Knopfix Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939 512KB cache "Winchester" har jeg bestilt fra Netshop men den står ubekreftet til 2.2.05. Veldig kjedelig da jeg snart har alle de andre delene til bygging av ny PC. Noen som vet om noen Netbutikker som har den,eventuelt utenlandske med kort leveringstid?I tilfelle jeg bestiller den fra utlandet,blir det mye i ektsrautgifter,toll,osv? Gleder meg som en unge til den nye leken min Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 mpx.no har f.eks antatt leveringstid 17/1..Hvis du bestiller fra utlandet må du betale mva. Bare vent, eller kjøp Newcastle hvis det haster.. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Ser PSData har bekreftet dato 25.01 på 3200+ "winchester", som sikkert kan klokkes opp de 200Mhz du mangler på en 3500+ K Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Hvoran gjør jeg det,med Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 og Kingston HyperX PC3200 ultra low latency CL2 1024MB-kit,er newbie. Lenke til kommentar
barvini Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg venter og på en 3500+ begynner å bli lei av å vente Noen som vet om det er mulig å slette kun et produkt fra en ordre, og ikke hele orderen??? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg venter og på en 3500+begynner å bli lei av å vente Noen som vet om det er mulig å slette kun et produkt fra en ordre, og ikke hele orderen??? Det skal kunne gå. Så lenge det ikke er betalt med visa..Da må man slette hele ordren. Og legge inn en ny. Lenke til kommentar
guso Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg venter og på en 3500+begynner å bli lei av å vente Noen som vet om det er mulig å slette kun et produkt fra en ordre, og ikke hele orderen??? Ja, det er mulig men da må du ringe inn til dem og fortelle hva du vil slette, hvis de da ikke allerede er pakket da. Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Tilleggsinfo... Netshop har Winchester A64 3200+ inne... Skulle gå greit å klokke denne til 3500+ oxo Lenke til kommentar
Darth79 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hva er egentlig forskjellen på "Newcastle" og "Winchester" utgaven av AMD 64 3500+ ? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hva er egentlig forskjellen på "Newcastle" og "Winchester" utgaven av AMD 64 3500+ ? Newcastle er 130nm produksjon, Winchester er 90nm. Ytelsesmessig er det ingen forskjell verdt å nevne, men Winchester produserer litt mindre varme, og overklokker bedre Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Støyer boxed vifta på Winchester mindre enn boxed vifta på Newcastle siden den produserer mindre varme? Jeg er newbie på PC bygging,ovekloking osv. Jeg tenkte på å kjøpe Winchester for å slippe mindre støy og eventuelt overklokke systemet litt når det begynner å bli utdatert. Er det noe særlig å tjene på ytelsen ved å overklokke og er Winchester et bedre prosessorvalg kun for de som har som leker seg ekstra mye med oveklokking? Hvordan er det å kjøpe en kraftigere og stillgående kjøler til Newcastle etterhvert når PCn begynner å bli utdatert for å så prøve å overklokke den litt for å få den til å vare litt lenger? Ser at de har Newcastel hos Komplett,kanskje jeg skal hive meg på den eller fortsatt smøre meg med tålmodighet. Noen som har noen meninger om det? Det jeg har bestilt: Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 Kingston HyperX PC3200 ultra low latency CL2 1024MB-kit OZC 520W strømforsyning Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Leste dette på nettet: Til tross for påstander på forskjellige fora nekter AMD for at de har problemer med sin Athlon 64 3500+ "Winchester" prosessor, bygget på 90 nm produksjonsprosess. En talsperson fra AMD sier, på vegne av AMDs teknikere, at det er fordi Athlon 64 har låst multiplier at den ikke kan overklokkes, og at et forsøk på å øke hovedkortets systemhastighet påvirker alle komponentene i stedet for bare prosessoren. Han sier at en liten økning på f.eks. 5 MHz ligger innefor de fleste komponenters sikkerhetsmargin, men sier også: "Disse overklokkerne prøver å få alle komponentene til å svare på en 25 % hastighetsøkning, noe som kan føre til at flere komponenter blir ustabile". Athlon 64 FX er ikke låst og tillater god overklokking. AMD på sin side oppfordrer likevel ikke overklokking av denne chipen. Det er på egen risiko, men de selger deg gjerne en ny chip om den ryker. (Kilde: The Inquirer) Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Sukk,dette blir mer og mer komplisert Høres ikke ut som Winchester er overklokkingsvennelig og at det til og med kanskje er noe bugs? Hva skal dere andre kjøpe,eller ville ha kjøpt? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg ville anbefalt å kjøpe kun prosessoren (ikke boxed) og en god vifte i tillegg..Den medfølgende viften er ikke av de beste for å si det sånn. Hvis det er stillegående du skal ha, så kjøp en silent vifte Kan ta ett eksempel fra en overklokket sepron for å vise forskjellen: (Klokket fra 1800mhz til 2285mhz) Boxed vifte: Idle temp: 59°C Load temp: 79°C Thermalright XP120 m/Papst 120mm (7V): (klokket fra 1800mhz til 2565mhz) Idle temp: 36 °C Load temp: 54°C Kilde (overklokking.no) Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Kjøpe newcastle eller Winchester som ikke boxet? Tallene så pene ut. Finnes vifta hos Komplett eller Netshop? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Sorry for alle innleggene..hehe..Hvis du ikke er noen ekstrem overklokker kan du jo bare kjøpe "Newcastle" og kjøp en annen vifte enn den som følger med. For det veier opp mot at "Winchester" produserer mindre varme(orginal vifte) Entusiastene ville nok anbefalt at du ventet på den som du orginalt bestilte siden det er 90nm teknologi. Som kjent møtte 120nm teknologien veggen ytelsesmessig. Og kom opp med 90nm. Du velger egentlig bare etter til hvilket bruk du skal ha den til. Den nyeste er bedre overklokker enn den andre. hehe.. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Du trenger ikke å kjøpe en 120 mm vifte. Se på denne .. Vil nok gjøre jobben ganske bra skal du se..Kjøler rikelig.. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Har du link til en bra stillegående vifte hos Komplett eller Netshop(billig)? Jeg tror jeg har mistet tålmodigheten på å vente hvis forskjellen er så liten Har bare en følese av at jeg går glipp av noe hvis jeg ikke tar Winchester Takk for innleggene forresten,kommer godt med.......hehe Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Går den Venus 12 til socket 939? Ikke noe billigere? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Går den Venus 12 til socket 939?Ikke noe billigere? En god kjøler koster såpass..Skal du klokke og sånn ville jeg kjøpt den, hvis ikke, kan du alltid kjøpe en kjøleløsning uten vifte klokker du ikke spes.går det greit..Det enkleste hvis du vil ha det billig er å bruke den medfølgende viten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå