Gå til innhold

Hva kan vi gjøre for å stoppe svindel på QXL.no?


Anbefalte innlegg

Ja, vi er nok uenige. Istedet for å kommentere en sak mellom firmaet og en bruker til deg som tredjepart, burde firmaet ganske enkelt ha sagt at de ikke kan kommentere enkeltsaker om andre brukere av hensyn til taushetsplikt. Deretter burde de kontaktet brukeren det gjelder, siden de jo må ha sett at brukeren tydelig ikke har mottatt noen redegjørelse fra dem om årsaken for utestengelse. Forutsatt at de tok seg bryet med å faktisk lese linken du sendte dem da.

Tviler vel på at de orket å pløye gjennom alle sidene i tråden, vil tippe at trådstarters første innlegg er hva som ble lest og lagt til grunn for kommentar.

 

Sitter med en sterk følelse av at Murphy's Lov har vært sterkt gjeldende i denne saken; og håper partene her kan klarere ut fakta i selve saken - slik at man kan få visshet fra begge sider i stedet for antagelser.

 

Og ut fra din argumentasjon her: Burde ikke trådstarter her ha kommunisert og klarert ut saken direkte med den andre parten, fremfor å legge den ut offentlig?

 

Er ihvertfall selv en tilhenger av den løsningen - den eneste gangen det ikke har fungert for mitt vedkommende var når jeg skulle avslutte mitt kundeforhold med Tiscali - et selskap som i mine øyne fremstår som et prakteksempel på hva en useriøs bedrift er ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Og ut fra din argumentasjon her: Burde ikke trådstarter her ha kommunisert og klarert ut saken direkte med den andre parten, fremfor å legge den ut offentlig?

 

Det å kommunisere med QXL er min og mange andre sin erfaring med det samme som komplett umulig, jeg har prøvd flere ganger, svaret jeg oppnår er det samme, trussel om utestengelse og politianmeldelse. Det var årsaken til at jeg meldte meg ut fra QXL og, det tok 1/2 år får det kunne gjøres fra dems sin side, å slette meg fra medlemsregisteret dems.

Søker du litt her inne på forumet vil du finne mange linker om QXL og dårlig erfaring, en kan ikke overse at noe av det som skrives kanskje er overdrevet, men med den massive kritikken av QXL som har blitt beskrevet i denne linken her så er det mer enn god nok grunn til å bli skeptisk!

 

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

De burde tvangspålegges en mye mye strengere sikkerhet samt sjekk av nye kunder.

Egentlig burde alle eksisterende kunder bli midlertidlig utestengt frem til de har gitt fra seg den nye informasjonen som bør kreves.

Eventuellt fullt Fødselsnr så det kan sjekkes mot credit inform/lindorf om det har vært inkasso eller andre betalingsanmerkelser, ingen intekt etc. Stille litt mer krav til brukerne. Og for å verifisere Fødselsnummer må eventuellt pass nr opplyses, kontonr som opplyses må stemme overens med personens fødselnummer, deretter bør det komme en kode til brukerkontoen via vanlig post så man lettere luker ut folk som stjeler andres ID.

Tviler på at det blir gjennomført for eksisterende kunder, men det burde gå ann for nye.

Blir ikke så lett å opprette en ny konto om man blir utestengt heller. Da må man stjele et pass, og så vente på postmannen for å få koden.

 

Går ann å legge frem et forslag for staten, forbrukerrådet (selvom de ikke har noe de skulle ha sagt) Er det mange nok som pusher på noe slikt kan det kjørt igjennom en ny lov og da må qxl bare pent finne seg i å følge de reglene for å drive lovlig nettauksjon.

 

Tviler på at staten gidder å ta seg bryet med det.. Men jeg tror det kunne ha hjulpet ganske mye og mest sannsynlig skremt bort en del svindlere da det blir mye vanskeligere for dem å skjule identiteten sin.

 

Har allerede vært med i media (P3) mot qxl uten at det hadde noen invirkning. Og har hatt ganske drøye diskusjoner med kundeservice der om personer som tydelig drev svindel, hvor det endte med trussel om utestengelse av meg selvfølgelig.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Skal jeg sende tråden til VG eller Dagblad ?  :hmm:

Ville ikke sendt link til tråden, men samlet faktaene(ikke meninger) i en e-mail og sendt den til en av dem, TV2 eller andre som kan offentlig gjøre useriøs forretningsdrift. Dette bør selvfølgelig gjøres av dem som faktisk har blitt rammet.

Det som er saken her er jo at det er en selger hos QXL som forsøker å lure folk for penger, noe QXL har blitt gjort oppmerksom på. DVS at QXL faktisk sier at svindel er helt i orden på deres auksjonsside... At folk blir rammet av svindel på QXL er jeg ikke i tvil om. Problemet er at sånne enkelt saker er for smått til at hverken media eller Politiet gidder å engang løfte på øyelokket... :mad:

Hadde vi søkt gjennom forumet her etter liknende saker kunne vi sikkert bygd opp en sak noen brydde seg om :) Det er ikke få som har klaget her inne etter å blitt lurt gjennom QXL og mørketallene er sikkert enorme.

Lenke til kommentar
Eventuellt fullt Fødselsnr så det kan sjekkes mot credit inform/lindorf om det har vært inkasso eller andre betalingsanmerkelser, ingen intekt etc.

Jeg er enig i at å sjekke kundene nøyere kan være en bra ting, men å benytte seg av Lindorff er som å sette bukken til å passe havresekken. Dette er en bedrift som setter de utspekulerte selgerne sine til å selge varer til folk som ikke vil ha dem, for så å sende inkassovarsel når folk ikke betaler for varer de ikke har bestilt, og ikke får avbestilt.

 

Lindorff må være den mest gjennområtne bedriften i Norge. Gjennområttent, gjennomkorrupt og hensynsløst er tre ord som beskriver Lindorff bra. At de ikke for lengst har fått inndratt konsesjon, eller hva som trengs for å terrorisere folk i Norge, er meg en gåte.

 

(Og nei, jeg har ingen betalingsanmerkninger selv.)

 

Men dette ble kanskje litt off-topic...

Endret av hkm
Lenke til kommentar
Eventuellt fullt Fødselsnr så det kan sjekkes mot credit inform/lindorf om det har vært inkasso eller andre betalingsanmerkelser, ingen intekt etc.

Jeg er enig i at å sjekke kundene nøyere kan være en bra ting, men å benytte seg av Lindorff er som å sette bukken til å passe havresekken. Dette er en bedrift som setter de utspekulerte selgerne sine til å selge varer til folk som ikke vil ha dem, for så å sende inkassovarsel når folk ikke betaler for varer de ikke har bestilt, og ikke får avbestilt.

 

Lindorff må være den mest gjennområtne bedriften i Norge. Gjennområttent, gjennomkorrupt og hensynsløst er tre ord som beskriver Lindorff bra. At de ikke for lengst har fått inndratt konsesjon, eller hva som trengs for å terrorisere folk i Norge, er meg en gåte.

 

(Og nei, jeg har ingen betalingsanmerkninger selv.)

 

Men dette ble kanskje litt off-topic...

Helt enig. De kjører sitt eget løp. Tar renter som er langt oppi skyene.

Kontaktpersonen er ikke tilgjengelig. Og når du først kommer frem er "ja vi skal ordne det" ett tomt ord for de.

 

Nei, har ingen anmerkninger selv, men har hatt inkasso hos de.

 

*måtte hive meg på den off-topicen selv*

Lenke til kommentar
Eventuellt fullt Fødselsnr så det kan sjekkes mot credit inform/lindorf om det har vært inkasso eller andre betalingsanmerkelser, ingen intekt etc.

Jeg er enig i at å sjekke kundene nøyere kan være en bra ting, men å benytte seg av Lindorff er som å sette bukken til å passe havresekken. Dette er en bedrift som setter de utspekulerte selgerne sine til å selge varer til folk som ikke vil ha dem, for så å sende inkassovarsel når folk ikke betaler for varer de ikke har bestilt, og ikke får avbestilt.

 

Lindorff må være den mest gjennområtne bedriften i Norge. Gjennområttent, gjennomkorrupt og hensynsløst er tre ord som beskriver Lindorff bra. At de ikke for lengst har fått inndratt konsesjon, eller hva som trengs for å terrorisere folk i Norge, er meg en gåte.

 

(Og nei, jeg har ingen betalingsanmerkninger selv.)

 

Men dette ble kanskje litt off-topic...

Skjønner du har hatt problemer med inkasso i det minste. Lindorf skiller seg ikke ut fra andre inkassobyråer. De er i motsetning til QXL en seriøs bedrift med stor slagkraft. Deres arbeidsoppgave løser de bra. QXL derimot løser sine særdeles dårlig...

Lenke til kommentar

(Dette er offtopic men det som er at det som sies er feil. Lindorf på linje med alle andre Inkassobyråer tar imot krav fra bedrifter som ikke har fått betalt for sin vare. Om bedriftene som sender sine krav til inkasso er uredelige er det ikke inkassobyrået sin skyld. Men de får den :no: )

Lenke til kommentar
Eventuellt fullt Fødselsnr så det kan sjekkes mot credit inform/lindorf om det har vært inkasso eller andre betalingsanmerkelser, ingen intekt etc.

Jeg er enig i at å sjekke kundene nøyere kan være en bra ting, men å benytte seg av Lindorff er som å sette bukken til å passe havresekken. Dette er en bedrift som setter de utspekulerte selgerne sine til å selge varer til folk som ikke vil ha dem, for så å sende inkassovarsel når folk ikke betaler for varer de ikke har bestilt, og ikke får avbestilt.

 

Lindorff må være den mest gjennområtne bedriften i Norge. Gjennområttent, gjennomkorrupt og hensynsløst er tre ord som beskriver Lindorff bra. At de ikke for lengst har fått inndratt konsesjon, eller hva som trengs for å terrorisere folk i Norge, er meg en gåte.

 

(Og nei, jeg har ingen betalingsanmerkninger selv.)

 

Men dette ble kanskje litt off-topic...

Det beste hadde vel vært å måtte registrere seg med full fødsels og person nummer. Da kan man ikke skjule hvem man er. Om man ikke vil oppgi dette til QXL får man ikke brukt tjenestene heller. :thumbup:

Lenke til kommentar
(Dette er offtopic men det som er at det som sies er feil. Lindorf på linje med alle andre Inkassobyråer tar imot krav fra bedrifter som ikke har fått betalt for sin vare. Om bedriftene som sender sine krav til inkasso er uredelige er det ikke inkassobyrået sin skyld. Men de får den :no: )

Du tar nok feil. Lindorff selger selv varer, bl.a. var det en sak oppe i media for en tid tilbake, da de hadde selgere som kontaktet folk om å kjøpe sokker. Folk hadde fått regning og så inkassovarsel da de ikke betalte for en vare de ikke hadde bestilt.

 

Som sagt, Lindorff er gjennområttent, og de er ikke bare et inkassobyrå på linje med andre inkassobyråer. Det er et firma som bruker salgsavdelingen kombinert med inkassoavdelingen sin til å skvise uskyldige for penger.

Lenke til kommentar
(Dette er offtopic men det som er at det som sies er feil. Lindorf på linje med alle andre Inkassobyråer tar imot krav fra bedrifter som ikke har fått betalt for sin vare. Om bedriftene som sender sine krav til inkasso er uredelige er det ikke inkassobyrået sin skyld. Men de får den :no:  )

Du tar nok feil. Lindorff selger selv varer, bl.a. var det en sak oppe i media for en tid tilbake, da de hadde selgere som kontaktet folk om å kjøpe sokker. Folk hadde fått regning og så inkassovarsel da de ikke betalte for en vare de ikke hadde bestilt.

 

Som sagt, Lindorff er gjennområttent, og de er ikke bare et inkassobyrå på linje med andre inkassobyråer. Det er et firma som bruker salgsavdelingen kombinert med inkassoavdelingen sin til å skvise uskyldige for penger.

Hmm, denne historien virker veldig kjent, bare med boksere istedet for sokker. :)

 

AtW

Lenke til kommentar
(Dette er offtopic men det som er at det som sies er feil. Lindorf på linje med alle andre Inkassobyråer tar imot krav fra bedrifter som ikke har fått betalt for sin vare. Om bedriftene som sender sine krav til inkasso er uredelige er det ikke inkassobyrået sin skyld. Men de får den :no:  )

Du tar nok feil. Lindorff selger selv varer, bl.a. var det en sak oppe i media for en tid tilbake, da de hadde selgere som kontaktet folk om å kjøpe sokker. Folk hadde fått regning og så inkassovarsel da de ikke betalte for en vare de ikke hadde bestilt.

 

Som sagt, Lindorff er gjennområttent, og de er ikke bare et inkassobyrå på linje med andre inkassobyråer. Det er et firma som bruker salgsavdelingen kombinert med inkassoavdelingen sin til å skvise uskyldige for penger.

Start heller en ny tråd. Har ikke noe med topic å gjøre :roll:

Lenke til kommentar
Du tar nok feil. Lindorff selger selv varer, bl.a. var det en sak oppe i media for en tid tilbake, da de hadde selgere som kontaktet folk om å kjøpe sokker. Folk hadde fått regning og så inkassovarsel da de ikke betalte for en vare de ikke hadde bestilt.

 

Som sagt, Lindorff er gjennområttent, og de er ikke bare et inkassobyrå på linje med andre inkassobyråer. Det er et firma som bruker salgsavdelingen kombinert med inkassoavdelingen sin til å skvise uskyldige for penger.

Lindorff eier et callcenter utenfor Drammen som heter Centerpoint. Disse tar på seg salgsoppdrag og kundeserviceoppdrag fra ulike leverandører. De har bl.a. hatt salg for Telenor Online ADSL. Og stort sett alle som har brukt Centerpoint har vel kommet i TV2 Hjelper Deg eller noe sånt fordi selgerne hos Centerpoint blir instruert til å være ekstremt agressive, og at Centerpoint har satt negativt salg i system.

 

Fordi som ikke har hørt om negativt salg, så betyr det at dersom du ikke bruker ordet "nei" når du avviser selgeren, ja da anser de det som et salg.

Lenke til kommentar
Fordi som ikke har hørt om negativt salg, så betyr det at dersom du ikke bruker ordet "nei" når du avviser selgeren, ja da anser de det som et salg.

Pleier alltid å takke ja til slike selgere jeg - og bestille det aller dyreste de har å tilby - for så å returnere alt sammen direkte fra posthuset i henhold til angreretten.

 

Blir nesten som en hobby for meg - og selgerne ringer aldri mer tilbake ...

 

::Dan

Lenke til kommentar
Har man angrerett ovenfor selgere hos QXL da? Er det ikke både brukte og nye ting som selges der?

 

man har angrerett bare hvis det står at det er det... folk har av og til ''garanti'' på brukte varer, som f.eks du har 30 dagers garanti på at den fungerer eller lever tilbake varen og få pengene tilbake etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...