Gå til innhold

FUjitsu-Siemens S7 LCD med Gainward 6600GT dual DV

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt denne skjermen en stund nå med mitt gamle grafikkort med vanlig VGA utgang. Nå har jeg derimot bestilt meg nytt system med: Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP,"Ultra/1960 XP GS"ViVo/2xDVI, Retail. Det jeg ikke tenkte over var hvordan jeg skulle koble skjermen min til det nye kortet i og med at kortet ikke har VGA inngang..Har heller ikke fått med meg hva som er så bra med DVI, hvorfor ikke ha en DVI og en VGA utgang på grafikkortene?

Men ,finnes det en DVI kabel jeg kan bruke? Fikk bare en kabel med skjermen og den bruker jeg til mitt gamle VGA kort, (jeg ser heller ingen DVI utgang på skjermen, bare den utgangen jeg bruker til VGA kortet).

Eller ville mitt beste valg være en DVI-->VGA Adapter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, snakket nettopp me pc-ytstyr.no og de fant ut for meg at med kortet fulgte det med en adapter. flottings! Synes det er ganske dårlig at det ikke står noen plass på gainward sine sider om hva som følger med bortsettt fra programvaren.

:blush: litt flaut å poste her uten å ha snakket med de, men jeg lurer fremdeles på de andre spørsmålene i den første posten min..takknemlig for svar ;)

Lenke til kommentar

DVI er digitalt signal mens VGA er ett analogt signal.

DVI gir også muligheten for HDTV signaler om du har en plasma /lcd skjerm som støtter dette.

Ulempen med HDTV er at ikke bare kilden som spiller av mediet må støtte HDTV, men også alle leddene i prosessen helt fra kameraene som spiller inn bildene også må være HDTV kompatible.

De fleste plasma og lcd skjermene i dag har DVI inngang, og det begynner også å bli vanlig med DVI utgang på de fleste DVD spillerene nå.

HDTV gir som du sikker har forstått en bedre oppløsning og tar i bruk flere bildepunkter enn dagens NTSC og PAL 50/60 gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...