Raggie Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg kjøpte Eminem sin siste cd i dag, men får ikke spilt den på pc'n min. Den starter å spille i winamp/realone/windows cd-player osv osv, men det kommer ingen lyd. CD'en er ikke beskyttet på samme måte som f.eks. Manic Street Preachers sin siste med et dataspor ytterst som man bare kan tape over, men på en annen måte som jeg ikke klarer å komme forbi. Det er veldig irriterende å kjøpe en ny cd for så å ikke kunne spille den, jeg har jo selvfølgelig et anlegg som jeg kan spille den på, men det er så kjekt å kunne bruke winamp på pc'n... Noen andre som vet om en måte jeg kan komme forbi dette på? Jeg har jo kjøpt cd'en fult lovlig og syns jeg har rett til å spille den hvor jeg selv vil. Det går heller ikke an å rippe den til .mp3-filer så jeg kan høre på de... (har bare prøvd å rippe med winamp) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 gå til butikken å krev å få ny, eller pengene tilbake (og si at du får vel heller laste den ned fra internett...). Du har ikke fått produktet du ønsket, nemlig en CD. en plate som ikke kan spilles i en PC cd-spiller er ikke en CD. Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg får laste ned hele cd'en fra internet også da, og bruke det på pc'n, jeg har jo rett til å ha én digital kopi av cd'ene mine... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 ja, hvis du gidder det så... men tror det ville vært lurt å gjøre musikkforhandleren oppmerksom på din misnøye. jeg hadde klikket vinkel hvis CD'en ikke hadde funket i pc'en. - siden jeg ikke har vanlig cd spiller - bare forsterker og høyttalere plugget i pc-en. Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg tror ikke det står noe sted på coveret at den ikke fungerer i pc/mac, har sett at det har gjort det på andre cd'er... Burde stå med store bokstaver at den ikke fungerer som vanlig cd. Har forresten hørt at Forbrukerrådet (eller et annet lignende råd) har vurdert å kreve at det opplyses veldig godt om dette og at cd'er som ikke fungerer i pc/mac skal være billigere. Kom på noe, skal se om den fungerer i xbox'en min, og se om jeg kan rippe den der... Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Den funker på xbox og jeg fikk rippet den dit, merkelig... Lenke til kommentar
kdog Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 raggie... er eminem noe for deg da? hva med bob marley? hihi Lenke til kommentar
LeD Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Denslags plater følger ikke standarden for en CD-plate, og er altså ikke en CD. Ble produktet markedsført som en "CD"? I såfall bør du kreve å heve kjøpet i.h.h.t Kjøpsloven. LeD Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hmm merkelig. Nå husker jeg ikke sikkert om jeg klarte og spille av min cd, men jeg klarte iværtfall fint og lage en kopi av den. Jeg har en Pioneer dvd-rom og en aopen cd-brenner. Så hvis du har en cd brenner, så prøv det :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 hei eg ville bar prøve å fortelle at philips har uttalt at de ikke kan kalle en kopibeskyttet cd for cd,de skal bruke en del miliarder på å prøve å stoppe produksjonen,eg leste det på enten dinside.no eller hardvare.no itavisen.no,beklager gutter eg husker ikke hvor eg leste det,men det var en norsk side,philips og sony er det som fant opp cdspilleren på 80tallet,der for er de sinte på grunn av at du skal kunne spille en cd hvorsom helst,det var snakk om at de som har kopibeskyttet cd bryter lisenavtalen med philips og sony,er ikke sikker om det var sony som var med. Kjetil Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Er dere sikker på at cd'n egentlig har kopisikring da? Kan det bare være at Reggie har rotet litt? (no offense) Tenker siden den gikk greit og spille i Xbox osv videre, kan det ikke bare være at cd-rommen din er litt snål? (prøv den i en annen maskin hvis du har muligheten) Lenke til kommentar
TuMaz Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Kjetil Lura tenker det var denne du henviser til: http://www.itavisen.no/art/1298015.html Har nå testet min egen plate og den funker fint i både mediaplayern og i Musicmatch! Har lest på nettet at Eminem og Co vurderte CD sperre, men gikk bort i fra det... Riktig som noen nevner at CD`n må være merket tydelig, og med stor skrift at man ikke kan bruke den i Pc eller Mac. Dette skal t.o.m. merkes på norsk i Norge! Lurer litt på om alle de andre CD`ne dine funker i CD romen? Har du satt opp lyden i Windows??? Den er ikke mutet? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 TuMaz mange takk,eg fant den ikke,søkte sikkert ikke gått nok:d Kjetil [ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-13 02:07 ] Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg har prøvd cd'n på to pc'er, jeg har addet noen sanger fra cd'en og noen mp3're fra andre cd'er som jeg har rippet før, og da kommre det lyd når jeg spiller mp3'ene, men ikke når jeg spiller fra cd'en. Jeg sjekket rund tpå internet og fant en side hvor de diskuterte hvordan man skulle okmme forbi sperren på eminem-cd'en. Tror beskyttelsen de brukte het key2audio eller noe slikt. Jeg er sikker på at det ikke er jeg osm har rotet det til, skal prøve cloneCD og sjekket om jeg kan lage en kopi som jeg kan bruke på pc'n. Eller jeg laster helt enkelt ned cd'n fra internet for bruk på pc'n... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Raggie har du koblet på lydkabelen som kommer fra cd-romen til lydkortet ditt,kan ikke lese noen plass at du har gjort det,beklager om eg tar feil. Kjetil Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Nå føler jeg meg møkkete og ekkel!!! At det går an å gjøre noe så forferdelig dumt! Jeg må ha tatt den ut når jeg mekket litt på pc'n min for noen dager siden. Er flau over å gjøre noe så dumt, greit at jeg ikke er noe ekstremt geni når det gjelder pc'er, men selv jeg burde forstå det. Tusen takk for hjelpen! Sitter å hører på CD'n nå... Nå har jeg tilogmed laget en kopi av cd'n med cloneC bare for å sjekke om den fungerte... Jaja, vi har alle våre dårlige dager. Det jeg egentlig reagerte på var det at equaliseren ikke fungerte, tenkte at cd'n ikke sendte noe lyd når den var i en cd-rom-stasjon... Jaja, takk igjen, og kn noen være så snille og slette denne threaden, vil helst glemme den og unngå at noen skal lese den :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå