Arve28 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Skal oppgradere litt. Men er veldig usikker på hva jeg skal ta. AMD eller Intel. Intel vet jeg ingenting om og vet ikke om 604 eller 775 er det som samsvarer seg med 939. Jeg vil ha en PC som er nesten lydløs. Har en Chiftech high tower hvor jeg har plastret igjen med isolasjonsmatter fra biltema. Kjører 2 vifter bak og 2 foran i 5V når jeg sitter foran PC'n og 12V når jeg ikke sitter der. Etter at jeg hang opp diskene i pattentbånd. Ble de stille og CPU vifta på 27db bråker + HK vifta. Så nå vil jeg ned i 19db i alle fall. Tittet litt på dette: AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Boxed. Vil de si med vifte. Bråker denne? Må ha 1024MB ram. Hva bør jeg kjøpe? Har fra før 3 stk 60GB disker og en ny Seagate 200GB. Tenkte å bruke disse videre. Har et Geforce 3 ti200 4mb, men vet ikke om jeg skal bruke dette videre. Da må jeg ha MSI k8neo2 platium med AGP port. Eller om jeg skal kjøpe et billig PCI express til eks MSI k8n Diamond Hvordan skjermkort må jeg da ha. Finnes det noe som hjelper Cpu med rendering? Hvilken kjølevifte må jeg ha. "lydløs". Bestemte meg for i dag for å oppdatere. Så dette er noe jeg har kommet til ved å lest litt. Maskinen skal brukes til videoredigering, fotoredigering. Mulig et spill av og til men veldig skjeldent. Håper dere kan gi noen gode råd her. Mulig Intel er bedre? Men kjenner Intel enda dårligere da jeg ikke har tenkt mye på hardware på 3 år er jeg litt ute å sykler her. Endret 12. januar 2005 av Arve28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå