Gå til innhold

Hva kan vi gjøre for å stoppe svindel på QXL.no?

Anbefalte innlegg

Har jeg vel aldri sagt..men jeg har fått forståelse for at lang færre blir svindlet der.

Og at brukerstøtten som jeg egentlig tenkte mest på er en helt annen verden..

Du har fått den forståelsen fordi du aldri har brukt det eller undersøkt noe særlig rundt det da?

Aldri brukt det? Har jeg vel og har til nå bare positive erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å opprette en nettside der man lar brukere enkelt legge inn sine negative erfaringer med qxl?

Jeg ser for meg et nettsted, som oppfordrer folk til å tenke seg om to ganger før de faktisk legger ut noe på qxl, ved å lese andres brukere erfaringer med hvordan qxl behandler kundene sine, og liste opp alternative tjenester til qxl.no. Drive litt skremsels-propaganda rett og slett.

Dette vil kanskje gjøre at klagingen og missnøyen får litt mer tyngde over seg, og kanskje til og med få qxl til å føle seg tvunget til å skjerpe seg etterhvert.

Føler det får så lite betydning dette her, at etpar missfornøyde kunder sitter å beklager seg på hw.no forumet, kanskje 5-6stykker boykotter qxl pga dette(hva bryr vel qxl seg om disse få tapte kundene når de likevel har tusenvis igjen?), noen få brukere sender mail til den om sin missnøye (som de aldri får svar på likevel, qxl gidder jo aldri å svare på annen mail enn de de kan bruke sine standar-svar på virker det som).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har da blitt svindlet på QXL for 3500,- og er maktesløs..

Er anmeldt, men virker ikke som politiet gjør mye..

Hvis det er noen av dere som noen gang har hatt kontakt med firmaene Trigma ANS, Mørk Montørservice, Lind Systems og/eller Katalog1.no så vennligst send meg en PM.

Særlig hvis noen kjenner folkene bak dette.

Har særdeles lyst til å skrive navnet på vedkommende som har svindlet meg, men bør vel helst la være da det muligens strider mot forumets retningslinjer.

Lenke til kommentar
Ja, for det er ingen som blir svindlet på Ebay :roll:

Har jeg vel aldri sagt..men jeg har fått forståelse for at lang færre blir svindlet der.

Og at brukerstøtten som jeg egentlig tenkte mest på er en helt annen verden..

Joda, har blitt sittende å vente på pakker med bildeler fra USA selv jeg (kjøpt gjennom ebay - paypal). Da jeg til slutt gav opp og ikke lengre stolte på selger (lang email-historie) tok jeg bare kontakt med paypal dispute. Tok under 12 timer før det var en selger mindre på ebay og pengene var tilbake på konto.

Ble forsøkt lurt senere en gang og. Maila paypal kl 06.00 lørdag, en håpløs tid altså, gikk og la meg, sto opp, og pengene var tilbake.

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

hva med å opprette en side som opplyser om disse forholdene, så legger vi ved denne linken hver gang vi kommenterer en auksjon som er helt på tryne? gjøre alt for å spre denne linken.

dere som har blitt svindlet; det bør vel være peanuts å finne motivasjon til et slikt tiltak!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...