Gå til innhold

Windows XP Pro 64-Bit Edition

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen ligger i navnet. 64bitsversjonen er 64bit, mens den "vanlige" er 32bit. 64bit kan kjøres på maskiner som fyller kravene til den uten problemer. Hva du mener med "vanlige" maskiner her vites ikke, men sett at du da mener 32bits systemer så er svaret nei.

Takk gis med takk. ;)

-KJ

Lenke til kommentar
Forskjellen ligger i navnet. 64bitsversjonen er 64bit, mens den "vanlige" er 32bit. 64bit kan kjøres på maskiner som fyller kravene til den uten problemer. Hva du mener med "vanlige" maskiner her vites ikke, men sett at du da mener 32bits systemer så er svaret nei.

Takk gis med takk. ;)

-KJ

Takker.... Så jeg vil ikke merke noe til at jeg kjører en 64bit OS istedet for 32bit? Uansett hvor gamle programmer jeg har (ikke eldre enn 4 -5 år) ? Er det, eller kommer det snart programmer for 64bit ?

Lenke til kommentar
Finnes det 64bits OS som Microsoft har lansert ? Trodde såkalt "Longhorn" kommer senere i år eller 2006 eg.

Nei, Xp 64 er ikke lansert ennå. Det vil antagelig komme i løpet av vinteren/våren.. Longhorn er neste versjon av Windows igjen. antagelig v.6.0. Den kommer tidligst 2006 en gang. Server versjonen av Longhorn kommer i 2007 som da også vil komme med et nytt filsystem (WinFS). Da vil også du kunne oppgradere Longhorn Workstation til WinFS, da det ikke kommer med det første pga. tiden tidspress.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Den støreste forskjellen mellom WinXP 64 og WinXP "32" er at WinXP64 kun kan ta i bruk 64-bit prosessorer.

Supported processors: AMD Athlon 64, AMD Opteron, Intel Xeon with Intel EM64T support, Intel Pentium 4 with Intel EM64T support

256MB RAM

1.5GB available hard-disk space

Super VGA (800x600) or higher resolution video card

CD-ROM or DVD drive

Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device

Important: Windows XP Professional x64 Edition cannot be successfully installed on 64-bit Intel Itanium–based systems.

Fordelene med WinXP 64bit er at du kan bruke MYE mer fysisk minne (RAM) og at den i enkelte tilfeller kan være opp til 20% raskere enn 32bits WinXP.

Utviklerne av DivX sier at man kan oppnå 20% ytelsesforbedring med 64-bits systemer fremfor 32-bit' date=' noe som ser ut til å stemme ganske bra med hva tester viser. Tunge bildebehandlingsfiltere i Photoshop vil også kunne dra fordel av 64-bits systemer.[/url']

Håper du ble klokere nå :)

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...