en gaming PC - og som lidenskapelige gamer vil jeg at systemet skal være raskest og best! Dette blir den 3. pc'en jeg bygger selv i mine dager (de to andre er fortsatt i bruk), så jeg er ikke helt grønn. Specs på PC'en er: AMD FX-55 (ja, jeg veit, dårlig ytelse/pris forhold, men FX-55!! habba, habba, habba! Abits Nye Fatal1ty nForce4 eller ASUS A8N-SLI Deluxe nForce4 Raptor 74GB som OS disk og et x850 XT fra enten Sapphire eller Abit 1GB DDR RAM - men hva slags type, produsent, timings, 1x1024 eller 2x512? Jeg har i tankene PC3200 - PC3700. PSU - Antec NeoPower 480W (det finner du her!) Det blir nok litt overklokking, men jeg er ikke en aktiv overklokker. Vil bare prøve litt. Det jeg spør om er hva dere bruker/ville brukt til et lignende system og erfaringene dere sitter igjen med. Noe ikke er som det burde, si igjerne ifra - helst saklig argumenter, ikke bare synsing angående produsenter ("har aldri likt corsair/ocz/kingston/Crucial"). Jeg setter pris på tips av HK/skjermkort-valg, men det er RAM'en som er viktigst her! Hilsen Martin/CrazyOne P.S. Virker kanskje litt kontrollfreak i innlegget, men jeg har prøvd å få med mest mulig detaljer og spørre et mest mulig detaljert svar. På den måten får jeg ordentlig bra svar! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hvor i granskauen skal du få et X850XT fra? Også kjøper man ikke ATi-kort på et system som støtter SLI, det er bare sært. Har du ikke tenkt til å overklokke noe særlig er det egentlig akkurat det samme hvordan minne du kjøper, så lenge det ikke noe noe skit som ikke vil være kompatibelt med systemet ditt. PC3200 med 2-2-2 -timings vil jeg si, for å få maks ut av systemet. Lenke til kommentar
CrazyOne Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Det er ikke SLI'en jeg vil ha, det er 4x SATA2 på det kortet der! Jeg skal ikke kjøpe nå, uansett, så x850 xt får jeg fint tak i innen den tid. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hvor i granskauen skal du få et X850XT fra?Også kjøper man ikke ATi-kort på et system som støtter SLI, det er bare sært. Jeg skal kjøpe ett kort med støtte for å kjøre PCIe. Skal man velge S-939 med PCIe så blir det jo strort sett kort med støtte for SLi, jeg har ikke sett noen som går spesifikt mot ATi (PCIe) men jeg skulle gjerne sett det, da jeg får en ledig skjermkortplass som jeg ikke har bruk for. Så, kan du forklare meg hva som er så sært med dette ? Til trådstarter : Jeg ville gått for OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 timingen er 2-2-2-5 men, dette er fordi jeg har hatt god erfaring med OCZ fra før. Kanskje andre som har noen bedre å foreslå. Anngående hovedkort, har du sett på dette : DFI Lanparty NF4 SLI-DR Jeg har ikke fått lest noen tester på det enda. Men, bestilte ett så jeg får det når det kommer inn... Dette kortet velger jeg også fordi jeg har hatt god erfaring med DFI tidligere Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Så, kan du forklare meg hva som er så sært med dette ? Det finnes flere kort som støtter PCIe uten SLI, de er noe billigere. Og har man muligheten til å doble grafisk ytelse er det greit å ta vare på den. Så kan man feks kjøpe et 6800Ultra nå, og et til om en stund når de ikke koster noenting mer. Bla. DFI NF4 Ultra-kortet har ikke SLI. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Bla. DFI NF4 Ultra-kortet har ikke SLI. Nei, bare 2xPCIe X16 slots, er sikkert mange som ser forskjell på om det er støtte for SLi eller ikke.... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Tingen er at det koster vesentlig mye mindre. Personlig liker jeg å spare der man kan. Trenger da ikke SLI om man skal ha ATI-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå