miZtiNk Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Hei og hopp .. Fin start på morran med at en av mine kjære disker plutselig er "tom". Dvs, 2.5gb ledig av 120gb sånn det alltid har vært. Men filene er lixom helt borte, så kan det nesten høres ut som at den "stammer litt" når jeg går inn på den .. Begynner og lage en sånn svak "tikk, tikk, tikk" en gang hvert 4-5sek ca. Noen som har noe tips ? Recovery el noe ? Er disken søppel el kan den bli fin igjen ved evnt en liten formatering og slikt ? neineinei ... Første gang dette har skjedd meg på 10år el noe.. edit: trykkleif Endret 13. januar 2005 av miZtiNk Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Om filene bare ble borte (Sånn helt magisk ) og den lager klikkelyder i oppstart så er det nok et tegn på at disken er døden nær. Med tanke på filene dine, så kan du prøve et program som heter File Scavenger, har aldri prøvd det selv, men har sett det i aksjon og det funker rimelig bra. Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Lager ikke noe lyd før jeg prøver og gå inn på den .. Da begynner den og tikke litt ... Kan det være temperaturen ? Har flyttet data'n inn på ett bøttekott og der står også varmtvanns sprederen så det er jo egentlig temmelig hett her inne (ca 30c) og jeg har ingen ekstra vifter wse .... Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Er nok varmen som har tatt knekken på disken din da. Er lite håp å få tak i noen av data'ene, men hvis du har en ekstra disk, så kan du prøve diverse diskopprettingsprogram. Men siden disken allerede er delvis ødelagt... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Varme eventuelt fuktighet ja, så jeg tror nok at den disken din er tapt. Men prøv file scavenger, da tror jeg du skal få gjenopprettet mesteparten av filene dine. Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Hvor varm kan en harddisk egentlig bli ? Jeg kan ikke holde på den nå iallefall, da svir jeg fingeren ... Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hvor varm kan en harddisk egentlig bli ? Jeg kan ikke holde på den nå iallefall, da svir jeg fingeren ... da er den altfor varm... Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Hehe... Stikke og kjøpe noen flere vifter til de som fortsatt lever da Er ikke noe særlig m luftfuktighet her kontra andre rom, self litt mer siden tanken står her, men fint lite.. Overoppheting av disk .. Yea, i did it ... Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Hmm.. File Scavenger 2.1 fant kun gamle, gamle filer ... Ingen nye .. Da er det vel noe annet rart tror jeg ... Litt rart om den finner 2 år gamle filer men absolutt ingen av nyere dato... Ta en reboot og sjekke litt kabler og slikt... Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Rebootet, tok ut og inn kabler men samme feil. Synes det er litt merkelig at den finner 1-2år gamle filer helt fint men ikke de som ligger der nå ... Den fant overhodet ingen av de som skulle ligget der, men alt annet som har ligget på den siden den var ny ... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Se nå i hvertfall til å flytte maskina til et kjøligere rom før du prøver forskjellige ting! Har du flakse kan du få lest ut alle data uten spesielle programmer hvis du klarer å holde disken kald (20 grader) under drift. Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Trenger fortsatt litt hjelp m denne disken. Vil prøve og redde det som skal ligge på den. Får iallefall en hel haug av CRC feil ... Noen som vet om noen prog til dette ? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Trenger fortsatt litt hjelp m denne disken. Vil prøve og redde det som skal ligge på den. Får iallefall en hel haug av CRC feil ... Noen som vet om noen prog til dette ? Get data back for NTFS Get data back for FAT32 Easyrecovery Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå