monkey77 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei, Norman antivirus oppdager hele tiden et virus som de kaller "startpage.gd". Det er tydeligvis en trojaner som forandrer startsiden til en about:blank side, og viser noe sånt som "Search...". jeg har prøvd alle råd som tilhører startpage trojanerne, men ingensteds finnes det en guide spesifikk til startpage.gd. (De andre metodene har ikke funket) Jeg har startet i safe mode, resetta web settings, sjekka host fila, deletet og forandret entrier i registeret, kjørt virus scan flere ganger, deletet hele TEMP mappa under Documents&Settings/....../Lokale Instillinger/Temp... (sd.dll filen som inneholder viruset lå tilsynelatende der) Ingenting av dette har funket. IE går hele tiden tilbake til den forbaskede "Search..."hjemmesiden. Noen som har vært med på dette? Utrolig lite info på nettet om denne trojaneren. Det er rett før jeg formatterer hele disken. Takk for all hjelp og inspill, og ha en god dag videre! Hilsen C Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Finn ut hvilke filer den har infisert, og start maskinen i sikkermodus. Deretter sletter du de! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Tips: Dersom du har winXP : Skru av "system restore" Last ned og kjør CWShredder Lenke til kommentar
Shepard Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Eg scannet maskinen med adaware og Nothon antivirus. Har ikkje hørt noe frå viruset. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Eg scannet maskinen med adaware og Nothon antivirus. Har ikkje hørt noe frå viruset. Er du trådstarter med en ny bruker, eller en som bare poster i en annen sin post? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 For info: Ikke samme IP på disse to brukerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå