Mira Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har i lang tid vært uten PC nå. Det startet med at PCen ikke ville statre, det vil si skjermen skrudde seg ikke på. Det jeg så langt har sjekket er: - Skjermkort - CPU - Minne (delvis) - Hovedkort Da jeg satt inn et nytt skjermkort startet alt opp fint i 3-4 sekunder før det hele ble svart igjen og problemet var det samme. Kan det være PSUen som forårsaker dette? HK: Abit Nf7-s v2.0 CPU: AMD xp-m 2400 RAM: 2*512MB Geil golden dragon 3200 GPU: Radeon 9800pro Hadde satt stor pris på hjelp Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hvor stor PSU er det snakk om? Hvis den ikke klarer å levere nok så vil ikke maskina starte... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Strømforsyninger har en egen kategori her på forumet, så jeg flytter tråden fra "Annet om hardware" til "PSU og elektronikk. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Det er en et år gammel Antec 430w. Så jeg tror da den skulle klare det. Den driver: - 7 vifter - en dvd-rom og en cd-rw - to HDDer Pluss all hardwaren da seff ps, ser vel kanskje nå at den burde vært i denne kategorien, men la den i annet om hardware, siden jeg ikke er sikker på om det er PSUen Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Tja, da vet jeg sannelig ikke... Du har testet skjermen vel? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Nei, det har jeg ikke. Men jeg regner med at det ikke er den. Den viste jo signal når jeg byttet hovedkort, og i tilleg så hopper det en bok med "no signal" rundt på skjermen når VGA-kabelen er koblet av. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Prøv å ta ut alt fra kabinettet, legg det på gulvet og start opp! Mulig at HK e.l tar innpå kassa di! Å la det ligge på gulvet er ikke annbefalt over lenger tid, men det går bra til å teste! Lenke til kommentar
Dario Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Prøv å ta ut alt fra kabinettet, legg det på gulvet og start opp! Mulig at HK e.l tar innpå kassa di! Å la det ligge på gulvet er ikke annbefalt over lenger tid, men det går bra til å teste! Fins det ikke noen andre tiltak før man tar du alt av kabinettet? Som feks å teste et PCI-skjermkort(hvis det er tilgjengelig), man vet aldri når AGP-porten er gåen. Jeg regner med at du har prøvd andre drivere? BIOS reset\update? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Har tatt ut alt og satt alt inn igjen, jeg har jo skiftet hovedkort og prosessor;) Har dessverre ikke noe PCI-skjermkort for hånden, men det blir vel også unødvendig, når det viste seg at det heller ikke hjalp med byee av hovedkort. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jo det er nok mye en kan prøve før en tar ut alt fra kabinettet, men spørsmålet er hvor aktuelt det er... PCI kort er det ikke sikkert at han har liggende eller kjenner noen som har. Å legge inn diverse dirvere blir vel heller vanskelig hvis han ikke får slått på maskina. Å resette BIOS derimot var slettes ikke dumt... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Å resette BIOS har jeg selvfølgelig gjort Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hket er festet med slike ja?: Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Nå vet jeg ikke helt hva du mente med det, men HK står i et kabinett som er så godt som skrueløst, så det er festet med "hemper" og en skrue. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det jeg mente var om du hadde festet HKet til kabinettet med slike skrueting? Dette er høyst nødvendig for at diverse punkt på HKet ikke skal komme i kontakt med kabinettet slik at det leder til jord... Du skal bruke slike på alle hullene på HKet! Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Nå har jeg benyttet meg av løsningen i kabinettet mitt i snart to år, så jeg tror ikke akkurat at det er det som er problemet Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kunne du tatt bilde av hvordan du har gjort det? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Altså, jeg er helt sikker på at det ikke har noe med festingen av HK å gjøre. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Ja, da så! Test med annen PSU... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå