Gå til innhold

6800GT pci-e, ikke mange valg.

Nobrains

Anbefalte innlegg

Skal jo som mange andre ha ny maskin...står litt fast på skjermkort. Det er likssom enten 6600GT pci-e eller 6800GT pci-e som jeg har lyst på. Men eneste valget av 6800GT pci-e i prisguiden er jo dette et fra XFX. XFX ??? har aldri hørt om det....har heller ikke sett, funnet noen tester av dette skjermkortet.

Har egentlig lyst på no MSI, ASUS eller tilsvarende merkenavn....er jeg merkeslave eller bare kvalitetbevisst.

Uansett... noen som har noe dårlig/bra og si om dette kortet ? Noen som har linker til tester ?

Og til slutt, NÅR kan jeg regne med at ASUS, MSI osv med tilsvarende modeller i webshopp lagere ?

et par andre småspørsmå (secondary objective :p ):

Hvor mye forskjell er det på 6600gt og 6800gt...prisforskjellen er jo stor hvertfall.

Det er masse 6600gt skjermkort som koster alt fra 1400-3000kr ....hva er egentlig forskjellen ...ram timings ? hvor mye forskjell er det på den billigste 6600gt og den dyreste 6600gt ?

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelsesforskjellen mellom 6600gt og 6800gt er omtrent like stor som prisforskjellen ;)

Dette gjelder kun i høyere oppløsninger eller i spesiellt krevende spill som presser skjermkortet.

Med andre ord, hvis du kjøper en pc for å spille på, så er 6800gt riktig valg. Kjøper du pc'n for å gjøre noe nyttig og spille litt på så er 6600gt riktig valg.

Lenke til kommentar
Ytelsesforskjellen mellom 6600gt og 6800gt er omtrent like stor som prisforskjellen

er enig i den. Mener du får det du betaler for dersom du skal spille en del på din nye pc. XFX er etter alt jeg har lest et godt merke og er et kvalitetsmerke. Men det er jo bare det jeg har lest... :roll:

Lenke til kommentar

XFX sin vifte støyer visst en god del,men det gjør de visst på mange 6600GT kort,MSI sin er visst rolig men jeg ser den ikke på lager hos Komplett før februar.

Jeg selv satser på Point of view GT6600,er jo kjent merke,men jeg har ennå ikke funnet noen tester.

Lenke til kommentar

6800 Ultra

6800 GT

6800 LE

6800

Er dette riktig rangering ?

6800LE har mulighet til og bli softmodded (kan by på problemer og man bryter garanti) hvor mye bedre blir den da... ca 6800GT ?

Hvor mye dårligere er 6800 vs 6800GT. XFX 6800GT pci-e er ikke inne på lager hos noen før hvertfall 7 dager (Jeg må bestille på mandag helst).

Vurderer og kjøpe denne MSI GeForce 6800 256MB PCI-E kan denne kan kobles i SLI ? (kan alle 6600 og 6800 kobles i SLI?).

Jeg ser at den har 1x DVI og 1x Analog, er det mulig og ha en ledning dings som gjør Analoge om til DVI ?

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

Rangeringen er feil, riktig rekkefølge er:

6800 Ultra

6800 GT

6800 (eller 6800 NU som den kalles)

6800 LE (langt sprang ned)

Såvidt jeg vet kan alle 6600 og 6800 kobles i SLI. 6800 er en del dårligere enn 6800 GT pga lavere klokkefrekvens og ikke minst DDR minne i stedet for GDDR3 minne. LE kan softmoddes men det er på ingen måte sikkert at du får det til. Ytelsen blir ikke på høyde med 6800 GT (men muligens bedre enn umoddet 6800 (tar forbehold her)) selv om du har suksess med softmodden. Oppfordrer deg til å lese tester for å finne ut hvor stor forskjellen er mellom 6800 og 6800 GT.

Tomshardware: VGA Charts V: PCI Express Graphics Cards

Tomshardware: VGA Charts IV: AGP Graphics Cards

Sjekk www.anandtech.com og www.bjord3d.com selv så finner du nok flere tester.

Jeg har også tenkt å kjøpte nytt grafikkort og er litt skuffet over at det finnes så få og dyre valg når det gjelder 6800GT pci-e. Siden Radeon X850 XT kommer til å ligge på samme nivå som 6800GT så kjøper jeg heller den. SLI vil jeg ikke ha pga støy, varme osv. Kjøper heller nytt og mye bedre grafikkort om noen år.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
seriøst hadde jeg vært deg hadde jeg skrapt sammen de penga å gått får et xfx 6800gt det er vært ver eneste krone tru meg!!!

pluss art et 6800gt holder nok 2-3 å tenker jeg så man trnger ikk å bytte med det første :thumbup:

Joa...har pengene til et 6800gt kort.... og det er det jeg har lyst på. MEN...det er bare et kort i prisguiden og den er ikke på lager. PCI-E altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...