janfredrik Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hallo Har to pcer her. En i stua, og en på mitt rom der routeren og modemet er. På min pc fungerer nettet som bare det, og når jeg har pcen slått av fungerer nettet i stua, men når jeg slår på pcen, fungerer ikke nettet i stua.. Jeg har Online ADSL. Noen tips? Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 sjekk om ip addressene er like på begge pc . sjekk oxo mac filtrering på router Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg bruker ikke noe ipadresse, fordi at jeg har satt den på Motta automatisk i nettveksinstillinger. Mac Filtrering er ikke aktivert. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 slå på begge pc ene og kjør :ipconfig så ser du ip add pc har fått Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har du aktivert DHCP/NAT i routeren din? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Slik ser det ut i tilkoblingene på routeren 1 Meg 2 Stua Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg hadde en port åpnen på routeren, den stengte jeg. Nå fungerer internett i stua, men det spørs hvor lenge.. --Midlertidig løst--- Kommer tilbake med mer hvis det er mer problemer. Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 hmz, hva slags router har du? Det der er med en maskin påslått antar jeg? Siden det kun er en maskin som har fått IP. Du skal vel ha to maskiner med en ip i 192.168.1.xxx rangen, med netmask 255.255.255.0 Hva slag porter du har åpnet og lukket skal ikke påvirke en av maskinene men begge i så tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå