Gå til innhold

falsk antall medlemmer v.s advarsler timeout

Anbefalte innlegg

QUOTE (Snekker`n @ 15/01/2005 : 03:00)
QUOTE (UUnreal @ 15/01/2005 : 01:30)
QUOTE (jarmo @ 14/01/2005 : 16:38)
Kan ikke man bare fjerne de advarselene som er eldre enn 1(2) år hvis ikke
man har fått noe nye i mellomtiden ?

For snillt. Kjør samme prikkesystem som i politiet.

Til man så til slutt får prikkedøden. Man lærer av å gjøre feil.

Gjør somregel ikke igjen, men man har ingen garantier for det dessverre. :(

Er ikke helt enig der nei, greit nok at politiet har måtet ty til dette ,men det er for å beskytte liv og helse og så alvorlig er det vel ikke her :)

Mulig det er fordi jeg er av den typen som liker å snakke med folk som har gjordt noe galt og få dem til å innse dette istedenfor å straffe dem.

Kan ikke prate bort alt vet du. Alt til en viss grad selfølgelig.

Men man må ta ansvar for egne handlinger. Er ikke verre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prikkesystemet er jo egentlig ganske smart. Her foreldes jo prikkene etter 3 år.

Hadde vært mulig å automatisere forumet slik at f.eks 10% forsvant i halvåret? Folk som er ute ette å lage kvalm ville da fort nådd 100% mens "vanlige" brukere etter hvert ville komme ned til 0 hvis de oppførte seg.

Ser ikke helt nødvendigheten av at en 10% warn henger igjen flere år senere hvis man har skjerpet seg.

Lenke til kommentar

De _kan_ være et problem hvis man tidlig i karrieren f.eks pådro seg 90% for diverse forhold og en dag er uheldig å poster et for stort bilde eller fleiper med noe andre finner usmakelig.

Da kan 10% bli et være eller ikke være.

Dessuten, med 90% warn ville man brukt 4,5 år på å bli "ren"

Lenke til kommentar

Det hele er ikke så utrolig vanskelig, bryter du reglene får du advarsel (event også ferie alt etter hvor alvorlig bruddet er).

Klarer du ikke å ta hintet på at retningslinjene er der for å følges er det noe du selv får ta på deg skylden for når du event. klarer å nå 100%

Om det står advarsler på deg har ikke noen effekt sett bort fra om du begår nye brudd på reglene da vi også tar hensyn til om du har brutt samme regel tidligere.

Dessuten vil vi kunne se hva dere har fått advarsel for tidligere selv om denne skulle fjernes fra grafen som vises. Din belønning for å holde reglene er at du ikke ser at advarselsprosenten din vokser, så får du heller se på den som en påminnelse.

Har du klage på advarsel du har mottat kan du dessuten ta dette opp med moderatoren som har gitt deg denne eller forumstyret.

Lenke til kommentar

Drikker du pils på åpen gate, og politiet ser deg, koster det deg 2000 kroner, men da er du er ferdig med saken.

Får du en advarsel for en filleting av en moderator, blir du minnet på det hver dag i mange uker, kanskje til og med måneder! 'Bare overse den', sier nok noen. Jeg hadde ikke klart det. Jeg holder meg for god for å få advarsler.

En ting som jeg ikke tror forumstyret har tenkt for mye på, er den følgende psykologiske effekten av å ha en evigvarende advarsel, uansett hvor mange prosent grafen er på: "Gi faen-effekten".

Jeg vet i allefall med meg selv at om jeg hadde fått en advarsel, hadde jeg gitt blanke f i forumregler og moderatorer. 0.01% advarsel til meg, og jeg stikker. Jeg har bedre ting å angre på enn den filletingen som gav meg advarselen, men som jeg likevel ville blitt minnet på hver eneste gang jeg besøkte forumet.

Vanligvis er det nok bare å holde seg i skinnet for å unngå advarsler. Folkeskikk og å være oppdatert på forumreglene pleier å være tilstrekkelig.

Men én på-kanten-post + en moderator med dårlig humør er alt som skal til.

Lenke til kommentar

QUOTE (atrax @ 22/01/2005 : 02:20)
Vanligvis er det nok bare å holde seg i skinnet for å unngå advarsler. Folkeskikk og å være oppdatert på forumreglene pleier å være tilstrekkelig.
Men én på-kanten-post + en moderator med dårlig humør er alt som skal til.

Helt enig, holder du deg i skinnet og holder deg oppdatert/leser retningslinjene/forumreglene er du bra sikker.

Skulle du få en advarsel du er uenig i kan du ta dette opp med moderator eller styret. Merk dog at det ikke hjelper med noe sinneflager, ta deg 5 min for å roe deg ned, og skriv så en seriøs pm/mail. Utbrudd som kan oppfattes som personangrep på moderator ol. kan føre til ny advarsel/ferie!

Edit:

Skulle den gi-faen-effekten bli for gjeldende for brukeren vil han/hun enten fort gå opp i antall advarsler (100% gir automagisk lenger ferie) eller event. permanban.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...