qtip Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hei, jeg benytter CSS og lurer på følgende: Hvordan kan jeg få til flere farger i en hover, et element skal vise en farge og en annen en annen farge. Jeg har en Class (<div class="feature1">) som i CSS inneholder: feature1{ padding: 0px 0px 10px 10px; font-size: 80%; } html>body .feature1 {height: auto;} .feature1 h3{ font: bold 175% Arial,sans-serif; color: #ffa639; } I tillegg ligger det i følgende om hover etc. /******* hyperlink and anchor tag styles *******/ a:link, a:visited{ color: #ffa639; text-decoration: none; } a:hover{ text-decoration: underline; } Noen som kan bidra? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg forstår deg, men kanskje dette kan hjelpe? .feature1 a:hover { color: #f00; } Denne vil sette mouseover på alle linker inni .feature1 til rød. Lenke til kommentar
qtip Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Hvor legger jeg inn Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 tror jeg er med. du vil at de forskjellige linkene skal få forskjellige hover farger? isåfall må de få en id, også blir det bare #id:hover { color: blue; } eller no sånt... Lenke til kommentar
qtip Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg har følgende i CSS'en: a.link, a:visited{ color: #ffa639; text-decoration: none; } a.test1:link, a:test1:visited{ color: #000000; text-decoration: none; } a:hover{ text-decoration: underline; } I teksten med link hvor jeg ønsker annen farge har jeg: <a href="#Dumbell_Step" class="test1">Time info</a> På andre linker har jeg: <a href="timeplan.shtml" title="Timeplaner" target="_self"> Når jeg tester får alle linkenen samme fargen, nemlig #ffa639 Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 hmm, prøv å fjærn :link? btw: du har a.link istedenfor :link lenger opp der. sånt kan forplante seg nedover til noe slemmt :o Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 CSS: a { color: #ffa639; text-decoration: none; } a:hover { text-decoration: underline; } a.test1 { color: #000; } <a href="#Dumbell_Step" class="test1" title="A-tagger skal ha tittel">Time info</a> <a href="timeplan.shtml" title="Timeplaner" target="_self"> Her kan du lese mer om: a-taggen og Attributter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå