Gå til innhold

Modifisert xbox= 0 surround?

yambalaya

Anbefalte innlegg

Til min kjære xbox har jeg nå kjøpt meg en Advanced scart kabel med optisk utgang for å kunne få dolby digital surround lyd på anlegget mitt.... Til min store forskrekkelse og irritasjon vil det ikke fungere.. :thumbdown: Får kun stereo lyd.. Box'en er chippet, og bruker DongleFree 2.0 som avspiller...

Noen som vet noe, eller har noe forslag?

(Har forresten en Sony str-de445 forsterker....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste måten jeg har gjort det på er via microsoft dash som beskrevet over. Om modchippen er på eller av spiller da ingen rolle.

PS. Du får ikke opp valget med sourround før du har koblet til sourround- kabelen.

Om du kan boote uten modchippen beror på hvilken mod som er gjort. De fleste nyere chipper har denne muligheten.

Lenke til kommentar

Merkelig det her. Det høres nesten ut som om det er feil på kabelen du bruker. På min xbox så kommer som sagt kun muligheten med sourround opp når jeg har plugget inn sourround-kabelen i xboxen. Du kan jo forsøke med en annen sourround-kabel til xbox dersom du har tilgang til en til.

Lenke til kommentar

Enig i at Xbox er genialt media center :D

en begynner å lure på om ikke det er chippen min det er noe galt med....

Jeg har en DuoX 2 chip som skal kunne boote utenom chippen slik at man kan kunne spille xbox live... men når jeg gjør dette (starter opp med eject knappen), så får jeg bare en feilmelding....

Antagligvis dette som også gjør at jeg ikke kommer inn i Ms dashboard.. Men lurte på å legge inne hele EvoX på nytt.. kanskje det kan hjelpe....

Noen andre ideer??

Takker for alle forslag som har kommet.. og som kommer....

Lenke til kommentar

det er ikke chip som er problemet nei

kanskje svaret ligger i å installere alt på nytt, (formatering osv)

da er du iallefall sikker på at alt er "nytt"

men jeg tror svaret er at du må inn på instillingene for lyd og velge dts / surround

jeg måtte iallefall det.

Endret av dragon
Lenke til kommentar

G-M-L: har testet det og, men får fortsatt ikke brukt ms dash...

dragon: lurte på å reinnstallere alt ja... mulig det kan hjelpe. Problemet mitt nå er at jeg rett og slett ikke kommer inn i ms dash og får endret instillingene... Når jeg klikker på "MS dashboard" i menyen får jeg bare en bakgrunn uten noen menyer å klikke på....

Og grunnen til at jeg trodde chippen kanskje ikke var helt god var fordi jeg skal kunne boote opp med eject knappen slik at den går utenom chippen (for live spilling)... men da bare fikk jeg feilmelding og måtte slå av... Mulig dette bare har med programvare å gjøre da... (Slayer / evox)

Men skal få lastet ned nye utgaver av slayer og evox og teste med det...

Noen andre forslag så er det bare å la det strømme på ;)

Lenke til kommentar

jupp... enig i at dashboardet mitt er ødelagt... men nå har jeg lagt inn både slayer EvoX versjon 2.5 og 2.6 flere ganger, og heller ikke da fungerer dashboardet mitt.... skjønner det ikke...

og når jeg prøvde å endre lydinnstillinge i avalaunch, så fikk jeg bare beskjed om at det ikke gikk når disken var locked... og "lock hd" funksjonen i avalunch gikk ikke å sett til disabled....

prøvde å ta på unlock harddisk i EvoX, men da fikk jeg bare feilmelding..

Er helt utrolig at det går an.... har knota med denne boxen i uendelig antall timer nå... begynner å bli drittlei... men ting fungerer jo som de skal ellers da, bortsett fra ms dash og surround... og det SKAL jeg ha!!

Lenke til kommentar

hehe..... Greit det G-M-L, for nå har jeg fått fikset det!!! :D

Yohoo!!! Tok sin tid, men... Kommer fortsatt ikke inn i MS Dash, men fikk endret på de instillingene jeg trengte i Avalaunch etter å gjort unlocket harddisken vha. installasjons cd'n for Slayer.... DER var det mulig å gjøre det! Og deretter var det et par småting som måtte tillates i Avalaunch og vips! SURROUND!!!!

:D

Takk til alle for hjelpen! Takker og bukker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...