regeli Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) #emnetittel endret slik at den beskriver tråden best mulig# Jeg legge inn Windoes på en SATA HDD, men har ikke diskettstsjon. Må jeg ha diskettstasjon for å installere Win XP? Endret 13. januar 2005 av It's me Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Lurer åsså på om det finnes en annen måte å gjøre dette på. Den spør jo bare etter a: Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 ---jeg bruker ikke diskettstasjon, diskettstasjon hører til 80 tallet--- Jeg har laget min egen Windows XP cd med mine Serial Ata drivere integrert i iso imaget,altså på xp cd'n. Dette er veldig enkelt og greit. Det du trenger for å gjøre dette er en windows versjon,2000 el xp er helt fint. Så bruker du programet Nlite (google nlite) som er gratis. Nlite trenger Microsoft Net Framework for å fungere (sist jeg brukte det ihvertfall) Programmet er så intuitivt at det tror jeg ikke trenger noen bruksanvisning.... NB! NB! Jeg har ikke fått til å integrere flere enn en raid kontroller driver uten at installasjonen av operativ systemet har hengt seg eller at pc'n bare har reset seg selv. Så integrer kun den serial ata driveren som du skal ha. Det fungerte ikke hos meg men kan jo hende det fungerer hos deg.. Regner det som en konflikt i min pc egentlig men synes det er verdt å ta med... Du kan også integrere drivere for skjermkortet ditt,musa di,tastaturet, lydkortet...det du kan tenke deg egentlig..bruk prøv å feil metoden Det fine med Nlite er at du kan lage en såkalt "unattended " installasjon. Jeg trengte bare trykke OK på ett vindu eller to og resten gikk automatisk.... i Nlite kan du legge til både Service Packs og Hot-fixes... Eg har brukt Nlite med både windows 2000,2003 og Xp. Det fungerer perfekt, og eg brukte ikke den siste versjonen på nettet en gang... Lykke til! --- alle burde ha Nlite powered windows ---- Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Nlite så bra ut... Fikklefikkle Lenke til kommentar
It's me Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Tråden handler om innstalasjon av Windows XP og passer derfor under kategorien "Windows". Takk for glimrende svar "amiganostalgia". Før har jeg ikke giddet å legge inn windows på sata-disken, rett og slett fordi det var for tungvint med diskettstasjon. Sluttet da med den gamle greia for mange mange år siden. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Takk for det! Ja det er liten vits med diskettstasjon i pc'n. Når du får kjøpt dvd brenner til godt under tusen lappen kan en begynne å klø seg i hodet når man sammenligner 1.44mb mot 4700mb på en dvd plate som man i dag får kjøpt for under en femmer og disketter koster mer enn det nå.... Det gir jo ikke akkurat mening.. Jeg håper industrien skjønner dette og at microsoft kunne laget til rette gjerne sitt eget NLite program men tror ikke det skjer noen tid snart før etter helvete er frøset... Men sånn sett, Nlite er genialt, og vi kan være takknemlige for at det er gratis. Microsoft burde betalt slike snille folk som lager sånt for deres buggete OS'er. Nlite lar deg integrere f.eks service pack 1 i XP og alle dets hot-fixes til dags dato så du kan nyte "bug-free" xp uten sp2 og alle dets inkompabiliteter... For å gjøre det litt mer gøy, og litt mer avansert... Så kunne du faktisk fått laget en windows cd ved hjelp av Nlite som hadde automatisk installert diverse programmer. F.eks Photoshop, Dreamweaver osv... Hadde jeg bare hatt internet og sittet hjemme nå kunne jeg hatt litt mer info på dette... Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Om dere vil legge til mer med WinXP CDen, se her. http://unattended.msfn.org/index.htm Endret 14. januar 2005 av -NeoRag- Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 quote: Jeg har ikke fått til å integrere flere enn en raid kontroller driver uten at installasjonen av operativ systemet har hengt seg eller at pc'n bare har reset seg selv. Så integrer kun den serial ata driveren som du skal ha. Det fungerte ikke hos meg men kan jo hende det fungerer hos deg.. Hmm, er dette et bra forslag? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Eeeh, jeg ser ikke helt problemet med å ha en floppy jeg altså..? For meg virker det litt kvasi og styre med div programvare og bruke masse tid, fordi floppy er 80's Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Floppy er den største dritten som er laget noengang. Plutselig finner den ut at nå kan den ikke lese disketten. Hos meg er det ikke noe som heter floppy. Modifiserer heller det som må til for å slippe det! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Floppy er den største dritten som er laget noengang.Plutselig finner den ut at nå kan den ikke lese disketten. Hos meg er det ikke noe som heter floppy. Modifiserer heller det som må til for å slippe det! Og 99% av tilfeller har selve disketten feil/skadet/utslitt/kaputt..... Disketter var, er og forblir forbruksvarer som bør byttes ut ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå