Padrel Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg lurer på hvor mye ytelsestap man får ved å bruke f.eks. geforce 4 ti4400 på en pentium 3 500mhz vs. en pentium 4 2ghz. Finnes det noen seriøse tester på dette? Lenke til kommentar
bender Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Flaskehalsen blir minnebåndbredden til maskina di. Prossessoren din er grei nok, men det er komponentene rundt den, ram, bridger, cache og disk som vil begrense spillene dine nå - ikke grafikkortet ditt. Du vil oppleve grafikken bedre, men ved nyere spill vil det hakke pga. maskina di. Dette vil ikke gjelde de spillene du allerede spiller idag og som glir greit. De vil funke like bra eller bedre med det nye kortet. Hvis du oppgraderer hw`en din, vil den kunne henge med på de nyeste spillene dine som evt. hakker - og gi et mulig bedre resultat på de eldre spillene dine.....mest på load tid osv. Linker har jeg desverre ikke, men min anbefaling er om du trives greit nok med maskina di idag - vent til de nye maskinene som kommer på markedet mot julen eller nyåret med usb2 - serial ata - agp8 - rdram osv. Det er veldig mange store nye teknologier rett rundt hjørne som vil gi dramatisk ytelsesøkning. [ Denne Melding var redigert av: bender på 2002-06-12 17:16 ] Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Det vil være en meget stor forskjell på en p3 500 og en p4 2000. Selvfølgelig. Det fines tester, men de har jeg ikke i hodet akkurat nå. Men noen av spilla vil sikkert gå greit nok med denne kombinasjonen, selv om det er ett hån mot hva et slikt kort faktisk kan prestere. :wink: Quote: Flaskehalsen blir minnebåndbredden til maskina di. Prossessoren din er grei nok, men det er komponentene rundt den, ram, bridger, cache og disk som vil begrense spillene dine nå - ikke grafikkortet ditt. Her er CPU flaksehals nummer 1 skal jeg si deg. Quote: Du vil oppleve grafikken bedre, men ved nyere spill vil det hakke pga. maskina di. Dette vil ikke gjelde de spillene du allerede spiller idag og som glir greit. De vil funke like bra eller bedre med det nye kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå