Gå til innhold

Bekymret for Q-Tec kvalitet med nytt system.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå et Athlon XP system som nå blir skiftet ut med Asus K8N HK ,AMD64 3000+, 2GHz, 1024MB RAM, Gainward 6600GT 128MB, WD 200GB s-ata.

Jeg har ikke bestilt nytt kabinett, men nå begynner jeg å bekymre meg for stabiliteten til mitt eksisterende Q-Tec midi kabinett med 350w PSU. Kan dette i det hele tatt gå med det nye systemet? har ikke god kunnskap om PSU.

Når jeg leser litt rundt på forumet ser jeg at folk har hatt problemer med Q-Tec kabinetter og PSU, da kom jeg på mitt eget problem:

Mitt eksisternde system(som skal byttes ut), har skapt seg endel de siste månedene; systemet fryser med ujevne mellorom, det begynner med at grafikken "krasjer", fargene roter seg sammen på skjermen, gradvis helt til maskinen låser seg helt og jeg må restarte. Etter restarten kan det henda at maskinen ikke starter. Da har jeg ofte tatt ut alle kortene i pc og satt dem i igjen noe som som oftest gjør at systemet funker igjen for en periode, -før det plutselig skjer igjen..:/

Kan dette problemet ha noe med strømforsyningen på Q-Tec kabinettet å gjør? Og da vil jeg få det samme problemet hvis jeg bruker det samme kabinettet med det systemet jeg har bestilt..?

Hvis jeg skulle trenge et nytt kabinett, hvor mye ville det kostet meg? har egnetlig allerede brukt om PC budsjettet.. :p Det jeg egentlig vil vite da er om det finnes et kabinett med innebygget PSu, eller et forslag til kabinett og PSU som helst ikke vil koste mer enn 800-1000kr..

Beklager for laang post, men håper på konstruktive svar, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare strømforsyning eller hadde det vært greit å kjøpt nytt tower med det samme? vurderer ganske sterkt å kjøpe Artic Cooling T1 med innebygget 350W PSU, som er på tilbud hos netshop.no til 600kr. har hørt endel bra om den. Den strømforsyningen burde vell holde, eller..?

Lenke til kommentar

Men kan jeg prøve et nye systemet med AMD64, 1GB RAM, 6600GT two Harddisker, og en optisk enhet på q-tec kabinettet mitt med 350W, eller vil jeg da riskere å ødelegge de nye delene..? HAr bestemt meg for å bestille Artoc Cooling T1, men det vil ikke komme i hende før over helgen, ov det nye ystemet kommer i dag og jeg har selvfølgelig lyst å prøve det.

Lenke til kommentar

nja, jeg er vell ikke helt fornøyd me q-tec kabinettet,hadde vært spennende å prøve noe nytt, og Artic Cooling's T1 virke spennende, men jeg ser at den har bare 20pins tilkobling, hva er forskjellen på det og 24kobling? Vil det bli noe forskjell i effekt eller strøm som kan levers til systeme? Ser av testen til hw.no at PSU en skal klare å levere nok strøm på 20pins tilkoblingen.

Lenke til kommentar
nja, jeg er vell ikke helt fornøyd me q-tec kabinettet,hadde vært spennende å prøve noe nytt, og Artic Cooling's T1 virke spennende, men jeg ser at den har bare 20pins tilkobling, hva er forskjellen på det og 24kobling? Vil det bli noe forskjell i effekt eller strøm som kan levers til systeme? Ser av testen til hw.no at PSU en skal klare å levere nok strøm på 20pins tilkoblingen.

gå for en 400-450 watts psu du... og for all del dropp alt om heter q-tec

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...