vegge Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg får inn et par trådløse nett her på hybelen. Jeg snylter litt mens jeg venter på at NextGenTel skal få levert min egen linje.. Dog er dette snyltenettverket av og til sikret slik at jeg ikke har tilgang.. Er det mulig å finne ut hvem som eier et nettverk? Eller i det minste kontakte maskinen på et eller annet vis? For jeg hadde gladelig betalt en liten sum for å få lov til å snylte et par uker til! Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Ring på døra til naboen og spør om det ikke er deres nett Ellers er det vanlig (her jeg bor) å navngi nettet etter etternavnet på familien som bor der, kanskje du kan se noen sammenhenger her, på nettnavnet og familier rundt omkring? Lenke til kommentar
Soho Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Sikkert noen som vet dette bedre enn meg. Men går det ikke på en eller annen måte å pinge de forskjellige maskinene i nettet? eller f.eks skrive en melding til maskinene i nettverket? Eller må man vite pcnavnet? Kan man f.eks finne dette? I såfall, hvis du hadde klart dette kunne du gitt en fin melding som ikke kan tolkes som hacking om at nettet bør sikres. Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Finn først ip'n til eiern. Du har internett allerede så mest sannsynlig ligger han innenfor samme subnet. Masse forskjellige programmer til å hjelpe deg her. Det andre er å bruke net send kommandoen i "cmd". men dette er avhengig av at messenger service er aktivert.. og det er langt ifra bestandig tilfelle. Messenger service har hatt en del problemer gjennom tidene.. Det finnes også andre servicer som dette som kan prøves. Husk bare på å prøve de som ligger default i windows da det kreves at den som skal motta beskjedene har de aktivert. Endret 13. januar 2005 av pantrax Lenke til kommentar
vegge Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Kommer neppe til å ringe på dørene til alle naboene her.. så viktig er det ikke. Men takk for tips alle sammen, får kanskje teste ut et par små ting etter hvert. Skal poste igjen her hvis jeg oppnår kontakt.. heh.. men fortsett gjerne diskusjonene hvis noen har noe mer å komme med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå