Gå til innhold

falsk antall medlemmer v.s advarsler timeout

Anbefalte innlegg

Jeg ble lei av å se på den 10% advarselen som hefter ved det gamle nicket mitt, fordi jeg syns rett og slett det er urettferdig at noen yppersteprester i forumstyret har bestemt at det alltid skal være der.

Ble medlemmene noengang spurt om hva vi mente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før vi fekk advarselsystemet, hadde vi ingen måte å samkjøre kor mange gongar ein brukar hadde fått tilsnakk. Derfor brukte oftare korte utestengingar for små overtredelsar, som ein i dag får advarslar for.

At nokon brukarar ikkje taklar å leve med ein advarsel, får være opp til dei.

Lenke til kommentar

QUOTE (Natrium @ 13/01/2005 : 08:13)
Du brøt reglene, du for ta konsekvensene :)
Hvis det er kun en liten bagatel. Dvs. litt for stor avarar eller litt lang sign. så pleier de å fjerne dne over tid.

Hvilken som helst fjortiss skårer godt med etpar floskler når man prøver seg med debatt i dette tema.

Jeg promillekjørte på forumet og "bungla" i trafikken - gikk botsgang etterpå og skværa opp pr. PM og i forumet, men nei - forbryterstemplet er der for alltid og kan ikke fjernes igjen? Selvsagt kan det fjernes, men huldra har fått hale og den skal du for pokker ha der til døyan dag :cry:

Systemet med evig forbannelse er sharialover som fundamentalister trives så godt med. De er også kjent som korrupte fordi de forvalter skinnhellig umenneskelighet og undertrykking. Det må være opplagt at medlemmer endrer identitet/ nick fordi de reagerer som meg p.g.a. denne politikken.

Et system som aldri tilgir, og det ser ut som dere ikke har noe imot å ha flere medlemmer enn forumet reelt har.

Er dette bra nok kvalitet, eller er det tvert imot en suspekt måte å bli større på - d.v.s. er det derfor dere later som det er så utrolig vanskelig å gjøre systemet med advarsler bedre? Man må jo praktisere reinkarnasjon slik det er nå :thumbdown:

edit: trykkfeil

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

QUOTE (tjaa @ 14/01/2005 : 09:18)
Systemet med evig forbannelse er sharialover som fundamentalister trives så godt med. De er også kjent som korrupte fordi de forvalter skinnhellig umenneskelighet og undertrykking. Det må være opplagt at medlemmer endrer identitet/ nick fordi de reagerer som meg p.g.a. denne politikken.

Et system som aldri tilgir, og det ser ut som dere ikke har noe imot å ha flere medlemmer enn forumet reelt har.

Er forsåvidt enig med deg, men du overdriver kanskje en smule... 10% warning er jo ikke verdens undergang.

Du kan jo sende en PM til en admin og be om å få satt ned warn-levelen, men da må du komme med en god grunn.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Nei 10% er ikke verdens undergang ,men skal være enig med trådstarter at det er feil at denne advarseln blir hengende ved i "evig" tid .Dette fører til at enkelte registrerer seg på nytt og den eneste jeg kan se som "tjener" på det er forumet , da dette får "flere" medlemmer og det er vel anntall medlemmer som bestemmer inntekten på forumet :hmm:

Hva med å lage en ordning der denne advarselen forsvinner av seg selv etter en bestemt tid,forutsatt at du ikke får ny innen denne tiden . Feks etter 1 mnd for mindre filleting og 2mnd for litt større ting , dette skulle ikke være noe problem fordi moderatorne uansett har notatene om hvorfor du fikk advarseln .

Altså litt mer demokrati her

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 14/01/2005 : 14:44)
Vel hvor lang tid det skal gå bør jo være avhengig av "graden" på overtredelsen . Om en har litt for stor avatar bør jo 1 mnd holde om en ikke har hadt overtredelser tidligere .

Jupp! :yes:

Men for f. eks. gjentatte forsøk på å omgå tre-ords-regelen burde straffen være noe mer som 6-7 måneder.

Lenke til kommentar

For stor avatar-advarseler har vi kuttet ut. Nå fjerner vi bare bildet og ber folk lese gjennom retningslinjene.

Uansett, å påstå at advarsels-systemet er laget for at folk skal opprette flere brukere, blir litt søkt. Vi har tross alt en paragraf i retningslinjene som inneholder følgende: "Om du blir utestengt og registrerer deg på nytt med ett eller flere nye kallenavn, vil du bli permanent utestengt med alle nåværende og fremtidige kallenavn. Punkt 17 kan bli brukt i slike tilfeller. Det er heller ikke lov å ha mer enn én bruker."

Jeg ser heller ikke hva det store problemet er. Man bryter regelene, man får en advarsel, og det er som oftest alt. En liten skamplett som holder til på venstre side av skjermen, som gjerne gjør at man tenker litt nøyere over hva man skriver i fremtiden.

Lenke til kommentar

Er fullstendig klar over at det ikke er lov å reg seg flere ganger, men som sagt er det en del som gjør dette alikevel og om den advarseln er så stor skammplett kan vel og diskuteres da det kun er brukern selv som ser den . Poenget mitt var at det her på forumet ikke burde være strengere straffer enn ellers i livet og der er det vittelig slik at når du har sonet en straff er du ferdig med den, menst her er den permanent, eller i det minste lagt i hendene på moderatorne og da kan det variere veldig nårtid en slik sak blir fjernet alt etter hva mod synest om deg .

En som er annset som "grei" kan få denne fjernet rimelig raskt,menst en som flertatallet av mod egentlig ønsker dit peppern gror aldri får denne fjernet :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vel, denne diskusjonen er visst interresant for min del... :)

Ta meg som eksempel, jeg fikk en advarsel for et bilde i en woklog som var ca. 1000*1000px, hvorfor ble bare ikke bilde fjærnet og sendt meg en PM at hvis det gjentok seg fikk jeg en advarsel, siden da mener jeg at den 1000+ bilder i worklogs ikke er lov var ganske ny. Men såklart, mindre overtredelser som det og over 4 linjer signatur, for stor avatar og sånt burde ikke henge over 15 år her inne... Men utskjelling og sånne ting burde overhode ikke fjærnes!

Lenke til kommentar

Har du sonet en straff her på forumet, så er man også ferdig med den.

Selvfølgelig, i det virkelige liv har politiet et såkalt "rulleblad" (som ikke er tilgjengelig for allmuen, på samme måte som advarselgrafen er forbeholdt moderatorer/administratorer), og dette rullebladet vil man trekke frem hvis man begår et nytt regelbrudd. Har man fått en advarsel og betinget fengsel (advarseløkning og tilsnakk), og gjentar det samme lovbruddet, blir man kastet i fengsel (utestengt fra forumet).

Hadde det vært bedre om advarselgrafen var skjult for brukeren også? Out of sight, out of mind..?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet til trådstarter.

Han gjorde en feil, og fikk anmerkning for det.

Hva er problemet ?....

Selv har jeg 10% og er ikke nedfor\irritert over dette, den 10% kan bli der til evig tid om så forumstyret vil!

Og om du er irritert over at det alltid står nettopp 10% på venstresiden, ja så er det en grunn til det!

Lenke til kommentar

QUOTE (tjaa @ 14/01/2005 : 09:18)
Hvilken som helst fjortiss skårer godt med etpar floskler når man prøver seg med debatt i dette tema.

Du scorer ganske dårlig når du åpner argumenteringen din med å kalle folk fjortisser.

Jeg tror du legger litt mye i disse advarslene når du drar inn sharialover, korrupte fundamentalister, umenneskelighet og undertrykking.

Moderatorene må ha en eller annen form for oversikt over tidligere overtredelser ("Rulleblad", som psilocybe nevnte). Hvordan mener du dette burde vært gjennomført i stedet for det advarselsystemet som er nå?

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 14/01/2005 : 15:50)
Har du sonet en straff her på forumet, så er man også ferdig med den.

Selvfølgelig, i det virkelige liv har politiet et såkalt "rulleblad" (som ikke er tilgjengelig for allmuen, på samme måte som advarselgrafen er forbeholdt moderatorer/administratorer), og dette rullebladet vil man trekke frem hvis man begår et nytt regelbrudd. Har man fått en advarsel og betinget fengsel (advarseløkning og tilsnakk), og gjentar det samme lovbruddet, blir man kastet i fengsel (utestengt fra forumet).

Hadde det vært bedre om advarselgrafen var skjult for brukeren også? Out of sight, out of mind..?

Jo,men midre forseelser kommer som regel ikke på rullebladet og mod har jo uansett historikken i sitt arkiv.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

QUOTE (jarmo @ 14/01/2005 : 16:38)
Kan ikke man bare fjerne de advarselene som er eldre enn 1(2) år hvis ikke
man har fått noe nye i mellomtiden ?

For snillt. Kjør samme prikkesystem som i politiet.

Til man så til slutt får prikkedøden. Man lærer av å gjøre feil.

Gjør somregel ikke igjen, men man har ingen garantier for det dessverre. :(

Lenke til kommentar

QUOTE (UUnreal @ 15/01/2005 : 01:30)
QUOTE (jarmo @ 14/01/2005 : 16:38)
Kan ikke man bare fjerne de advarselene som er eldre enn 1(2) år hvis ikke
man har fått noe nye i mellomtiden ?

For snillt. Kjør samme prikkesystem som i politiet.

Til man så til slutt får prikkedøden. Man lærer av å gjøre feil.

Gjør somregel ikke igjen, men man har ingen garantier for det dessverre. :(

Er ikke helt enig der nei, greit nok at politiet har måtet ty til dette ,men det er for å beskytte liv og helse og så alvorlig er det vel ikke her :)

Mulig det er fordi jeg er av den typen som liker å snakke med folk som har gjordt noe galt og få dem til å innse dette istedenfor å straffe dem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...