Aiven Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Jeg tilstår, jeg har mistet 5 bankkort, frata meg for evig retten til å ha denne velsignelse, for mine forbrytelser er ubotelige og vitner om et aldri forbedrende sinn i en svak kropp. 1. Det første bankkortet jeg mistet, ble på tross av sin forseggjorte og rådyre kevlar overflate, brekt på midten, etter kort tids bruk. Jeg tar på meg all skyld for dette, for kortet er jo sterkt som rakkern. 2. Vi på fylla, jeg og gutta. Siden jeg har en kompis under 18 år, så var det mange lyse ideer om hvordan han skulle komme seg inn på utestedet. Så i fyllas velkjente klokskap, bestemte jeg meg for å la han låne bankkortet mitt som legitimasjon. Ikke engang en blind dørvakt på syre ville tatt feil av meg og han, men det bekymret oss ikke så mye for øyeblikket! Så det gikk jo som det måtte gå, han ble taua inn av politiet, jeg våkna neste dag uten bankkort. Faen tenkte jeg bare. Etter at staten hadde fått det de hadde krav på, for våre hårreisende gjerninger, fikk jeg beskjed om at jeg ville få igjen bankkortet fra politiet. Etter tre purringer og like mange uker, bestilte jeg nytt fra Nor. 3. Vi hadde ikke lært av våre feil jeg og gutta, så vi var på fylla igjen 2 måneder etterpå. På Malta. Det var gode drinker, fine damer, dårlig musikk. Med andre ord en herlig aften. I trengselen på et diskotek ble jeg frastjålet min lommebok, med bankkort, 20 kr og en kondom. Dette ble glemt en halv time senere, da jeg møtte en svensk tjej på eventyr. Neste dag var jeg på politistasjonen i den lokale landsbyen, for å anmelde forholdet. Politimannen (!) var ute og kjørte bil, men ville komme tilbake senere på dagen. Senere på dagen møtte jeg en feit svett man, med beina på bordet. Han forsikret meg om at han ville gjøre alt som sto i hans makt, for å få lommeboka tilbake. Men da jeg innså at dette ikke kom til å omfatte å ta beina ned fra bordet, så jeg meg nødt til å innse mitt grusomme tap. 4. En og en halv måned etterpå var jeg på Roskildefestivalen. Kortet ble glemt igjen i en dansk pølsebu, halvtimen før vi dro hjem igjen, noe jeg i min personlige upålitelighet ikke merket før jeg satt på bussen hjem. Nå angrer jeg selfølgelig bittert på at jeg ikke dro tilbake til Danmark for å hente kortet. 5. Men det skulle vise seg at jeg enda ikke hadde lært meg at unødvendig fyll, fører til tap av bankkort. Jeg la igjen kortet i baren, ble med ei jente hjem i taxi, blei pælma ut, gikk i 30 min tilbake til byen, bare for å finne utestedet stengt. Da jeg tok kontakt med de, var det ingen som ante hvor det var blitt av. Det skulle egentlig blitt levert til politiet sa de, så jeg kan bare trekke den konklusjon at politiet samler på bankkort. Kanskje de resirkulerer de som nøkkelkort, for å spare penger. Begeret rant over, da jeg skulle opprette depositums konto, for min nye leilighet. Etter å ha sittet i kø godt over lunsjpausen, ble jeg avkrevd legitimasjon, noe jeg ikke innehar. Jeg er fullstendig klar over at det er mulig å skaffe seg dette, men hadde da virkelig i det lengste håpet å få et nytt bankkort av dere! Da jeg spurte om jeg ihvertfall kunne få tilsendt et nytt bankkort, kikket den smilende damen på skjermen sin og sa, nei du har nok mistet 5 bankkort. Det er 6 gangen jeg hører dette, og det påfølgende svar: Jeg skal se hva jeg kan gjøre. Endret 13. januar 2005 av Munch Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 gå til banken og si at du vil ha nytt bankkort, eller så vil du si opp kontoen din. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 gå til banken og si at du vil ha nytt bankkort, eller så vil du si opp kontoen din. Var det jeg svarte dama, men banksjefen ringte til meg i går og sa at han skulle ta seg av det, til tross for at det var mot retningslinjene! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) FUCK THE AUTHORITIES! Endret 14. januar 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hva med å sende dem klagen i stedet for å poste den her? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hva med å sende dem klagen i stedet for å poste den her? Det tror jeg faktisk ville være et skritt i riktig retning. Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Hva med å *prøve* å ta *litt* bedre vare på bankkortet ditt? Surrehue! PS: Morsomt skrevet! Endret 14. januar 2005 av mad_man@work Lenke til kommentar
knert Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) spørsmålet her er hvor mye de tjener på og ha deg som kunde når du hele tiden mister bankkort. ikke vet jeg hvor mye det koster og gi ut disse kortene. men morro lesning, det var det! Endret 16. januar 2005 av knert Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Mister bankkortet mitt i gjennomsnitt 1 gang i året. Eller det knekker, har det jo løst i baklomma. Får nytt hele tida uten spørsmål Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 fikk bankort i mars 2003, har alldri mista det (nå er jeg ikke så mye på fylla da) Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg har ødelagt tre bankkort på ett år. Men så er jeg en mester i ødelegge ting også da. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har bare mista bankkortet en gang siden jeg fikk det første i 1998. Helt utrolig egentlig med tanke på hvor distre jeg kan være Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg har vel hatt 4 bankkort de siste tre årene, men har alle fredeles. Et fikk jeg først, så fikk jeg det neste fordi de hadde bytta design. Så fikk jeg et nytt fordi jeg ble 18, altså med VISA, og siden den tid har jeg bytta bank. Har alle fire korta fremdeles, men bruker bare et av dem... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Mitt ble slukt av minibank første gang jeg brukte det, var noe galt og jeg fikk et nytt. Derefter ble jeg ranet, kortet levert tilbake til Teller AS av "Per Olsen"(han kalte seg vitterlig det..) som sikkert fikk sine 500,- i finnelønn, kortet ble skiftet pga. fare for at det var laget kopi av kortet. Da jeg skulle til utlandet, og følte jeg trengte VISA, fikk jeg et eget Visa-kort fra banken, men fungerer også som bankkort. Har imidlertid et standard Visa Electron-kort til vanlig. Ergo, fire kort. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 har aldrig mistet visan min , og jeg har hatt kort sinde jeg var 17 (eller var det 16) uansett har hatt kort i 6 år og har kunn måttet be om nytt en gang og da knakk det pga slitasje , ellers så holder di di åra di er beregnet for og holde ( 2 tror jeg ) brukes mye jeg hadde vært lammet uten , kontanter er tull , jeg bruker 95% kort når jeg handler Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Hva med å sende dem klagen i stedet for å poste den her? Det tror jeg faktisk ville være et skritt i riktig retning. Dette ble selvfølgelig gjort FØR jeg la inn klagen her. Heldigvis hjalp det! Lenke til kommentar
MRN Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Bra og morsomt skrevet! Jeg var flinkere til å ødelegge bankkort før i tida. Hadde det løst i baklomma eller i en nokså tom lommebok. Nå har jeg tatt vare på de gamle, bøyde korta så jeg kan ta bedre vare på de nye Måtte få nye kort sånn 2-3 ganger i året, men fyllaperioden varte bare i to år. Etter det ble det hjemmefester istedenfor Lenke til kommentar
knutby Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Har faktisk tilgode og miste bankkortet mitt.. Men jeg har mista hele lommeboka mi flere ganger med alt innhold. Men har alltid funnet den igjen i ei bukse som nesten gikk til vask. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå