Mybri Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Hei. Muttern og fattern har et prob med sin datamaskin. De spurte meg om hjelp til å fikse det. Problemet er at de ikke får seg kobla på nett, vi har router, og er kobla på , på samme måte som meg. Routern mottar signal fra fatterns maskin , men er ikke på nett. Hva er feil ? har bytta ut TP. - Maskina har hatt nett på samma routern før! Ingen endringer i konfigurasjon er gjort med routern. Endret 13. januar 2005 av Mybri Lenke til kommentar
Mybri Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Har testa ved start -> kjør -> ping www.vg.no f.eks. Lenke til kommentar
hart Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kan det være noe så enkelt som å skrive cmd i kjør/run feltet. I cmd-vinduet skriver du ipconfig /RELEASE deretter ipconfig /RENEW Ellers så kan det være at routern står med DHCP på eller av og er avhengig av at maskinene i såfall enten er konfigurert for å motta en IP fra DHCP-server (routern) eller til å ha fast adresse. Sjekk hvordan den maskinen som er rett konfigurert er satt opp, så forsøker du å se om den andre har lignende konfigurasjon. Lenke til kommentar
SunDance_Kid Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 kan ha noe for seg å bytte litt på portene du bruker på routeren, reset'e routeren, sjekke nettverksinnstillinger/internettinnstillinger på din fars pc..interntetkoblinger osv. Bare forslag som har hjulpet meg med lignende problemer. Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Første man bør gjøre er og sjekke ip-instillingene på maskinen. Se om han har en default-gateway. Har han det må han prøve og pinge den. Hvis det går greit bør man sjekke om man har en brannvegg som kan blokke internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå