@lfa1977 Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg har Nokia M5112 ADSl-modem. Selv om det er 4 ethernet porter, så er det kun mulig å benytte en av de av gangen... Har prøvd å koble til via router: Zyxel, Prestige 314. Men får det bare ikke til.... Har sett at det går an å koble til med to nettverkskort i en av pc'ene. Er det noe mer utstyr man trenger? Og hvordan kobler man til den andre pc'en? Hva er enklest? Trodde router var ganske greit å bruke, men tydeligvis ikke? Kjører Windows XP PRO på begge maskinene... Lenke til kommentar
turboduron Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 det er en ruter. :smile: sett maskinene du skal benytte opp i et nettverk. kan benytte 4 maskiner samtidig på denne ruteren uten noe mer mikkmakk. kjører selv XP-pro på 4 maskiner med denne "modem"-ruteren. Bruk wizzarden i XP. til og sette dem opp så er du på nett. :smile: Lykke til Lenke til kommentar
@lfa1977 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Jaha? Men jeg må altså sette opp pc'ene i et nettverk for at det skal virke? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
ebe Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 "Gå" til "network connections". Velg "Set up a small network", også følger du denne "wizard'en". Til slutt spørres det om du vil lage en diskett du kan bruke på de(n) andre maskinen(e) for å sette opp nettverket på de(n). Lykke til! Lenke til kommentar
@lfa1977 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Ok, skal prøve det! Takk for svar :smile: Lenke til kommentar
Axelsel Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 hvordan kommer jeg inn på wizzarden på xp? Lenke til kommentar
@lfa1977 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Gå inn på Control Panel -> Network Connections -> Set up a home or small office network Lenke til kommentar
turboduron Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 PS! Ville bare nevne at alle maskinene du benytter med adsl på telenors nett må tilordnes en egen ip adresse og net mask i konfigurasjonen på ethernetkortet. Dette gjelder KORTET IKKE ADSL TILKOPLINGEN!! tilkoplingen skal motta automatisk. grunnen til fast ip og netmask på kortet er for og øke hastigheten og unngå stabilitets-problemer. ip eks: 192.168.0.1 net mask: 255.255.255.0 Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 17:58, Axelsel skrev:hvordan kommer jeg inn på wizzarden på xp? Her er fremgangsmåten for å sette opp Telenor ADSL i Windows XP: [*]Trykk Start, velg Alternativer og kontrollpanel. [*]Dobbeltklikk på Alternativer for Internett [*]Velg skillearket Tilkoblinger [*]Trykk på Oppsett, deretter trykk Neste [*]Da får man 4 alternativer å velge mellom, velg alt. 1 Koble til Internett. [*]3 nye alternativer, velg alternativ 2, Sett opp internettforbindelse manuelt, trykk neste. [*]3 nye alternativer, velg alternativ 2, Koble til bredbånd som krever brukernavn og passord, trykk neste. [*]Skriv inn navn på forbindelse, f.eks. Telenor ADSL, og trykk neste. [*]Skriv inn brukernavn og passord. [*]Sett eventuelt hake ved Lag snarvei og trykk fullfør Lenke til kommentar
@lfa1977 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: PS! Ville bare nevne at alle maskinene du benytter med adsl på telenors nett må tilordnes en egen ip adresse og net mask i konfigurasjonen på ethernetkortet. Dette gjelder KORTET IKKE ADSL TILKOPLINGEN!! tilkoplingen skal motta automatisk. grunnen til fast ip og netmask på kortet er for og øke hastigheten og unngå stabilitets-problemer. ip eks: 192.168.0.1 net mask: 255.255.255.0 Jaha? Nå falt jeg av lasset igjen.... [ Denne Melding var redigert av: @lfa1977 på 2002-06-12 18:16 ] Lenke til kommentar
@lfa1977 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg har foressten kjørt wizzarden på begge maskiner nå, men ingenting som skjer.... Lenke til kommentar
-{CuBiC}- Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Noen som vet hvordan du stter opp et nettverk på Win 98 SE?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå