Bytex Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Hey! Prøver å sette opp et CS:S internett-game for bandet mitt, men det er jo klin umulig å få servern online. Får bare opp min interne LAN-adresse, ikke den utvendige IP-adressen i server-config. Ingen steder å sette IP-adresse heller....kompisen min fikk samme problemet..IP: 10.0.0.3..ganske ubrukelig for internett-gaming Bruker Source Dedicated Server. Dedicated Server er for alle andre spill enn CSS. Any ideas? Endret 13. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har du forwarda alle nødvendige porter i routeren din? Når det er gjort trenger man ikke å sette den eksterne ip'en. Les på steam hvilke porter som må rutes. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Jeg har ikke router. Bare meg, mitt ADSL-modem og internett. Bruker Telenor, de har ikke ruter hos seg heller. Det står UDP Port: 27015 og det er nok riktig port..er bare ip-adressen som blir feil. Endret 13. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Router eller ikke, du sitter bak noe som gir deg en lokal ipadresse. Da kan ikke folk utenfor koble til uten videre. Gjør som da Gauss.. Forward nødvendige porter. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Men forwarde i hva da? og hvor? Jeg har jo ikke ruter sier jeg...hvordan skal jeg forwarde noe da? Har ingen problemer med Active mode i DC++, som alle med router har som ikke har forwardet noe. Skrive "forward CS" i cmd? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 CS har egen kategori, eg flytter den til denne. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det som menes her er at det ikke er Telenor som gir deg ip'en 10.0.0.3, det er en router et eller annet sted. Kanskje modemet har innebygd router? Det er jo tilfellet hos NGT. Skriv 'telnet 10.0.0.1' i cmd, og se hva som skjer. Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har du prøvd å bare finne IP-adressen din et annet sted og la folk koble til den? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Gå på http://10.0.0.1 , får du opp noen side der? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Mulig det. Men jeg sitter på jobb til langt på natt idag så det får jeg teste senere. Takk for hjelpa Rart jeg ikke har hatt problemer med DC++ og active mode og sånt da.. Har hatt problemer med å sende filer til ENKELTE på MSN/IRC, mens det gikk helt flott til andre igjen... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Det gjør ikke noe at det er din lokale ip som vises. Det er sånn hos meg også. Etter at jeg gjorde følgende har det fungert som en drøm. Forward disse portene til din lokale ip: 1200 (UDP) 27015(UDP) 27039(TCP) Start dedicated server, skriv sv_lan 0 i console Så gir du den eksterne ip adressen til venner og kjente. Den eksterne ip'en finner du forresten her http://www.whatismyip.com/ edit: så var det det å lese posten ordentlig Ser at du sier at du ikke har ruter, men den 10.0.0.3 adressen kommer ikke ifra telenor. Så det må være en router et sted i nettverket ditt. Endret 13. januar 2005 av Uderzo Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Tar vare på svarene her til inatt Det høres logisk ut. Jeg vet min eksterne IP allerede med ipconfig. Men det er da ikkeno konsoll i dedicated server-GUI'et? Mener ikke jeg fant noenting å stille på bortsett fra UDP port. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Tar vare på svarene her til inatt Det høres logisk ut. Jeg vet min eksterne IP allerede med ipconfig. Men det er da ikkeno konsoll i dedicated server-GUI'et?Mener ikke jeg fant noenting å stille på bortsett fra UDP port. ipconfig gir den interne IPen, du skal ha den du finner på www.myip.dk Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 ipconfig gir den interne IPen, du skal ha den du finner på www.myip.dk Ikke nødvendigvis. Husker at jeg fant min eksterne IP-adresse via ipconfig da jeg hadde Telenor ADSL. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Neida, jeg får opp både intern og ekstern ipadresse jeg. Først den eksterne med submask og alt..så "PPP Telenor etelleranna" og den ordentlige IP'n. Er vel en feature hos Telenor det da. Men det hjelper jo ikke en pøkk Uansett, poengterer at jeg ikke får testa dette før inatt. Endret 13. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Tar vare på svarene her til inatt Det høres logisk ut. Jeg vet min eksterne IP allerede med ipconfig. Men det er da ikkeno konsoll i dedicated server-GUI'et?Mener ikke jeg fant noenting å stille på bortsett fra UDP port. Du må starte serveren først vettu Lenke til kommentar
Havon Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Tar vare på svarene her til inatt Det høres logisk ut. Jeg vet min eksterne IP allerede med ipconfig. Men det er da ikkeno konsoll i dedicated server-GUI'et?Mener ikke jeg fant noenting å stille på bortsett fra UDP port. Du må starte serveren først vettu Kan du si meg hvordan jeg starter serveren? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Trykke på "Start Server" knappen kanskje? DU må laste ned Source Dedicated Server først. Den ligger i steam. Jeg fikk det plutselig bare til..men jeg hadde problemer med lagg når jeg spilte på min egen server faktisk..kunne være oppe i 400ms i begynnelsen..hvorfor det? Det har visst ikkeno å si at man ser sin interne IP der. Andre kunne finne den og koble seg til i serverlista inne i CS likevel. Måtte ikke forwarde noenting..får det forresten ikke til heller, mangler Advanced-menyen i oppsettet på Speedtouch 410-modemet mitt. Nå har jeg fulgt en guide for å sette static IP, og nå finner jeg ikke adressen til å logge inn på modemet mitt igjen Ingenting funker, ikke defaultadresen 10.0.0.138 heller. Skulle gjerne fått det til for å forwarde til Bittorrent som går sirup. Endret 23. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå