Gå til innhold

X800XT i Shuttle SB81P

bentrik

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg fikk et Radeon powercolour X800 XT i posten i går og med store forventninger rev jeg av embalasjen og satt det inn. -Men dette viste seg ikke å være plug and play... :no:

Bootet opp, men fikk feilmelding om at det ikke fantes noen systemdisk. Dro ut kortet igjen og brukte on-board VGA kort, og da funker det fint.

Det sitter et 300W power i denne barebone PC'en, og jeg mistenker at det er for lite effekt tilgjengelig, slik at når harddiskene snurrer igang (1 stk 74G WD raptor SATA og en WD 40G IDE) blir det for mye...

Dette skjermkortet har et egen power input, av samme type som standard IDE harddisker og CD spillere har, og det ser ut til at det er laget for å trekke litt strøm..

Jeg har et annet power liggende, og lurte på å koble skjermkortet på dette og la alt det andre bli drevet av poweret som er innebygget. (blir jo ikke veldig lekkert) Noen som har prøvd det?

Jeg har:

Shuttle SB81P

Radeon Powerclour X800 XT

WD Raptor 74G SATA HD

WD "standard" 40G IDE HD

IDE DVD brenner

intel 2,4 Gig prosessor

-Bentrik-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke bios'en som ar problemet.. Den sto til autosense, som betyr at hovedkortet selv senser om det er et PCI-e kort inne.

Jeg er faktisk ikke sikker på hva som var problemet, det virket bare plutelig :hmm:

Men så over til neste spørsmål... :D

Jeg har en sattelitt-tuner jeg skulle koblet inn på dette kortet. Bruker vanlig viseosignal (gul rund plugg) og vil rett og slett bare få opp en aplikasjon som viser meg et bilde.

Prøvde med MS MovieMaker, men fikk ikke noe signal, og kun et lite preview hvindu...

Noen som vet om noe som er brukbart?

Straks helg!! :dribble:

-Bentrik-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...