Kannath Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Forresten, kontoen min ble stengt for ett par år siden fordi de påsto at jeg ikke hadde betalt regningen jeg skyldte de. Sende den en kopi og etter det har jeg ikke hørt noe. Prøvde å lage en konto 2 år senere men fikk beskjed 30 min etterpå at den var stengt. Lenke til kommentar
_xeon_ Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 før dere går til revolusjon mot qxl bør dere ha litt mer saklig på papiret, og vise til konkrete overtramp. reagerte tidligere selv på annonsen mylife omtaler som svindel, men gikk utifra at det var skrivefeil. en kvalitetssikring av annonser fra qxl sin side hadde kanskje ikke vært så dumt før en eventuell boikott blir iverksatt. hadde også vært fint med en link som bekrefter at qxl gir særskilte fordeler til større aktører Lenke til kommentar
mylife Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 før dere går til revolusjon mot qxl bør dere ha litt mer saklig på papiret, og vise til konkrete overtramp. reagerte tidligere selv på annonsen mylife omtaler som svindel, men gikk utifra at det var skrivefeil. en kvalitetssikring av annonser fra qxl sin side hadde kanskje ikke vært så dumt før en eventuell boikott blir iverksatt. hadde også vært fint med en link som bekrefter at qxl gir særskilte fordeler til større aktører Helt enig. Er akkurat derfor jeg laget denne tråden. For å få ideer til hva vi kan gjøre. Sikkert mange der ute som har erfaringer med QXL og det må være mange som har blitt lurt... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Ble selv lurt der for noen mnd siden. Jeg, og 21(!) andre ble lurt i løpet av en uke, hvorav samtlige sendte inn klage til QXL. Jeg fikk hvertfall ikke noe svar, og vi samarbeidet litt om å finne informasjon om denne falske brukeren. Vi fant ut at det var en dame på rundt 30 fra Fredrikstad som var strafferettslig utilregnet (eller hva det nå heter). Det jeg synes er så utrolig dårlig, er at de ikke engang gidder å ta seg tid til å svare på e-post. QXL = Stusselige greier. Spesielt billig pleier det som oftest ikke å være heller, med tanke på at man faktisk tar en risiko med forhåndsbetaling. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Snakk om molbooppførsel. Kast ut de ærlige og behold svindlerne. Jeg har egentlig aldri personlig brukt QXL, og kommer nok ikke til å gjøre det i framtiden. Jeg har ikke for vane å handle dyre ting på onlineauksjoner uansett. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det er QXL sin oppgåve og det er nok berre dei som kan gjere noko med slikt. Kjem aldri til å kjøpe noko på QXL eg, når eg høyrer om hendelser der folk betaler 10k for ein bærbar, får kattesand og Politiet har ikkje tid til å gjere noko med det. Lenke til kommentar
mylife Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 For politiet er sånne type saker småtterier. Derfor gidder de ikke lette på øyelokket engang for slike ting. Det gjør det enda lettere for QXL å la noen uredelige bruke deres tjeneste for svindel. Men som sagt det er QXL sitt ansvar at de ikke lar folk bruke deres site som pengemaskin for svindel! Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kan ikke de som har blitt lurt, de som har mistet konto osv. ta det opp med forbrukerombudet og tv2 hjelper deg? Tror ikke QXL er glad for dårlig pr, kan hende de tenker all pr er god pr men jeg vet ikke Lenke til kommentar
lie Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kan ikke de som har blitt lurt, de som har mistet konto osv. ta det opp med forbrukerombudet og tv2 hjelper deg?Tror ikke QXL er glad for dårlig pr, kan hende de tenker all pr er god pr men jeg vet ikke Eller en kjapp mail til vg.no , kanskje hw.no får tusen tipset Eller, som nevnt. Boikott er vel den eneste _vi_ kan gjøre. Jo flere, jo bedre. Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg synes mine forslag er veldig bra, haha. Nei men seriøst, klage til media er noe av det beste man kan gjøre. Man har jo sett flere tilfeller dette har funket? Hvis man tenker på alle som har blitt svindlet så er det jo snakk om mye penger. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Hva med å felles lage en liste over "tvilsome" annonser en gang i uken og sende til qxl.... Før eller senere kan de ikke ignorere de lengre. Dersom 30 personer sammhandler dette og sender hver sin e-post med de tvilsomme annonsene blir det for stort til å ignorere. Dersom det etter en tid ikke blir satt igang forbedringer kan dere jo starte å sende meldinger til Ebay... var ikke de i startgropa for sammarbeid med QXL? Er en mange nok blir det bråk dersom en skifter litt rundt på hvem som sender kan de ikke ta å sperre/ sende meldinga i søppelbøtta med en gang. Jeg tok kontakt med kundesericen på finn.no etter at en bruker her hadde blitt lurt av en som solgte en "bærbar". Samme duden lå ute med 3 lignende annonser kun med ulikt navn. Dagen etter var annonsene slettet og kundeservice takket meg for at jeg sa fra. Kanskje QXL kunne lært litt av slike saker. Endret 13. januar 2005 av Stonescream Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hva med å samarbeide med qxl komme i kontakt med dem og opprette et frivillig moderatorteam (helst lønnet) som gir tilbakemeldinge til qxl og tvilsomme salg dette koster ike qxl noe og dem får sjansen til å skaffe seg et bedre navn og rykte. Mye av grunnen til at qxl ikke siler ut tvilsomme annonser er fordi dette opptar resurser og dermed koster penger. Dessuten er det å kaste provisjon ut vinduet ved å nekte noen å selge noe. Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hva med at QXL hadde et system for å overvåke de første n salgene til en registrert bruker? Hvis en bruker har solgt n gjenstander over en periode med positive tilbakemeldinger, er vel risikoen liten for at brukeren plutselig begynner å svindle. Har handlet endel på QXL. Personlig er jeg veldig skeptisk til å kjøpe ting ved forhåndsbetaling av nyregistrerte brukere, men mindre erfarne kjøpere oppfatter muligens ikke den risikoen dette innebærer. QXL burde evt. forklart denne risikoen til newbies. Har selv blitt lurt for noen tusinger på finn.no en gang, og vet hvor kjipt det er å bli svindlet. Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Qxl er og blir en stor svindel bedrift etter min mening, det finnes noen unntak da,men men. Denne saken sakset fra Vol.no i går viser jo litt til......... Etterforsker nettsvindelTre menn fra Hadsel er under etterforskning for internett-svindel i stor stil. Gjennom QXL-basen har de tre forledet folk til å forskuddsbetale for varer de aldri har mottatt. Av: Erik Jenssen - Den: 12.1.2005 Kl. 10:14 To av de tre skal ifølge Geir Bendiksen ved Hadsel lensmannskontor ha samarbeidet, mens den tredje opererer på egen hånd. - Svindelen har foregått via auksjonsbasen QXL.no der de har operert under epost-adresser som ikke har vært deres egne, og lurt kjøperne av diverse varer til å betale forskudd. Varene har aldri blitt sendt, og vi mottok i november og desember over tretti anmeldelser mot disse tre hadselværingene, sier Bendiksen. De fleste anmeldelsene dreier seg om beløp under 3.000 kroner, men i flere av sakene handler det om store beløp. - I de verste tilfellene snakker vi om 10- 12.000 kroner for en bærbar PC som aldri ble levert, sier Bendiksen. Svindelen har ifølge Bendiksen skjedd på en svært utspekulert måte. - De har gjennom mailer og telefonsamtaler forledet folk til å betale på forskudd. De har klart å oppnå kundens tillit gjennom seriøse opplysninger om produktene som kan kontrolleres, samtidig som de skaper en sosial situasjon som gjør at kunden synes synd i dem og vil strekke seg litt lenger. Anmeldelsene har kommet inn gjennom at kundene selv har sporet personene til Hadsel gjennom kontoopplysninger og andre spor selgerne har lagt igjen etter seg. - Oppfordringa til folk flest må være at man aldri må betale forskudd på slik handel. Sørg for å være hundre prosent sikker på at varen er ankommet i den stand den skal være før man betaler, sier Bendiksen. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Uten at jeg har lest alt her: Hvorfor ikke boikott? Dersom QXL blir en bedrift for lurendreiere og snuskete handel, vil det jo til slutt gå nedenom og hjem med de. Og en annen aktør vil overta i stede; så lenge det er et behov, vil det finnes leverandører. Mao vil enkelt og greit noen andre fylle et evt. hull etter QXL Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 QXL kunne jo berre gjort det enkelt, alle som selg varer kunne sendt dei inn til qxl for so og bli selt vidare fra qxl. samme som amason. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det er veldig liten risiko å handle på qxl hvis man tar noen enkle forholdsregler. Har selv handlet endel qxl, har vel gjort rundt om 50 kjøp. Uten noen nevneverdige problemer. Min erfaring er at hvis man holder seg til folk som har noen positive karakterer fra før, slipper man å være redd for å blir svindlet. Personlig så handler jeg aldri for store beløp (i mitt tilfelle rundt 1k) hos personer som akkurat har begynt å selge på qxl. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Ble selv lurt der for noen mnd siden. Jeg, og 21(!) andre ble lurt i løpet av en uke, hvorav samtlige sendte inn klage til QXL. Jeg fikk hvertfall ikke noe svar, og vi samarbeidet litt om å finne informasjon om denne falske brukeren. Vi fant ut at det var en dame på rundt 30 fra Fredrikstad som var strafferettslig utilregnet (eller hva det nå heter). Det jeg synes er så utrolig dårlig, er at de ikke engang gidder å ta seg tid til å svare på e-post. QXL = Stusselige greier. Spesielt billig pleier det som oftest ikke å være heller, med tanke på at man faktisk tar en risiko med forhåndsbetaling. Ja, det var denne bitchen dere ble svindla av: (åpne rullgardinmeny og klikk "alle negative karakterer") http://my.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=6421828 Hvis man leser fra de første neg. karakter så ser man at hun har brukt et annet(falskt) navn på qxl-kontoen. Det virkelige navnet kommer frem på senere karakterer når folk har fått skjekka opp hvilket navn bankkontoen de har betalt inn til, står på. QXL's STORE FEIL er at de sender selger-aktiveringskode uten å kryss-sjekke. Og kanskje tilogmed via Sms til uregga. mob.tlf. Men i overnevnte tilfelle hadde det ikke kunne vært stoppet uansett, da vedkommende fra starten av har hatt til hensikt å svindle! Psyk. ustabilt menneske som bare driter i konsekvensen. Blir evt. kun innkalt til et avhør(?) Neste er mer snodig da vedkommende er lur å gjennomfører noen handler innemellom. Eller? (klikk "vis alle karakterer") http://my.qxl.no/accdb/viewUser.asp?IDU=6364670 Synes qxl norge burde ta etter danske qxl, og få ett "Pass på" forum på brukersidene. Og å sjekke opp ny-regga brukere mye bedre enn idag. Forøvrig er det et godt tips å væra skeptisk med å by på auksjoner fra ferske folk som plutselig tilbyr dussinvis med populære varer! Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Dersom alle som sier de vil anmelde dette gjør det er vi jo oppe i 10+ anmeldelser. Dersom en person får så mange anmeldelser KAN VEL IKKE POLITIET ignorere det i lengden??!! Lenke til kommentar
Tian Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 før dere går til revolusjon mot qxl bør dere ha litt mer saklig på papiret, og vise til konkrete overtramp. reagerte tidligere selv på annonsen mylife omtaler som svindel, men gikk utifra at det var skrivefeil. en kvalitetssikring av annonser fra qxl sin side hadde kanskje ikke vært så dumt før en eventuell boikott blir iverksatt. hadde også vært fint med en link som bekrefter at qxl gir særskilte fordeler til større aktører Hvis du gidder å søke litt her på forumet så vil du finne flere tilfeller der QXL begår overtramp. QXL begår et overtramp mot deg som kunde, om du er selger eller kjøper av en vare gjennom QXL, ved å ikke svare deg på henvendelser via e-mail, vanskligere er det ikke. Tian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå