Gå til innhold

Hva kan vi gjøre for å stoppe svindel på QXL.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en ting jeg lurer på når det gjelder qxl og andre nettauksjoner.

 

Kan man anmelde falske bud? dvs. bud der kjøper trekker seg.

 

Selger taper jo tross alt gebyret som qxl skal ha. Og om det er veldig dyre varer så er vel ikke dette regnet som småpenger lengre heller (qxl har vel en slags %-sats av salgsverdien?)

Lenke til kommentar
hehe, går jo ann å være utrolig frekk. Ser at http://www.discovery.no sammarbeider med QXL. Kan jo sende tråden til dem i steden å få hjelp til å pushe litt på ;)

 

Uansett så har jeg ikke så mye erfaring med QXL, med untak av et høytalerkjøp som forsåvet gikk ganske greit, men synest det er veldig mye rot rundt QXL og virker litt..snuskete?

what?

 

Edit: opps 2 poster. moderator: slett i vei.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Det er en ting jeg lurer på når det gjelder qxl og andre nettauksjoner.

 

Kan man anmelde falske bud?  dvs. bud der kjøper trekker seg.

 

Selger taper jo tross alt gebyret som qxl skal ha. Og om det er veldig dyre varer så er vel ikke dette regnet som småpenger lengre heller (qxl har vel en slags %-sats av salgsverdien?)

Du får dette tilbake ved å søke om refusjon.

 

Edit: opps 2 poster. moderator: slett i vei.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Tipse QXL om denne tråden .... ?

QXL har brukerkonto her på forument. Det også andre brukere her på forumet som har tipset de om denne tråden. De har ikke giddet å komme med hverken kommentar eller forklaring :thumbdown:

De gidder jo ikke svare på sitt eget forum,så kan vi nok ikke regne med at de tar seg brydderiet med å svare her.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Må si jeg ble litt overraska når jeg las dette..

Har selv brukt qxl ganske lenge..men viste ikke at qxl holdt på sånn..

 

Problemet er heller bare at det per idag ikke finnes en annen nett auksjon som har så mange registrerte brukere eller annonser om du vil..

Med andre ord er veldig mye lettere og få solgt det man vil for en grei pris og kjøpe ting..

Lenke til kommentar
Kan man anmelde falske bud?  dvs. bud der kjøper trekker seg.

 

Selger taper jo tross alt gebyret som qxl skal ha. Og om det er veldig dyre varer så er vel ikke dette regnet som småpenger lengre heller (qxl har vel en slags %-sats av salgsverdien?)

Du kan vel melde ifra til QXL, tviler på at rettsvesenet bryr seg. Som andre sier ser det heller ikke ut som QXL bryr seg, så anbefalingen er sef at folk slutter å bruke QXL, uansett hvor enkelt dette måtte se ut.. Det er jo omtrent en invitasjon til svindel, slik det er lagt opp nå.

 

Å selge gjennom QXL er faktisk ganske dyrt, så for min del er det blitt ganske uaktuelt etter at de begynte å ta seg betalt. Bruker heller finn.no eller liknende, det er ikke akkurat auksjoner, men prisen kan man uansett diskutere. Det kjekkeste er sef å handle lokalt, så kan man møte folkene etc.

 

Dersom man kunne fått noen avisoppslag som skremte folk fra å handle på QXL, kunne man nok oppnådd ganske mye.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare på qxl det svindles.... http://bruktmarked.hardware.no//annonse.php?a=14647 Sjekk denne på bruktmarkedet. Skal ikke påstå at det er svindel, da han som selger kanskje syns at pc'en er værdt 6k. Saken er vel bare det at man får en bedre pc ny for ca 4-5k.

 

I tillegg påstår selger at pc'en er ny, men flere av komponentene finnes ikke lenger hos webshoppene... :no:

Lenke til kommentar
Kan man anmelde falske bud? dvs. bud der kjøper trekker seg.

Slik jeg leser avtaleloven er dette en bindende avtale. Skulle en av partene trekke seg skal den andre part kunne be om erstatning. Skulle man ikke bli enige må man gå til privat sak. Dette er tidkrevende og sikkert ikke verdt de kronene det er snakk om. Dermed er du like langt.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke bare på qxl det svindles.... http://bruktmarked.hardware.no//annonse.php?a=14647 Sjekk denne på bruktmarkedet. Skal ikke påstå at det er svindel, da han som selger kanskje syns at pc'en er værdt 6k. Saken er vel bare det at man får en bedre pc ny for ca 4-5k.

Nemlig, dette er ikke svindel. Jeg kan legge ut en elendig PC til salg for en million, og jeg har all rett til å gjøre det. Det er når man villeder kjøperen at det er svindel. F.eks. at man påstår at det er siste nytt når det ikke er det.

Lenke til kommentar

sorry men er vel en del 14-15 åringer her som bør sette seg litt inn i hva ordet svindel betyr kanskje..

Å hvorfor i det hele tatt er det nødvendig at man skal engasjere seg så sterkt i et Kjøper/Selger marked da.

Redd for at lommepengene til Mammsen å Pappsen ikke strekker langt nok eller??

 

Blir som med flaming av Telenor dette her, av gutter som knappt har sett en regning i sitt liv :cool:

Get a life

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har jeg vel aldri sagt..men jeg har fått forståelse for at lang færre blir svindlet der.

Og at brukerstøtten som jeg egentlig tenkte mest på er en helt annen verden..

Du har fått den forståelsen fordi du aldri har brukt det eller undersøkt noe særlig rundt det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...