TANK Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Sliter litt med å få pc 2700 333mhz ddr ram minnet til å virke sammen med min XP 1800 med MSI HK som også er på 333mhz oppsettet virker med en pc2100 266mhz minne, begge brikkene er på 512ram og jeg vet at brikken er i orden så det er ikke det heller. Hvis noen har vært borte i noe lignende eller har gode tips til inntillinger i bios som kan hjelpe er jeg evig takknemelig. PS trenger idiotsikker forklaring på bios innstillinger da det ikke er min sterkeste side. mvh TANK Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Du kan ikke ha to forksjellige hastigheter på ramma. Dvs. hvis du har en pc2100 og en pc2700 vil ramma gå på den laveste hastigheten. (133mhz) Du sier du ikke klarer å få ramma til å fungere ordentlig, hva mener du med det? Starter ikke maskina? går det tregt? teller maskina ikke opp alle ramma? Hvis du leser i manualen på hovedkortet ditt vil du se forklaringer på alle bios instillingene, og jeg mener det skal være en bios-guide her på hardware.no et sted. Lenke til kommentar
TANK Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Mulig jeg forklarte meg litt klønete ja, jeg bruker bare en av brikkene om gangen, men med 2700 brikken så låser msk seg veldig ofte, noen ganger i oppstarten og noen ganger under vanlig drift. Dette skjer ikke med 2100 brikken. Lenke til kommentar
Raven Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 18:44, TANK skrev:Mulig jeg forklarte meg litt klønete ja, jeg bruker bare en av brikkene om gangen, men med 2700 brikken så låser msk seg veldig ofte, noen ganger i oppstarten og noen ganger under vanlig drift.Dette skjer ikke med 2100 brikken. Mener du at når du BARE bruker PC 2700 brikker så er systemet "ustabilt"? Kjører du dristige minneinstillinger? Kjøre CL 2 uten at det er støtte for det kan ende dårlig. Men om du har begge i så er jo det å be om problemer, minne med forskjellig hastighet som nevnt fra før er ikke bra! Lenke til kommentar
TANK Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg bruker kun 1 stk 2700 minne brikke og jeg har alle innstillinger på orginalt nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå