Gå til innhold

Elkjøp.no og kundeservice


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Far-cry av elkjøp.no i slutten av november(betalte med visa)

skulle ha den som julepresang, og rundt 20 desember sendte jeg mail der jeg lurte på hvor det ble av pakken min. de svarte at pakken var sendt 10 des.

jeg ventet til nyttår, men framdeles ingen pakke.

sendte mail til elkjøp.no igjen, der jeg lurte på hva som tok så lang tid.

de svarte at den sikkert hadde blitt borte i posten, og at de skulle sende ny så snart de fikk spillet på lager.

 

ok, tenkte jeg, det kan ikke ta så lang tid.

sendte i går mail om hvortid de forventet å få spillet på lager,

og fikk svar om at de ikke har peiling.

 

kan jeg heve kjøpet? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Det kan du. Så sen levering kan ansees for å være en vesentlig mangel etter kjøpsloven.

 

I tillegg har du alltid 30-dagers returrett fra Elkjøp. Den løper fra den dagen du mottar varen. I ditt tilfelle har du faktisk 30 + <antall dager Elkjøp somler> på deg til å returnere spillet. Spillet kan returneres i alle Elkjøp-butikker så lenge forseglingen ikke er brutt.

Lenke til kommentar

Siden trådstarter har fått svar på spørsmålet tar jeg like gjerne over tråden. Hehe.

 

Jeg var innom elkjop.no her om dagen og fant meg en "PALM GPS SOLUTION TUNGSTEN E" til en releativt grei pris. Irriterende nok fikk jeg jo en liten fin rød tekst som sa: "Beklager, varen finnes ikke i internettbutikken". Men dette gjorde jo ikke noe, for lenger ned sto: "Dessverre, varen finnes ikke i internettbutikken, men du kan kjøpe varen i din nærmeste butikk."

 

Så jeg hiver inn ymse opplysninger og havner på Elkjøp Bodø (som i og for seg er riktig nok), og får opp følgende: "Dette produktet kan skaffes fra butikken, selv om det ikke er på lager for øyeblikket. For nærmere informasjon, oppsøk Elkjøp Stormarked Bodø."

 

Nå begynner ting å bli litt irriterende. Verken internett-sidene eller Elkjøp her i byen hadde altså denne på lager. Men den kunne bestilles! Jaja tenkte jeg, og dro nedover til Elkjøp Bodø, stilte meg i kø (shocker?) og legger fram en utskrift fra elkjop.no;

---------------------------------------------------------

meg: "hvor lang tid det vil ta å få bestilt en sånn?"

elkjøp: "njaaaei, ikke så lang tid skulle jeg tro"

meg: "ok, finfint, ikke noe som haster sånn egentlig, men jeg skal ha en sånn."

elkjøp: "greit det, skal vi se, er vel et parti på vei med sånne, solgte en del sist"

...

elkjøp: "hm.."

...

elkjøp: "du den kan jeg ikke skaffe"

meg: "eh, neivel"

elkjøp: "dessverre"

---------------------------------------------------------

 

Fikk det bekfreftet på kundesupporten deres senere, den kunne visst ikke skaffes. Antydet at det da kanskje var en idè å fjerne produktet fra elkjop.no, noe de seeelvfølgelig skulle ta seg av.

 

Det var tre dager siden.

http://www.elkjop.no/is-bin/INT...

 

 

Huff så lei jeg er av sånt..

Lenke til kommentar

For å ta det første, du har ingen problemer med å heve kjøpet, du er dekket av elkjøps 30 dagers returrett, og angrerettloven.

 

For den andre. Elkjøp kan bestille alt som finnes i sortimentet. Det er bare det at noenganger så er det vanskelig å få tak i enkelte varer, og da får kunden beskjed om at den ikke kan bestilles slik at varen kommer med en gang.

 

Om en kunde absolutt vil ha en vare, så tar butikken selvfølgelig å bestiller denne..men da vil man måtte beregne _lang_ ventetid da det kan være som sagt enkelte vanskeligheter med å få tak i noen varer.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Far-cry av elkjøp.no i slutten av november(betalte med visa)

skulle ha den som julepresang, og rundt 20 desember sendte jeg mail der jeg lurte på hvor det ble av pakken min. de svarte at pakken var sendt 10 des.

jeg ventet til nyttår, men framdeles ingen pakke.

sendte mail til elkjøp.no igjen, der jeg lurte på hva som tok så lang tid.

de svarte at den sikkert hadde blitt borte i posten, og at de skulle sende ny så snart de fikk spillet på lager.

 

ok, tenkte jeg, det kan ikke ta så lang tid.

sendte i går mail om hvortid de forventet å få spillet på lager,

og fikk svar om at de ikke har peiling.

 

kan jeg heve kjøpet? :thumbdown:

Hadde du vært litt lur her hadde du bare brukt 30dagers returretten de har. Det er for sent nå. Tror ikke det går å heve kjøpet da. Om posten har rotet bort pakken er det faktisk posten du skal skylde på og ikke Elkjøp. Veldig kjipt når sånt skjer, men det er engang sånn at posten roter stadig bort pakker og det får vi ikke gjort noe med. Spillet ditt dukker nok opp

Lenke til kommentar
For den andre. Elkjøp kan bestille alt som finnes i sortimentet. Det er bare det at noenganger så er det vanskelig å få tak i enkelte varer, og da får kunden beskjed om at  den ikke kan bestilles slik at varen kommer med en gang.
Næ, fikk beskjed om at den ikke kunne bestilles. Men men. Hadde nå bare tenkt å utnytte 30-dager-tilbake greia uansett.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...