2ern Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hadde igår to strømbrudd mens pcen står på, på kvelden etter dette gikk det aldri mer enn to minutter etter pålogging før den restartet seg selv eller hengte seg opp. Noen som har noen tanker om hva dette kan komme av? Lenke til kommentar
-Ferox- Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg opplever noe av det samme. Min pc rebooter seg selv ved tilfeldige anledninger. Jeg sliter også med at min CPU (Athlon 3000+ Barthon) ikke lar seg kjøre på den hastigheten den er oppgitt til, så jeg må klokke den ned ca 400 Mhz (uansett hastighet ligger temeraturen på ca 50-52 grader). Da får jeg startet opp pc'en. Men maskina rebooter seg selv uansett. Har forøvrigt skiftet hovedkort, CPU, minne og powersupply. Har nå testet snart alt som er, skal selvsagt formatere disken og legge inn windows på nytt (i løpet av helga), så skal jeg teste CPU og minne i en annen pc. Om problemet fortsetter så vet jeg ikke hva som er galt, føler at jeg har gjort alt jeg kan. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg opplever noe av det samme. Min pc rebooter seg selv ved tilfeldige anledninger. Jeg sliter også med at min CPU (Athlon 3000+ Barthon) ikke lar seg kjøre på den hastigheten den er oppgitt til, så jeg må klokke den ned ca 400 Mhz (uansett hastighet ligger temeraturen på ca 50-52 grader). Da får jeg startet opp pc'en. Men maskina rebooter seg selv uansett. Har forøvrigt skiftet hovedkort, CPU, minne og powersupply. Har nå testet snart alt som er, skal selvsagt formatere disken og legge inn windows på nytt (i løpet av helga), så skal jeg teste CPU og minne i en annen pc. Om problemet fortsetter så vet jeg ikke hva som er galt, føler at jeg har gjort alt jeg kan. Noen som har noen tips? Sannsynligvis inkompabilitet mellom minne og hovedkort. Du skriver du har byttet minne, men til samme type ? Den minst kompatible minnetypen er TwinMos, mange som har problemer med de. Tilfelding reboot skyldes som oftest minne-problemer. Hvis du ikke har prøvd et annet minne-merke, prøv det. Evt. sjekk kompabilitetslista til hovedkortet (står på hjemmesiden til produsenten) Mvh Kjetil Lenke til kommentar
2ern Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg har nå løst mitt problem, hele fenomenet forsvant etter at jeg avinstallerte AMD 64 CPU-driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå