834HF42F242 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg orker ikke teste dette, så jeg spør her heller. Kan man bruke denne koden i vanlig html-dokument? <!--#include file="eksempel.htm" --> Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 hmmm, det du har skevet der er jo en kommentar. Hvis det er snakk om å bruke php-kommandoen include er det slik: <?php include("eksempel.txt"); ?> Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) hadde du søk hadde du funnet det du var ute etter. Sikker inkludering med php EDIT: og man må ha en server med støtte for php, noen servere krever også at filen lagres som *.php for at php kode skal parses. Endret 13. januar 2005 av orsus Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 hadde du søk hadde du funnet det du var ute etter.Sikker inkludering med php Nå var det vel ikke helt det han spurte om, men om koden over vil fungere. --------- Den koden du viser til over, minner meg svært mye om "inkluder side"-koden FrontPage genererer. Dersom det er denne det er snakk om, vil den ikke fungere utenfor FP, det en slags "påminnelse" til FP hvor den skal plassere inn inkluderte sider når du forhåndsviser og publiserer området. Alt er med andre ord statisk og styres av programvaren. Mulig jeg roter med FP og noe annet. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Tror dere roter litt alle sammen. Den koden er ingen kommentar, men en kode som brukes til å inkludere noe i en asp-fil. Men da har jeg egentlig fått svar på spørsmålet mitt. Den kan kun brukes i asp/VbScript... Edit: Jeg er ganske erfaren innen html og asp, men har aldri tenkt over om den koden kun var for asp. Og det er bedre at folk (hvis de vet svaret) svarer på spørsmålet enn å komme med - for meg - totalt unyttig informasjon som jeg kjenner veldig godt til fra før. Endret 14. januar 2005 av anth Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Etter å ha sjekket opp, er faktisk den kodesnutten identisk med den som min gamle FP(2000) brukte for å inkludere filer. Bare så du vet det, at jeg ikke svarte deg helt på måfå. Og jo, det er også slik en kommentar skrives i HTML, så nå tror jeg du roter litt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 mener å huske at asp brukte <% ikke <!-- hoho, fant svaret jeg! http://www.asp101.com/articles/michael/dyn...des/default.asp det er en kommentar, du har bare missforstått litt. det skal stå asp kode i "" ikke filnavnet! Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Tror dere roter litt alle sammen. Den koden er ingen kommentar, men en kode som brukes til å inkludere noe i en asp-fil. Men da har jeg egentlig fått svar på spørsmålet mitt. Den kan kun brukes i asp/VbScript... Edit: Jeg er ganske erfaren innen html og asp, men har aldri tenkt over om den koden kun var for asp. Og det er bedre at folk (hvis de vet svaret) svarer på spørsmålet enn å komme med - for meg - totalt unyttig informasjon som jeg kjenner veldig godt til fra før. Til informajon så kommer ikke folk med hverken unyttig eller feilaktig informasjon her. Du spør om HTML. Det der er en kommantar i HTML. PoleCat svarer om FrontPage - der er det en fortsatt en kommentar, men den brukes til flagging av preformatert kode for FrontPage Extentions. I ASP har den nøyaktig samme formål, men det er fortsatt en kommentar. Hvis du ikke ser dette bør du revidere ekspertisen din. Når du ikke oppgir noe som helst bakgrunn for spørsmålet ditt er det fritt opp til den enkelte å anta at du er en nybegynner, som ikke har peiling. Vær glad folk gidder å svare deg. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 mener å huske at asp brukte <% ikke <!-- hoho, fant svaret jeg! http://www.asp101.com/articles/michael/dyn...des/default.asp det er en kommentar, du har bare missforstått litt. det skal stå asp kode i "" ikke filnavnet! Nei, det er hvis du vil variere den inkluderte. Jeg har satt opp hundrevis av dokumenter uten prosenttegnet. Og nettopp fordi en ikke bruker <% asp her %> på å inkludere, så lurte jeg på om det gikk an å bruke det i vanlig html. Men denne koden: <!--#include file="fil.asp" --> funker meget bra og er ingen kommentar. Bevis ¨ I asp er dette en kommentar (uten #): <!---Gush går her---> Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Når du ikke oppgir noe som helst bakgrunn for spørsmålet ditt er det fritt opp til den enkelte å anta at du er en nybegynner, som ikke har peiling. Vær glad folk gidder å svare deg. Glad for alle svar, selvsagt. Men ikke når det er svar som ikke har noe med saken å gjøre. Alle som ha svart i tråden her vet jo ikke om denne kommandoen, og prøver derfor å forklare meg hva den er. Det er inkompetent å si at det er koden for en kommentar, og det er inkompetent å blande inn PHP. Jeg har hverken spurt om kommentarer eller PHP. Jeg har spurt om denne kan brukes i vanlig html, men dette kunne ingen svare på. Hvorfor da svare og grave om masse annet dill? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Så svaret skulle bli ja: Ikke noe galt skjer, men ikke noe riktig skjer heller. Alle browsere jeg vet om vil bare ignorere linjen. Var det det du ville vite? Kjører du filen gjennom en eller annen preprosessor først, derimot.... M. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Når du ikke oppgir noe som helst bakgrunn for spørsmålet ditt er det fritt opp til den enkelte å anta at du er en nybegynner, som ikke har peiling. Vær glad folk gidder å svare deg. Glad for alle svar, selvsagt. Men ikke når det er svar som ikke har noe med saken å gjøre. Alle som ha svart i tråden her vet jo ikke om denne kommandoen, og prøver derfor å forklare meg hva den er. Det er inkompetent å si at det er koden for en kommentar, og det er inkompetent å blande inn PHP. Jeg har hverken spurt om kommentarer eller PHP. Jeg har spurt om denne kan brukes i vanlig html, men dette kunne ingen svare på. Hvorfor da svare og grave om masse annet dill? Tar for meg frontpage igjen, siden det er et glimrende eksempel. Siden vi må anta at du kan være komplett idiot i HTML må vi ta høyde for at du ikke vet at det er foskjell på serverside markup og HTML. Hvis du hadde brukt frontpage ville det nemlig vært naturlig fpr deg å tro at dette var samme type kode hvis du har sett på kildvinduet. Hadde du oppgitt at det var i sammenheng med asp så hadde problemet vært løst Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Når du ikke oppgir noe som helst bakgrunn for spørsmålet ditt er det fritt opp til den enkelte å anta at du er en nybegynner, som ikke har peiling. Vær glad folk gidder å svare deg. Glad for alle svar, selvsagt. Men ikke når det er svar som ikke har noe med saken å gjøre. Alle som ha svart i tråden her vet jo ikke om denne kommandoen, og prøver derfor å forklare meg hva den er. Det er inkompetent å si at det er koden for en kommentar, og det er inkompetent å blande inn PHP. Jeg har hverken spurt om kommentarer eller PHP. Jeg har spurt om denne kan brukes i vanlig html, men dette kunne ingen svare på. Hvorfor da svare og grave om masse annet dill? Ok, nå oppfører du deg egentlig bare teit. Det å si at folk er inkompetente fordi de blander inn kommentarer og php er jo rett og slett idiotisk! Hva er poenget? Vedder på at Mira, PoleCat og de andre som svarte her bare ville hjelpe deg. Hvis du er helt nybegynner kan du ha plukket opp saker og ting, som du ikke vet hvordan fungerer, dermed kommer folk bare med forslag til hva du kan gjøre. Det der var bare for teit sagt, synes jeg. Vi prøver jo bare å hjelpe Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Beklager hvis noen ble sure. Det er bare så utrolig irriterende å bli fortalt ting med teskjei, som også er feil. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Beklager hvis noen ble sure.Det er bare så utrolig irriterende å bli fortalt ting med teskjei, som også er feil. ER litt nysjerrig... Hva er det som er feil i de svarene du har fått? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 <!--#include file="eksempel.htm" --> I et vanlig HTML-dokument (som du snakker om i første post) så er dette en kommentar jo. Bevis. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Ja, alle vet hvordan man lager en kommentar. Svaret er altså at denne koden bare fungerer i et asp-dokument, og at den vil kun bli en kommentar i et vanlig hmtl-dokument. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du spurte om den ville inkludere filer med den kodebiten i et vanlig html-dokument. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Ja, det var det jeg spurte om. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg orker ikke teste dette, så jeg spør her heller. Bare jeg som synes det var litt unødvendig å lage en post fordi du ikke gadd å teste det selv? Tar vel ikke så mange minuttene å teste - så du lager heller en topic på HW-forumet og håper på det beste? Bare en ting (jeg kan ingen ting om dette...) - Hadde du satt mellomrom mellom <!-- og # - Da hadde det blitt en kommentar (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå