howzer Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg ser etter et billig og bra hovedkort med støtte for Socket 939 og PCI-Express. Innebygget lyd og nettverk er et pluss! Trenger ikke SLI, RAID, SCSI. I tillegg skal jeg ha 512 MB RAM. Hva anbefales? Ellers skal systemet ha en AMD Athlon 64 3000+ og et MSI GeForce 6600 GT, sånn i tilfelle det vil påvirke valg av hovedkort or RAM. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Gigabyte lager bra kort Gigabyte GA-K8NF-9 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Anbefalte hovedkort finner du ved å klikke her ... Så må jeg finne om det er AGP eller PCIE på GPU-en din...... Så sammenligner jeg her...... for å finne det billigste (med nvidia brikkesett ) Og finner at dette er det rimligste jeg kan anbefale idag. Og er på lager her. Dette er fremgangsmåten hvis man skal lage en anbefaling. Endret 13. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Her er hva AMD selv sier (innebygget minnekontroller.) Her kan du navigere deg fram til Crusial sin anbefaling... Og Crusial sier dette om saken...... Her kan du navigere deg fram til Corsair sin anbefaling... Corsair har en populær modul... TWINX1024-3200XL / DDR-400 (PC-3200) / 2-2-2-5 Og her kan du navigere deg frem til hva Kingston anbefaler... Her er alle modulene Kingston anbefaler ......... KVR400X64C3AK2/1G har Mamoz på lager. KVR400X64C3AK2/1G Advarsel å bruke minne som ikke er anbefalt av produsenten kan føre til alvorlige problemer og utgifter. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Gigabyte GA-K8NF-9 så lovende ut. Bare synd de ikke har det på Komplett eller PSData Det er PCI-Express-utgaven av MSI 6600 GT jeg skal ha. Men disse sidene som lister minnekompatibilitet var veldig nyttige! Takk skal du ha, sveinsel Lenke til kommentar
howzer Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Blir dette riktig? For Gigabyte GA-K8NF-9, så er det: http://www.crucial.com/store/listparts.asp...8NF-9&submit=Go Og det anbefalte minnet kan kjøpes på komplett: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=116452&cks=FRO Men hva er best av Crucial, Corsair og Kingston-minne da tro? Endret 13. januar 2005 av hkm Lenke til kommentar
BiA_strider Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 For guds skyld. ikke kjøp den rammen. Er CAS 3. Gir deg dårlig ytelse grunnet høy tilgangstid. Legg heller litt penger i minne så kan du fortsatt bruke det neste gang du oppgraderer. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Mener du Crucial-minnet? Hva anbefaler du da, som er 512 MB og passer med f.eks. Asus A8N-SLI Hovedkort S939 SLI, PCI-E nForce4 SLI, Dual-DDR, SATA, GbLAN, ATX? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 crucial ballistix er drit bra, og mest sannsynlig billigste alternativet hvis du vil ha minne med lave timings, dette minnet er veldig bra til moderat overklokking også.... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Nå er det rimelig mye dyrere da. Og er det ikke litt overkill for et mid-end-system som det jeg sikter etter? Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 minnebrikker basert på samsung TCCD moduler er et sikkert og bra valg til s939 Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 vel, det kommer jo veldig an på om du skal overklokke eller ikke, hvis du skal det, så er ballistix et greit valg... men hvis ikke ville jeg kjøpt corsair value brikke.... og netshop har inne nf4 HK fra asus, selv venter jeg på dfi sitt ultra kort.... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 sakal du overklokke? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) For guds skyld. ikke kjøp den rammen. Er CAS 3. Gir deg dårlig ytelse grunnet høy tilgangstid. Legg heller litt penger i minne så kan du fortsatt bruke det neste gang du oppgraderer. mener å ha fått med meg at timings har liten betydning på amd64 systemer.... .... du tenker tilbake til socket A Endret 13. januar 2005 av Okay Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 vel, det har litt mindre å si på amd64 men er fremdeles en issue.... og corsair value har cas 2.5 mens vanlig crucial har cas 3.0, til omtrent samme pris er jo ikke det noe å lure på... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Enig i det Anandtech om AMD64 og minne Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 vel, det har litt mindre å si på amd64 men er fremdeles en issue.... og corsair value har cas 2.5 mens vanlig crucial har cas 3.0, til omtrent samme pris er jo ikke det noe å lure på... Hvis du mener det du sier så gjør det selv. Ikke anbefal sånnt i forumet hvis du ikke spesiellt har testet det. Corsair Value er ikke anbefalt i høgytelse systemer. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Nå ligger vel det jeg skal kjøpe mer på mid-end-nivået vel? Og jeg er og blir forvirret over hva som er billigst og best Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 vel, det har litt mindre å si på amd64 men er fremdeles en issue.... og corsair value har cas 2.5 mens vanlig crucial har cas 3.0, til omtrent samme pris er jo ikke det noe å lure på... Hvis du mener det du sier så gjør det selv. Ikke anbefal sånnt i forumet hvis du ikke spesiellt har testet det. Corsair Value er ikke anbefalt i høgytelse systemer. vel kansje du kunne ha lest gjennom alle innleggene før du begynner å kritisere. Så hadde du kansje lagt merke til at jeg har anbefalt value ram hvis det ikke skal overklokkes, men crucial ballistix brikker hvis det skal overklokkes. Har ingen problemer om å uttale meg selv om jeg ikke har personlig erfaring med akkuratt disse brikkene, mtp. at det går an å lese seg fram til kunnskap. HKM: -det vi lurer på er om du skal overklokke????!? Personlig ville jeg ha kjøpt ballistix brikken da den har vist seg å kunne overklokkes veldig bra med stramme timings... Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Er det ingen som la merke til at Gigabyte kortet det ble linka til er et AGP hovedkort ? Skal du ha PCIe må du over på nForce4 chipset tror jeg Tror jeg så Asus A8n SLI Deluxe foreslått litt lenger oppe i posten, og det vil jeg tro er et godt valg (Det har støtte for SATA2 oxo, noe som jo er litt framtidsrettet igjen ) EDIT: Tar litt selvkritikk for den første uttalelsen min her i posten... "Tjaa" linket til et PCIe HK av Gigabyte, mens "Sveinsel" linka til et agp kort (Så bare Sveinsel sitt først) Endret 13. januar 2005 av Cilveran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå